Kiek verta mokėti už logotipo sukūrimą ir kada jis yra geras?

Jeigu kuriate verslą ir pribrendote logotipo sukūrimui, jums tikriausiai iškilo nemažai klausimų. Kur ieškoti dizainerio, kuris padarytų taip, kaip reikia? Ir iš viso, koks turi būti geras logotipas?
Konstantino Vasarevičiaus sukurtas logotipas
Konstantino Vasarevičiaus sukurtas logotipas / Asmeninio arch. nuotr.
Temos: 2 Paslaugos Verslas

„Logotipas yra įmonės akys, o svetainė – jos veidas“, – sako Šiauliuose dirbantis dizaineris Gedas Meškūnas. Jo nuomone, geras logotipas yra ilgaamžis ir siunčia kažkokią žinutę. Idealiu atveju pasižiūrėjus į logotipą turėtum suprasti net neskaitęs, kokia yra įmonės veikla.

Tačiau ar kiekvienas dizaineris gali sukurti tokį tobulą kūrinį? Ir kokį dizainerį pasirinkti? Ar apie jo darbo kokybę kalba kaina? Nes panaršius portale paslaugos.lt ir paieškojus šių konkrečių paslaugų, jų kainos labai nustebina – vieni prašo 20, kiti kelių šimtų, o yra kas nesikuklina ir savo darbą įvertina 1000 eurų.

Pašnekovo pasiteiravus, ką mano apie tokius skirtumus, G.Meškūnas prisipažįsta, kad tokios kainos dizainerių tikrai nedžiugina.

„Yra pradedančių žmonių, kurie dempinguoja kainas ir prašo 20 eurų arba iš viso už dyka kuria. Ir yra profesionalai, kurie specializuojasi, turi vardą, gal dirba komandoje ir daro visą darbų spektrą, tada prašo 1000 eurų“. Anot kūrėjo, kiekvienas randa savo klientų ratą, o žmonės renkasi ne tik pagal kainą, bet ir pagal padarytus darbus. Jeigu klientui darbas patinka, jis pasiryžęs mokėti tiek, kiek prašai.

Asmeninio arch. nuotr./Gedo Meškūno sukurtas logotipas
Asmeninio arch. nuotr./Gedo Meškūno sukurtas logotipas

Visgi 12 metų dirbantis dizaineris mano, kad Lietuvoje prašyti 1000 eurų už logotipo sukūrimą yra daug, nes galinčių tiek mokėti klientų yra mažai. Rinkos kaina, anot G.Meškūno, yra apie 150-300 eurų. Pats pašnekovas savo darbą vertinantis į didesnę pusę.

Jam pritaria ir įmonių įvaizdžio kūrimu užsiimantis dizaineris Konstantinas Vasarevičius. Jo teigimu, logotipą kuriantis studentas mąstys tik apie logotipą, jam tai tiesiog ženkliukas. Tačiau dirbant ilgiau, su laiku ateina supratimas, kaip tą ženklą ar formą galima naudoti toliau, kokia bus įmonės vizija, kaip ji galėtų save pristatyti.

Asmeninio arch. nuotr./Konstantino Vasarevičiaus sukurtas logotipas
Asmeninio arch. nuotr./Konstantino Vasarevičiaus sukurtas logotipas

„Logotipas yra pagrindas, į kurį remiasi dizaineris. Patyręs dizaineris imasi ne logotipo, jis iškart mąsto apie įmonės vystymąsi. Tas darbas prasideda nuo tyrimo, konkurentų, rinkos analizės. Tai detalės, kurias reikia žiūrėti kiekvienos įmonės atveju. Na, o studentas gali padaryti logotipą už 20 eurų, nes jis kuria tik simbolį“, – šypsosi pašnekovas.

