Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kinijos oro bendrovės aktyviai pervilioja užsienio konkurentų pilotus

Kinijos oro bendrovės pervilioja užsienio konkurentų pilotus ir superka pilotų rengimo mokyklas ir dėl to pasaulio aviacijos sektoriuje ateityje gali atsirasti didelis kvalifikuotų darbuotojų trūkumas, penktadienį rašo britų verslo dienraštis „The Financial Times“.
Lakūnai
Lakūnai / 123rf.com nuotr.
Temos: 2 Kinija Lėktuvas

„Oro transporto sektorius Kinijoje išgyvena precedento neturinčio augimo etapą, o užsakytų orlaivių yra daugiau negu pilotų, kurie gali jais skraidyti“, – pareiškė Honkonge dirbantis teisininkas Paulas Jebely, kuris specializuojasi aviacijos srityje.

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) vertinimais, iki 2022 metų Kinija aplenks Jungtines Valstijas pagal oro keleivių skaičių. Pernai šis rodiklis Kinijoje padidėjo 13 proc. iki 549 mln. žmonių ir buvo dukart didesnis negu 2010 metais.

Per artimiausius du dešimtmečius Kinijos oro bendrovėms prireiks 7 tūkst. naujų orlaivių ir 110 tūkst. naujų pilotų, prognozuoja orlaivių gamintojos „Boeing“ ekspertai.

„Susiduriame su šiokiu tokiu pilotų trūkumu“, – pareiškė oro bendrovės „Emirates“ generalinis direktorius Timas Clarkas.

Anot jo, tai iš dalies susiję su tuo, kad Kinijos oro bendrovės užsienio pilotams siūlo itin patrauklias finansines sąlygas, jeigu jie sutinka persikelti į Pekiną arba Šanchajų.

Samdos įmonės „Wasinc International“ vadovas Dave Rossas pažymi, kad vidutinis pradinis užsienio pilotų darbo užmokestis Kinijoje per pastarąjį dešimtmetį pašoko nuo 10 tūkst. iki 26 tūkst. JAV dolerių per mėnesį. Be to, jie yra atleidžiami nuo mokesčių.

Minėtas pradinis darbo užmokestis yra maždaug dukart didesnis už sumą, kurią gauna pilotai Vakaruose, ir keturis kartus didesnis už pilotų darbo užmokestį Lotynų Amerikoje ir tam tikrose Europos šalyse.

Be užsienio pilotų samdymo, Kinija taip pat investuoja į užsienio pilotų rengimo mokyklas. Pačioje Kinijoje tokių mokyklų yra nedaug – tik 22. Be to, šalyje nustatyti griežti oro erdvės naudojimo apribojimai.

2017 metais piloto specialybės mokėsi tik kiek daugiau nei 5 tūkst. kinų ir pusė jų mokėsi užsienyje, visų pirma Australijoje, JAV ir Kanadoje.

„Maždaug pusė mūsų studentų yra iš Kinijos, – pareiškė Michaelas Drinkallas, vadovaujantis įmonei „CAE Oxford“, kuriai visame pasaulyje priklauso daugiau kaip 50 aviacijos mokyklų. – Dėl to turime galimybę investuoti į mokyklas ir pirkti naujus orlaivius.“

2014 metais Kinijos oro bendrovė „China Eastern“ įsigijo 50 proc. CAE Australijos padalinio akcijų. Padalinyje rengiami 150 pilotų ir po plėtros, kuriai buvo skirta 50 mln. JAV dolerių, šį skaičių planuojama padidinti du kartus.

Užsienio oro bendrovės, įskaitant Australijos „Qantas“, pilotų trūkumo problemą sprendžia samdydamos pilotus iš karinių pajėgų ir perviliodamos konkurentų pilotus. Tačiau „Qantas“ vadovas Alanas Joyce pripažįsta, jog tai negalės ilgai tęstis, nes bus „pažeista ekosistema“.

Kitąmet „Qantas“ planuoja atidaryti didžiausią Australijoje aviacijos mokyklą, kurioje kasmet galės mokytis iki 500 pilotų. Į mokyklą bus priimami ir užsienio piliečiai, įskaitant kinus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos