Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Kelių priežiūra“ už nugriautą sandėlį Gintaro įlankoje atgaus tik 4 proc. patirtos žalos

Valstybė, Neringos savivaldybė ir bendrovė „Cowi Lietuva“ valstybinių kelių priežiūros įmonei „Kelių priežiūra“ turi atlyginti 6,3 tūkst. eurų žalą už druskos sandėlio Juodkrantėje, Gintaro įlankoje, griovimo darbus, galutinai nusprendė teismas. Pastatą pastačiusi ir vėliau jį nugriovusi įmonė prašė teismų priteisti jai beveik 150 tūkst. eurų.
Kelių priežiūros valdymo centro atidarymas
Kelių priežiūros valdymo centro atidarymas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) sausio 5 dieną atmetė ir „Kelių priežiūros“, ir „Cowi Lietuvos“ skundus, palikęs galioti 2020 metų lapkritį priimtą Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) sprendimą – jis iš dalies patenkino „Kelių priežiūros“ skundą.

LVAT konstatavo, kad žala dėl pastato nugriovimo turi būti atlygintina solidariai, pagal proporcingumo principą, be to, sunku nustatyti, kuris iš atsakovų yra kaltesnis.

„Visų atsakovų teritorijų planavimo bei statybos procese atliktų neteisėtų veiksmų grandinėje neįmanoma tiksliai nustatyti, kiek ir kokia apimtimi vienas ar kitas prisidėjo prie žalos pareiškėjui („Kelių priežiūrai“ – BNS) atsiradimo, todėl visi jie atsako solidariai“, – rašoma teismo nutartyje.

LVAT taip pat nusprendė, jog valstybės įmonė praleido senaties terminą, todėl gali pretenduoti į žalos atlyginimą tik dėl pastato griovimo, o ne statybos darbų.

„Vėliausiai 2012 metais pareiškėjas turėjo sužinoti apie tai, jog jo pastatytas pastatas pažeidžia teisės aktų reikalavimus ir turės būti nugriautas, taigi, tuomet ir atsirado teisė reikalauti statybos išlaidų atlyginimo iš asmenų, dėl kurių neteisėtų veiksmų, pareiškėjo teigimu, patirta 137,9 tūkst. eurų žala, tačiau byloje nėra jokių duomenų apie pareiškėjo dėtas kokias nors pastangas“, – pažymėjo teismas.

2004 metais pagal bendrovės „Cowi Lietuva“ projektą pastatytame sandėlyje Gintaro įlankoje buvo laikoma valymo ir barstymo technika, dangos slidumą mažinančios medžiagos. „Kelių priežiūra“ sandėlį Gintaro įlankoje nugriovė 2018 metais.

2007 metais Klaipėdos apygardos administracinis teismas prokurorų prašymu panaikino sklypo Gintaro įlankos g. 1 detalųjį planą, projektavimo sąlygų sąvadą bei 2004 metais išduotą statybos leidimą gamybinių patalpų rekonstrukcijai. 2009 metais „Kelių priežiūra“ buvo įpareigota nugriauti garažą su druskos sandėliu, bet to nepadarė.

Nurodoma, kad statinys šioje vietoje negali būti įteisintas dėl 2012 metais Vyriausybės nutarimu patvirtinto Kuršių nerijos nacionalinio parko tvarkymo plano.

2017 metų pavasarį Klaipėdos teismas nurodė, jog sandėlis turi būti nugriautas. Teismas taip pat pripažino „Kelių priežiūros“ teisę reikalauti atlyginti išlaidas iš Neringos savivaldybės, Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento bei „Cowi Lietuvos“.

„Kelių priežiūra“ vėliau teismų prašė jai priteisti 137,9 tūkst. eurų sandėlio statybos bei beveik 11 tūkst. eurų jo griovimo išlaidas.

VAAT užpernai lapkritį nusprendė, kad „Kelių priežiūra“ praleido trejų metų terminą dėl nuostolių už statybos darbus atlyginimo, todėl sprendė tik dėl pastato griovimo žalos atlyginimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs