„Pastarąsias savaites dirbome ekstremaliomis karantino sąlygomis, deja, matome, kad nėra išeities ir turime laikinai stabdyti pervežimus. Dėl karantino žmonės tiesiog nebekeliauja, o jo sąlygos tik griežtės. Šias savaites dirbome nuostolingai, bet vežėme keleivius, užtikrinome paslaugą. Vis tik turime bent laikinai sustoti. Dvejopi jausmai, dvejopa būsena. Matome, kad lyg reikia keleiviams to transporto, bet pats karantinas diktuoja – reikia mažiau judėti. Sugriežtinus karantino sąlygas nebelieka prasmės“, – sprendimą paaiškino „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas, pabrėžęs, kad pirmiausia „dingo“ užsakomieji reisai.
Kalbinamas 15min žurnalistės, jis buvo atviras, gerai laikas „Kautros“ autobusai per dieną nuvažiuodavo apie 40 tūkst. kilometrų. Pastaruoju metu kilometražas sumažėjo iki 15 tūkst., o štai kovo 24 dieną įveikti vos 8 tūkst. kilometrų. Pasitaikydavo, kad iš autobusų stočių transportas pajudėdavo netgi tuščias: jei maršrutas paskelbtas, juo turi būti vykstama.
„Ir šiandien į Druskininkus autobusas pirmyn bei atgal važiavo tuščias. Į Palangą nuvežame, pvz., vieną žmogų. Tas pats ir su kitais vežėjais. Jei lygintume su tuo, kas buvo anksčiau, 95 proc. pajamų nukrito. Jau pirmąją karantino dieną (kovo 16-ąją) pajamos nukrito 5 kartus, nors pirmąsias tris dienas važiavo tokiu pačiu grafiku kaip ir visada“, – prisipažino „Kautros“ generalinis direktorius.
Karantino metu bandyta išlaikyti bent jau visas kryptis, į kurias vyko „Kautros“ autobusai – siekta išsaugoti bent po vieną maršrutą kiekviena kryptimi. Tiesa, pačių maršrutų, paskelbus šalyje karantiną, iškart sumažėjo perpus. Į Vilnių transportas vykdavo kone kas 15 minučių, o dabar neliko nė vieno maršruto.
„Ėmė trūksti keleivių. Srautai vis mažėjo, tad tokioje apimtyje mažindavome ir kelionių skaičių. Suprantama, žmonės saugojasi, naudojasi asmeniniu transportu“, – teigė pašnekovas.
Iš beveik 600-tų „Kautros“ vairuotojų šiandien dienai dirba tik apie 70.
Anot jo, iš beveik 600-tų „Kautros“ vairuotojų šiandien dienai, pasikeisdami, dirba tik apie 70. Kitiems taikomos prastovos.
„Regione užtikrinamas transportas, Kauno rajone, pvz., važiuojame. Užtikriname žmonių, gyvenančių nuošaliose teritorijose, susisiekimą su ligoninėmis, parduotuvėmis. Mažuose miestuose išlieka aktualus vežimas iš kaimiškųjų teritorijų“, – paaiškino „Kautros“ generalinis direktorius.
Anot vežėjų, dėl nutrauktų reisų keleiviams pinigai už bilietus bus grąžinami įprasta tvarka. Išankstinių bilietų šiuo metu yra parduota minimaliai.
„Prašome supratingumo iš keleivių, nes situacija tikrai neeilinė. Tikiu, kad kartu įveiksime šį virusą ir galėsime grįžti į įprastas vėžes“, – kalbėjo vežėjų atstovas, patikinęs, kad „siuntų pervežimas taip pat stoja kartu su stojančiais maršrutais“.
Vykimas įmonės tarpmiestiniais maršrutais laikinai stabdomas iki karantino pabaigos. Įmonė toliau tęs keleivių pervežimą priemiestiniais maršrutais Kauno rajone, taip pat Klaipėdos, Alytaus, Druskininkų miestuose.
Įmonės valdomos autobusų stotys Kaune, Alytuje, Prienuose, Vilkaviškyje toliau tęsia darbą.
„Kauno autobusų stotis dirbs minimaliu režimu, nes yra integruota su parduotuve. Nebedirbs naktį, kuomet vykdavo tarptautiniai vežimai“, – teigė L.Skardžiukas, pats šiuo metu dirbantis nuotoliniu būdu iš namų.
Jis patikino nepuolantis panikuoti dėl susiklosčiusios situacijos.
„Puikiai suprantame, kad prioritetas yra karantinas, judėjimo ribojimas. Klausome Vyriausybės rekomendacijų“, – teigė „Kautros“ vadovas.