Laivo ilgis siekia 400 m, o plotis – 59 m. Iki šiol didžiausi laivai, pasiekę Klaipėdos uostą, buvo 13 119 TEU talpos, 366 metrų ilgio bei 48 metrų pločio konteinervežiai.
Sėkmingas „MSC Ingy“ įplaukimas Klaipėdos uosto statusą leido kilstelėti į „aukščiausią konteinerių lygą“: iš 500 pasaulio uostų, į kuriuos MSC gabena krovinius, tik 37 (t. y. apie 7 proc.) yra pasiruošę priimti ULCV klasės laivus. Baltijos jūroje tokie laivai iki šiol plaukdavo tik į Orhuso (Danija) ir Gdansko (Lenkija) konteinerių terminalus.
Laivas sėkmingai prisišvartavo prie bendrovės "Klaipėdos smeltė" krantinės. Bendrovės vadovas Rimantas Juška sako šiąnakt beveik nemiegojęs.
„Visus metus mes įrodinėjom, galimybę dirbti su dideliais laivais. Kartu su uosto kapitono tarnyba, uosto vadovybe atlikom šiemet titanišką darbą, paruošėm studijas, įžvalgas, atlikom bandymus treniruoklyje kartu su keturiais MSC kapitonais įvedant tokius laivus“, – sakė „Klaipėdos Smeltė“ vadovas R.Juška.
Anot jo, šis laivas, įplaukęs į Klaipėdą, yra dvidešimtuke didžiausių pasaulyje konteinerinių laivų.
"Ilgesnių nebėra. Kad toks laivas atplauktų reikia dviejų sąlygų – uosto infrastruktūros parametrų ir kad pati kompanija turėtų žmones, techniką, būtų pasiruošusi dirbti su tokias laivais", – sakė kompanijos vadovas.
Pasaulyje yra tik 37 uostai, į kuriuos tokie laivai gali įplaukti.
„Mes į šį sąrašą ateiname numeriu 38, su tuo galiu pasveikinti visus, kurie dirba "Klaipėdos smeltėje", Klaipėdos uoste, mes iš tiesų tuo galime didžiuotis", – kalbėjo R.Juška, šio laivo atėjimą vadinantis kalėdine dovana visam miestui.
Galiu pasveikinti visus, kurie dirba "Klaipėdos smeltėje", Klaipėdosuoste, mes iš tiesų tuo galime didžiuotis, – sakė R.Juška.
„400 metrų ilgio ir 60 beveik metrų pločio laivas į Klaipėdos uostą įėjo pirmą kartą, tai vienas didžiausių laivų pasaulyje“, – džiaugėsi ir R.Juškai ranką spaudė Uosto direkcijos generalinis direktorius A.Vaitkus. Pasak vadovo, tai rimtas pareiškimas visam pasauliui, kad Klaipėdos uostas turi konteinerių paskirstymo stotį, žygiuoja rekordiniais rezultatais į priekį, turi galimybę ne tik nesustoti, bet sparčiai judėti pirmyn.
Veikia hub'as
Bendrovėje „Klaipėdos Smeltė“ nuo šių metų stipriai įsibėgėjo čia esančio tarptautinio krovinių paskirstymo centro (HUB‘as) veikla. Šiuo metu į „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalą reguliariai, kartą per savaitę, plaukia 5 000–7 000 TEU talpos okeaniniai laivai, gabenantys konteinerius „Australia Express“ maršrutu bei jungiantys Klaipėdą su svarbiais tranzitiniais Europos bei Rytų šalių uostais: Londonu (Anglija), Antverpenu (Belgija), Valensija (Ispanija), Neapoliu (Italija), King-Abdula (Saudo Arabija), Singapūru, Kolombu (Šri Lanka), Sidnėjumi (Australija) ir kitais.
Vienu kartu į šiuo laivus Klaipėdoje pakraunama ir iš jų iškraunama iki 6 000 TEU, didžioji dalis konteinerių vėliau paskirstoma fideriniais laivais-konteinervežiais po kaimyninius uostus Suomijoje, Rusijoje, Estijoje bei kitose šalyse.
