Konteinerių paskirstymo centras, atsieisiantis apie 260 mln. Lt, įvardijamas kaip moderniausias projektas Klaipėdos uoste.
„Aš visada buvau optimistas, prie šio projekto dirbau nuo pat pirmos minutės, kai patikėjo vairą man. Tuos penkerius metus, kol darbai strigo, teko nusivilti, šiandien džiaugiamės, kad pagaliau pradedamos statybos“, – teigė „Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška.
„Klaipėdos Smeltėje“ šiuo metu dirba per 200 žmonių. Terminalui ėmus veikti visu pajėgumu, dar ketinama įdarbinti iki 300 darbuotojų. Teigiama, kad šis terminalas sukurs ir antra tiek netiesioginių darbo vietų.
„Klaipėdos Smeltės“ kontrolinį akcijų paketą valdanti tarptautinė konteinerių terinalų operatorė „Terminal Investent Limited“ dar prieš penkerius metus užsibrėžė tikslą įkurti moderniausią Baltijos regione tarptautinį konteinerių paskirstymo centrą.
Statybos darbus atliks „Lemminkainen Lietuva“ ir „YIT Kausta“ konsorciumas.
Šios kompanijos pastatys terminale unikalius objektus: specializuotas aikšteles tuščių ir pakrautų konteinerių sandėliavimui, konteinerių terminalo technikos remonto ir aptarnavimo centrą – mechanines dirbtuves, į kurių vidų galės įvažiuoti 27 metrų aukščio RTG tipo kranai. Taip pat LKAB „Klaipėdos Smeltė“ teritorijoje bus visiškai atnaujinti visi inžineriniai tinklai ir komunikacijos.
Netrukus bus pradėta gilinti akvatorija prie krantinių iki 14 m, planuojama pradėti dviejų lygių sankryžos per geležinkelio kelius ir Nemuno gatvę statybą.
Moderniam konteinerių paskirstymo centro įrengimui skirtos investicijos siekia 260 mln. litų. Apie 120 mln. litų bus panaudota krovos technikai įsigyti, daugiau nei 130 mln. litų – statyboms, dar apie 10 mln. litų – kitoms investicijoms.
Vienu metu terminale bus galima sandėliuoti iki 30 tūkst. TEU (matas, atitinkantis 20 pėdų ilgio konteinerio).
Tarptautinį konteinerių paskirstymo centrą aptarnaus modernūs Suomijos kompanijoje „Konecranes“ pagaminti 3 „Ship-to-Shore“ (STS) tipo kranai – gigantai (aukštis – 83,6 m, o su pakelta strėle aukštis sieks beveik 115 m), skirti iškrauti ir pakrauti konteinerius iš/į okeaninių konteinervežių, kurių talpa – iki 12 tūkst. TEU.
Vienas pilnai surinktas STS kranas jau yra pakrautas ant baržos Suomijos uoste Hanko ir laukia palankių oro sąlygų transportavimui į Klaipėdą. Viliamasi, kad kitą savaitę jis bus atplukdytas į Klaipėdos uostą.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./„Klaipėdos Smeltė“ pradėjo tarptautinio konteinerių paskirstymo terminalo statybas. |