Krova Klaipėdos uoste I-ąjį ketvirtį, palyginti su tuo pat metu pernai, ūgtelėjo 19 proc. Rinkliavų uosto direkcija surinko milijonu litų daugiau nei per tris rekordinių – 2011 metų – mėnesius. O kovą krovinių apyvarta šoktelėjo į iki šiol nematytas aukštumas – 3 mln. 700 tūkst. tonų. Tai produktyviausias mėnuo per visą uosto istoriją.
Grūdų perkrauta keturis kartus daugiau nei pernai. Naftos produktų – penktadaliu daugiau. To nėra buvę jau keletą metų iš eilės.
„Priežastis yra tranzitas. Vietinių naftos produktų augimo galimybės yra ribotos, nors yra – jos priklauso nuo to, kiek suvartojama vidaus rinkoje. [...] Šviesūs produktai daugiau ūgtelėjo iš Baltarusijos, o tamsieji – iš Rusijos“, – aiškino Uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
Tačiau labiausiai – daugiau nei trečdaliu – padidėjo birių trąšų krova. Daugiausiai – baltarusiškų. Darbo turi trys uosto bendrovės: „Klasco“, „Bega“ ir „Birių krovinių terminalas“.
„Padidėjimą lėmė dvi priežastys. Pirmoji – buvo sąlyginai maža krova 2012-aisiais, jeigu lygintume su 2011-aisiais. Antra priežastis: 2012 m. buvo gana aukštos žemės ūkio produkcijos supirkimo kainos. Žemdirbiai turi pinigų, su šviesia perspektyva žiūri į ateitį, įsigyja trąšų visame pasaulyje“, – tikino „Birių krovinių terminalo“ generalinis direktorius Vidmantas Dambrauskas.
Atsargiai prognozuojama, kad trąšų šiemet gali būti perkrauta maždaug 5 proc. daugiau nei 2011-aisiais. O bendra krova gali šoktelti iki 38 mln. tonų. Iki šiol geriausias rezultatas yra 36,5 mln.