„Kitron“ 2021 metais uždirbo 102 mln. eurų pajamų

Kauno elektronikos produktų gamybos paslaugų įmonė „Kitron“ pernai uždirbo 102 mln. eurų pajamų. Bendrovės vadovas Mindaugas Šeštokas sako, kad Rusijos agresija Ukrainoje vienaip ar kitaip paveiks visus, nors niekur nedingo ir problemos su Kinija, priešingai – jos vis gilėja ir tai verslui jau lemia klientų praradimus, rašoma pranešime spaudai.
Elektronikos gamybos paslaugų bendrovė „Kitron“
Elektronikos gamybos paslaugų bendrovė „Kitron“ / „Kitron“ nuotr.

Pandemijos, globalaus žaliavų trūkumo ir įtemptų santykių su Kinija paskatintus iššūkius „Kitron“ pernai sėkmingai suvaldė ir 2021 metais išlaikė stabilias pajamas – įmonės pardavimai siekė 102 mln. Eur ir buvo beveik identiški 2020 m. pardavimams (102,2 mln. Eur).

Išlaikyti ir panašūs pelningumo rodikliai – „Kitron“ Lietuvoje pelnas iki mokesčių ir palūkanų (EBIT) 2021 m. siekė 7,7 mln. Eur (2020 m. – 7,8 mln. Eur), rašoma įmonės pranešime spaudai.

Taip pat 2021 m. „Kitron“ fiksavo rekordinį užsakymų skaičiaus augimą, o pagamintos produkcijos kiekis viršijo 2,5 mln. vienetų. Įmonės klientų krepšelį šiuo metu sudaro daugiau nei šešiasdešimt medicinos, pramonės, alternatyviosios energijos, jūrų pramonės, duomenų perdavimo įmonių visame pasaulyje, o pagrindinės eksporto rinkos yra Švedija, JAV, Vokietija ir Norvegija.

„Kitron“ nuotr./Elektronikos gamybos paslaugų bendrovė „Kitron“
„Kitron“ nuotr./Elektronikos gamybos paslaugų bendrovė „Kitron“

Tarp „Kitron“ klientų, kuriems Kaune kasmet pagaminama keli milijonai elektronikos produktų, – ir garsiausi pasaulio vardai, tokie kaip „GE Healthcare“, „Husqvarna“, „Bombardier“, „Inmotion“, „Kongsberg“ ir kt.

Skandinavijos kapitalo elektronikos produktų gamybos paslaugas teikianti „Kitron“, Lietuvoje turinti apie 700 darbuotojų, jokių verslo sąsajų su Rusija neturi – įmonė nevykdo Rusijoje veiklos ir neperka iš jos jokių žaliavų.

„Strategiškai su Rusija neturime nieko bendra, todėl tiesioginės įtakos savo veiklai dėl įvykių Ukrainoje šiuo metu nejaučiame. Vis dėlto turime suprasti, kad vienaip ar kitaip šie įvykiai paveiks visus. Ir ta įtaka galimai bus dar didesnė, nei Covid-19 pandemijos“, – mano M.Šeštokas.

„2021-ieji buvo iššūkių metai: tęsėsi Covid-19 pandemija, susidūrėme su didžiuliu žaliavų trūkumu, kaip niekada anksčiau sudėtinga buvo darbo rinkos situacija, o kur dar įtampa dėl Kinijos. Visi šie iššūkiai išliks aktualūs ir šiemet, bet prie jų prisidėjo dar ir karas Ukrainoje. Kaip su tuo susidorosime, priklauso tik nuo mūsų pačių. Dėl Ukrainos mano pozicija vienareikšmiška: turime būti vieningi ir susitelkę, kad padėtume Ukrainai ir jos žmonėms“, – pažymi „Kitron“ vadovas.

„Kitron“ nuotr./Bendrovės „Kitron“ generalinis direktorius Mindaugas Šeštokas
„Kitron“ nuotr./Bendrovės „Kitron“ generalinis direktorius Mindaugas Šeštokas

Jis pridūrė, kad elektronikos produktų gamyba yra neatsiejama nuo bendrų rinkos tendencijų. Dėl to 2020 m., paskelbus pasaulinę Covid-19 pandemiją, itin augo elektronikos įrangos paklausa medicinos sektoriuje, o pernai, pandemijai pamažu slūgstant, šio sektoriaus augimas taip pat stabilizavosi. M. Šeštokas prognozuoja, kad 2022 m. augs elektronikos įrangos paklausa gynybos sektoriuje – tai lems didinamos ES šalių ir JAV išlaidos gynybai.

M.Šeštokas pridūrė, kad niekur nedingo ir Kinijos problema, kuri visam verslui kelia vis didesnį galvos skausmą. „Turime galvoti, ką daryti, ir pagaliau imtis veiksmų, nes atidėliodami šios problemos neišspręsime. Ką jau dabar matome labai aiškiai – dėl to galime netekti klientų ir jų jau pamažu netenkame“, – apžvelgė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis