Klaipėdos prekybininkai: Kalėdų dovanų maišai bus pilnesni nei ikikriziniais 2007-aisiais

Klaipėdos prekybininkai Kalėdas pasitinka optimistiškiau: iki Kalėdų likus kelioms savaitėms prognozuojama, kad lietuviai bus linkę plačiau praverti pinigines dovanoms. Tikimasi, kad išlaidauti leis ir žinios apie atpigsiančias dujas.
Didžiojoje Britanijoje prasidėjo išpardavimai
Viliamasi, kad šį gruodį mažmeninės prekybos apimtys Lietuvoje bus didesnės nei prieškriziniais 2007-aisiais. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

15min.lt kalbinti verslininkai tikino sutinkantys su ekonomistų mintimis, jog gruodį mažmeninės prekybos apyvarta sieks rekordinius 2007-uosius ir gali sudaryti apie 3 mlrd. Lt, kai pernai siekė apie 2,65 mlrd. Lt. Nors pačių prekių, dėl infliacijos ir pinigų nuvertėjimo, bus nupirkta maždaug dešimtadaliu mažiau.

Kalėdos – proga sutaupyti

Buitinės technikos prekybos tinklo „Avitelos prekyba“ rinkodaros vadybininkė Vaida Žukauskienė tikino, jog šias šventes pasitinka geresnėmis nuotaikomis ir ne tik dėl palankių ekonomistų prognozių.

„Kita vartojimo augimo priežastis – tai, kad išlaidos dujoms, elektrai bei šildymui neaugs, tai leis vartotojams laisviau elgtis su turimomis finansinėmis lėšomis. Mes taip pat manome, kad, lyginant su praėjusiais metais, augimas bus“, – teigė pašnekovė. 

Ji pritarė, kad kainos ir nuolaidos vis dar lemiantis veiksnys, priviliojantis pirkėjus. „Bet nemažiau svarbu ir prekės kokybė bei galimybė rasti asmeniškai tinkamesni sprendimą, dėl kurio galbūt pavyks sutaupyti per ilgesnį laiką“, – svarstė V.Žukauskienė. 

Pašnekovė pažymi, kad Kalėdomis bei nuolaidomis pasinaudoja ir tie, kurie visus metus planavo namams didesnius pirkinius. Lietuviai jau įprato, kad šaldytuvą, viryklę ar skalbyklę geriau pirkti prieš šventes, nes tuomet, tikėtina, prekybos centrai vienas per kitą siūlys didesnių nuolaidų. 

Buitinės technikos pardavėjai jau žino, kokie vaikų norai dažniausiai išsakomi šįmet laiškuose Kalėdų seneliui. Trokštamiausias pirkinys – planšetinis kompiuteris arba išmanusis telefonas. 

Pirks, kai gaus algą

Bendrovės „Rudugys“, turinčios 27 aliejaus, arbatų, prieskonių ir kavos parduotuves visoje Lietuvoje, vadovė Vita Balčiūnienė teigė, kad jau kelias savaites jaučiamas sujudimas dėl artėjančių švenčių. 

„Tiesa, perka dar ne visi. Kai kurie tik apsižiūri, pasidomi kainomis, asoritimentu ir pasiguodžia, kad atlyginimo dar negavo, o dovanas pirks tuomet, kai gaus darbo užmokesį“, – teigė pašnekovė. 

Anot jos, pirkėjai mėgsta pasitarti, kad dovana tiktų gavėjui, ieško įdomesnių gaminių. Prieš šventes išauga įvairių sėklų pardavimai, arbatų, ypač, kurių pavadinimai tinka Kalėdoms: „Žmonės nebenori dovanoti bet ko, dabar ieškoma ir praktiškesnių, ir nuoširdesnių dovanų.“

Prekybininkai Kalėdoms pradeda ruoštis dar sausį-vasarį. Tuomet pradedama analizuoti, kokios prekės perkamiausios, kaip reikėtų sukomplektuoti dovanų pakuotes. V.Balčiūnienė pastebėjo, kad žmones vilioja ne tik nuolaidos, bet gera kokybė. Už kokybę jie linkę mokėti daugiau. 

Nėra sniego – nėra prekybos

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose moteriškų drabužių „Urpėja“ valdančios bendrovės rinkodaros vadybininkė Brigita Balčaitienė atkreipė dėmesį į tai, kad išaugo susidomėjimas šventiniais rūbais: „Matome, kad žmonės ruošiasi šventėms, tačiau dar nevisi skuba pirkti. Matyt, kol nėra sniego už lango – tol Kalėdų nejaučiame. Esame pastebėję, kad pasnigus imama labiau ruoštis šventėms.“

Šiemet neskubėta puošti parduotuvių Kalėdoms – vitrinos išdabintos tik prieš kelias dienas. 

„Taip, žmonėms vis dar reikia nuolaidų. Tačiau jie jau darosi atsparūs iškaboms „Nuolaidos iki 80 procentų“. Jiems reikia tikrų nuolaidų. Jau geriau 20 proc. nuolaida, bet viskam", – pažymėjo rinkodaros vadybininkė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis