Diegiant naują IT platformą, mokėjimo kortelėmis ir bankomatais SEB banko klientai galės naudotis visą savaitgalį, išskyrus vieną valandą – planuojama nuo 22.30 iki 23.30 val. sekmadienio (vasario 16d.) vakarą, rašoma SEB banko pranešime.
Tuo tarpu internetinės bankininkystės paslaugos laikinai neveiks. Nuo penktadienio popietės (vasario 14 d. 16 val.) iki ankstyvo pirmadienio ryto (vasario 17 d. 6 val.) neveiks SEB interneto bankas, mobilioji programėlė, nebus teikiamos kitos paslaugos internetu.
„Naujos IT platformos diegimo metu, panašiai kaip ir atliekant IT profilaktikos darbus, laikinai neteiksime kai kurių paslaugų, todėl darbus atliksime savaitgalį, kai klientų srautas natūraliai sumažėja“, – sako SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė.
Kad klientai patirtų kuo mažiau nepatogumų, banko atstovė artėjant minėtam savaitgaliui pataria turėti grynųjų pinigų, iš anksto atlikti reikiamus pinigų pervedimus, įsigyti pirkinius internetu ir susitvarkyti reikalus, jei per SEB banką reikės jungtis prie įvairių sistemų, pavyzdžiui, Registrų centro, „Sodros“, Valstybinės mokesčių inspekcijos, draudimo, mobiliojo ryšio tiekėjų savitarnos svetainių.
Išsamią informaciją apie paslaugas diegiant naują IT platformą banko klientai gali rasti SEB banko interneto svetainėje www.seb.lt/paslaugos.
Sutrikimai fiksuoti ir penktadienį
Kaip jau rašė 15min, atsiskaitymų banko kortelėmis sutrikimai fiksuoti ir praėjusį penktadienį.
Dieną pusvalandžiui sutriko atsiskaitymai banko kortelėmis parduotuvėse ir restoranuose, tačiau penktadienį vakare 15min skaitytojai pranešė, kad sutrikimų atsiskaitant kortelėmis vis dar yra. Vilniaus prekybos centre „Panorama“ per garsiakalbius pranešta, kad kortelėmis klientai neaptarnaujami.
„Iš pradžių neaptarnavo tik SEB kortelių, vėliau pranešta, kad atsiskaityti negalima jokiomis bankinėmis kortelėmis“, – 15min pasakojo skaitytoja.
15min skaitytojai pranešė, kad banko kortelės ir toliau neaptarnaujamos miesto centre esančiuose baruose, apie sutrikimus prekybos ir paslaugų vietose atsiskaitant kortelėmis skaitytojai praneša ir iš Kauno.
„Tai yra ne prekybos centrų, ne mūsų ir ne kitų, o tai SEB problema. Ji buvo visoje Lietuvoje, bet mes ką tik gavome pranešimą iš banko, kad jau problema išspręsta“, – sakė prekybos tinklo „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.
SEB bankas anksčiau penktadienį pripažino, kad buvo sutrikimų. „Sutrikimas buvo mokėjimo kortelių sistemoje ir truko apie 20 minučių. SEB interneto bankas veikė, bet klientai, turintys mokėjimo kortelių, negalėjo sklandžiai prisijungti prie interneto banko. Sutrikimas jau pašalintas, interneto bankas veikia kaip įprastai. Labai atsiprašome klientų už patirtus nepatogumus“, – teigė bankas komentare.
Siūlys daugiau savitarnos paslaugų
Įdiegęs naują IT platformą, SEB bankas atnaujins interneto banką – bus keičiamas jo dizainas ir dalis funkcijų, daugiau finansinių paslaugų bus galima tvarkyti savarankiškai internetu.
„Mūsų klientai turės daugiau naujų galimybių. Pavyzdžiui, interneto banke klientai patys galės keisti įvairius mokėjimo kortelių nustatymus, atsiskaitymo limitus, prireikus – blokuoti kortelę, o pamiršę – pasižiūrėti jos PIN kodą. Taip pat internetu bus galima patogiau tvarkyti kaupiamuosius indėlius, vertybinius popierius ir investicijas“, – vardija Aivaras Čičelis, SEB banko prezidento pavaduotojas, Pagalbos verslui tarnybos ir finansų direktorius.
Pasak jo, verslo klientai interneto banke galės pateikti įvairias kredito paraiškas, užsisakyti naują verslo kortelę
Atnaujinusi IT sistemą Lietuvoje, SEB grupė užbaigs IT platformos vienodinimo procesą visose trijose Baltijos šalyse ir galės sparčiau kurti modernius skaitmeninius sprendimus bei greičiau rinkai pristatyti naujas paslaugas, siūlyti daugiau vienodų paslaugų ir sprendimų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
Tolesniuose SEB banko planuose jau įdiegus naują IT platformą – mobiliosios piniginės, naujų taupymo galimybių mobiliojoje programėlėje pristatymas.
Taip pat planuojama, kad ateityje esami banko klientai galės internetu atsidaryti naują papildomą sąskaitą, matyti sąskaitas kituose bankuose, iš jų pervesti pinigus ir naudotis kitais atvirosios bankininkystės privalumais.
Apie įvairių paslaugų teikimo pokyčius įdiegus naują IT platformą bankas klientus informavo asmeniškai pernai metų gruodį.
Trejų metų projektas
Parengiamuosius IT platformos keitimo darbus SEB bankas pradėjo 2017 metais.
„IT platformos keitimas yra didelis ir sudėtingas projektas, nes iš dabartinės į naująją sistemą reikia perkelti banko duomenų bazes, visus klientų duomenis, išvystyti reikiamas funkcijas, integruoti verslo procesus ir užtikrinti nenutrūkstamą visų banko paslaugų teikimą“, – pasakoja Jonas Gudmundsson‘as, SEB banko IT centro vadovas.
Siekiama, kad naujos IT platformos veikimo pradžia būtų kuo sklandesnė banko klientams, todėl daug investuojama į darbuotojų pasiruošimą: 800 banko klientus aptarnaujančių darbuotojų nuo pernai metų liepos gilinosi į naujos sistemos funkcijas, daugiau negu penktadaliu padidintos Konsultacijų centro darbuotojų pajėgos – jie bus pasirengę atsakyti į klientams kylančius klausimus.