Šiemet kompanija, skaičiuoja, perkrausianti 360 000 konteinerių. Pernai perkrauta 160 000. Kitąmet kompanija planuoja perkrauti pusę milijono konteinerių.
Atplaukė iš Gdansko
Laivas „MSC Ingy“ plaukia „Šilko“ (Silk) maršrutu, kuriuo konteineriai gabenami iš Kinijos (Ningbo, Šanchajaus ir kt.), Pietų Korėjos (Kvangjango) bei Malaizijos (Tanjung Pelepas) uostų į Vakarų Europos uostus (Sinesą, Bremerhafeną, Gdanską, Roterdamą, Klaipėdą) bei iš Vakarų Europos į Tolimuosius Rytus. Klaipėdą laivas pasiekė iš Gdansko.
Klaipėdoje bus iškrauta ir pakrauta apie 1 100 TEU (sąlyginiai konteineriai) su Lietuvos ir Baltarusijos eksporto bei importo kroviniais, skirtais dešimtims siuntėjų ir gavėjų. Kadangi šis reisas bandomasis, nuspręsta laivo nepakrauti iki Klaipėdos uoste galiojančių ribinių grimzlės parametrų.
Priimti didžiausių pasaulyje konteinervežių klasei priskiriamą laivą buvo tikras iššūkis uosto tarnyboms. Šio laivo įvedimui į Klaipėdos uostą buvo kruopščiai ruoštasi iš anksto.
Vasarą Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivybos treniruokliuose patyrę MSC laivų kapitonai kartu su Klaipėdos locmanais atliko keliasdešimt ULCV laivų įplaukimo į uostą simuliacijų. Kaskart buvo keičiami navigacijai įtakos galintys turėti parametrai: vėjo ir srovių stiprumas, kryptis, laivo pakrovimo laipsnis, modeliuojamos įvairios galimos situacijos.
Krova toliau augs
Sėkmingo įvedus laivą „MSC Ingy“, MSC operacijų centro Ženevoje atstovai teigė, kad Klaipėdos uosto locmanų, „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo ir buksyravimo kompanijos „Towmar Baltic“ bei kitų susijusių institucijų ir kompanijų darbas priimant „MSC Ingy“ įvertintas kaip aukšto profesionalumo, visapusiškai atitinkantis lūkesčius. Tikimasi, 2019 metų pradžioje MSC nuspręs plaukti į Klaipėdą ULCV laivais reguliariai.
Prognozuojama, kad konteinerių krova Klaipėdos uoste ir toliau augs. „Klaipėdos Smeltė“ šiam augimui jau ruošiasi: pradėta naujų sandėliavimo aikštelių statyba, pasirašyta sutartis su Suomijos kompanija „Konecranes“ 12-kai modernių konteinerinių kranų įsigyti. Planuojama, kad investavus apie 65 milijonus eurų, 2020 metais „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo pajėgumas pasieks 800 000 konteinerių arba 1,2 milijono TEU. Šiuo metu „Klaipėdos Smeltėje“ dirba apie 310 darbuotojų, nuo gegužės mėnesio papildomai priimta ir apmokyta 60 specialistų.
Klaipėdos uoste konteinerių krovos kreivė sparčiai kyla aukštyn. Palyginti su praėjusiais metais, šiemet konteinerių Klaipėdoje kraunama beveik 60 proc. daugiau nei pernai (2017-01-11 krauta 430 974 TEU, o 2018-01-11 – 677 350 TEU). Prie šio augimo žymiai prisideda ir kita uoste konteinerius kraunanti bendrovė, konteinerinės krovos Klaipėdoje pradininkė – UAB Klaipėdos konteinerių terminalas. Šios kompanijos krovos apimtis šiais metais išaugo daugiau kaip 20 proc.
Tikimasi, kad konteinerinės krovos augimo tendencijos išsilaikys ir toliau, mat pagerėjo sąlygos į Klaipėdos uostą atplaukiantiems konteineriniams laivams – praėjusį mėnesį įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo buvo sumažintos uosto rinkliavos laivams, kurių bendroji talpa (BT) didesnė kaip 60 tūkst. vienetų.