Geras logotipas, anot K.Vasarevičiaus, turi atspindėti įmonės veiklos kryptį, jame turi slypėti idėja. Simbolių žaismas turi atrodyti įdomiai ir keistai, tačiau įsimintinai. Tačiau jo forma neturi būti pernelyg sudėtinga, nes kaip ir kelio ženklas, jis turi būti greitai suprantamas.

Asmeninio arch. nuotr./Gedo Meškūno sukurtas logotipas
Asmeninio arch. nuotr./Gedo Meškūno sukurtas logotipas

Ar visada dizainerio ir užsakovo vizijos sutampa? Kaip surasti bendrą sprendimą, kuris tiktų abiems pusėms?

K.Vasarevičius, turintis jau 15 metų darbo patirtį, prisipažįsta mėgstantis, kai klientas įsiklauso į jo pasiūlymus ir nepritaria nuomonei, kad „kas pinigus moka, tas ir muziką užsako“. „Tai neteisingas, iš senovės užsilikęs dalykas ir laikui bėgant turėtų išnykti. Argi atėję pas meistrą mes galim jam pasakyti, kaip daryti stalą, duris ar langus?“, – piktinosi pašnekovas. Anot jo, dizaineriai yra savo srities specialistai, o užsakovai kartais nori kažko, ko patys nežino. Pasitikėjimas specialistu yra vienas iš svarbiausių dalykų. Na, o kolegoms dizaineris pataria nuolat sekti naujienas ir atnaujinti savo žinias.

Pašnekovas įvardijo ir didžiausią savo bei kitų dizainerių klaidą, kuri apsunkina tolimesnį abiejų pusių bendradarbiavimą. „Priėjau išvados, kad iš savo variantų, kuriuos padarai, pirmą kartą klientui reikia rodyti vieną – du. Jeigu netinka, tada pasirinkti kažką iš kitų likusių. Nes jeigu norėdamas parodyti klientui, kiek daug darbo buvo įdėta, arba tiesiog negalėdamas išsirinkti iš daugelio, išsiunti 10 ar 15 variantų, tik prisidarai bėdos. Nes klientas išsirenka dažniausiai tokį, su kuriuo paskui būna sunku dirbti, bet tu tai supranti gerokai vėliau“, – sako K.Vasarevičius.

„Aš stengiuosi įtikti klientui, bet turiu nemažą praktiką ir mano darbas yra paremtas mano žiniomis, tad neapsiriboju kliento prašymu, bet pateikiu jam savo įžvalgas ir nuomonę“, – sako G.Meškūnas. Kliento poreikius jam padeda suprasti klausimynas, kurį kiekvieną kartą prašo užpildyti. „Iš kliento atsakymų tu jau maždaug žinai, kokia kryptimi turi eiti, kas jam patinka, į ką reikia orientuotis. Jeigu ko nežinai, dar pasiklausi, pateiki keletą skirtingų variantų. Pasirinktą variantą belieka tobulinti“, – darbo užkulisius atskleidžia dizaineris. Tačiau neslepia – tai yra kūrybinis darbas ir viskas priklauso nuo mūzos. Kartais ir per savaitę nieko negali sugalvoti, o kartais susapnuoji ir padarai per dieną.

Asmeninio arch. nuotr./Gedo Meškūno sukurtas logotipas
Asmeninio arch. nuotr./Gedo Meškūno sukurtas logotipas

Pašnekovas kurdamas prisipažįsta per daug nesirišantis prie mados tendencijų, kadangi mados keičiasi. „Stengiuosi, kad logotipas būtų ilgaamžis. Jis gali būti atnaujinamas kas kažkiek metų, prisitaikyti spalviškai ir stilistiškai, bet pati idėja turi išlikti. Jeigu kursi logotipą tik tam laikmečiui, jis bus nieko vertas“, – įsitikinęs G.Meškūnas.

Su logotipų kūrimo virtuve jau šiek tiek susipažinote, o kam patikėsite kurti savo įmonės akis – studentui ar profesionalui – jūsų pasirinkimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis