„Laivas padės operatyviai atlikti povandeninius techninius darbus ir priežiūrą Klaipėdos uoste bei jo prieigose. Jame sumontuota narų valdymo stotis su barokamera, tad narai darbus saugiai galės atlikti dar didesniame (net iki 50 m) gylyje. Jis pasitarnaus ir aplinkosauginiu aspektu, mat laivu galima rinkti išsiliejusius naftos produktus Klaipėdos uoste, šiukšles, plaukiojančias vandens paviršiuje. Laivapriekyje sumontuotas kranas, kuriuo galėsime šalinti povandenines kliuvinius (nuskendusias padangas, inkarus, grandines ir kitokius nuskendusius objektus)“, – laivo „Naras“ privalumus vardijo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Laivyno skyriaus vadovas Gintaras Petreikis.
Laivas „Naras“ pastatytas Estijoje, „Baltic Workboats AS“ laivų statykloje. Jo ilgis – 23,2, o plotis – 6 metrai. Maksimali grimzlė – 1,52 metro. Laivas gali išvystyti 11,5 mazgų greitį.
„Kad uosto veikla būtų sklandi, turime nuolat užtikrinti ne tik reikiamus gylius, bet ir pašalinti atsirandančias galimas kliūtis akvatorijoje ar prie krantinių, pavyzdžiui, akmenis, atsirandančius po gilinimo darbų ir pan., tad turime būti nuolat techniškai pasirengę. Naujasis laivas leis dar efektyviau užtikrinti laivybos saugumą uoste“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Laivas „Naras“ kainavo 2,895 mln. Eur. Laive dirbs viena įgula, kurią sudarys kapitonas, mechanikas ir jūreivis-motoristas. Laive taip pat nuolat dirbs trys narai.
„Naro“ vardą laivui išrinko Uosto direkcijos darbuotojai.