Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„KN Energies“ pasirašė sutartį su „Independence“ operatore „Hoegh LNG Klaipėda“

Kovo 29 d. tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ pasirašė sutartį su UAB „Hoegh LNG Klaipėda“, pagal kurią ši bendrovė tampa šaliai strategiškai svarbaus suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ technine operatore. „Hoegh LNG Klaipėda“ priklauso grupei „Hoegh LNG“, kuri nuo 2014 m. rūpinosi laivo-saugyklos valdymu bei technine priežiūra.
LNG terminalas
SGD terminalas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Techninio „Independence” operatoriaus konkursą „Hoegh LNG Klaipėda” laimėjo pernai, įveikusi dvi tarptautines laivybos bendroves. Dėl abiejų šalių ilgalaikės partnerytės ir konstruktyvaus bendradarbiavimo pavyko sėkmingai finalizuoti susitarimus ir pasirašyti sutartį. Naujai sudarytoje sutartyje atsispindi pasikeitusios šalių atsakomybių ribos: „KN Energies” tampa laivo savininke, o „Hoegh LNG Klaipėda” - technine laivo operatore.

Pagal sutartį „Hoegh LNG Klaipėda“ patikėta penkis metus užtikrinti techninį SGD laivo-saugyklos valdymą ir priežiūrą su galimybe bendradarbiavimą pratęsti dar penkeriems metams.

„Hoegh LNG“ nuotr./„Independence“
„Hoegh LNG“ nuotr./„Independence“

„Pasikeitus geopolitinei situacijai, paskutiniai porą metų aiškiai parodė, kad Klaipėdos SGD terminalas yra ne tik pagrindinis dujų tiekimo šaltinis Lietuvai, bet ir regioninės svarbos infrastruktūra, užtikrinanti dujų tiekimą ir kitoms valstybėms.

Pasirašyta sutartimi įgyvendiname Lietuvos valstybės sprendimą įsigyti SGD laivą-saugyklą bei užtikrinti jo nepertraukiamą veiklą pasibaigus nuomos sutarčiai. Esu tikras, kad pasirinkę patikimą ir ilgametę SGD laivų-saugyklų valdymo patirtį turinčią partnerę galėsime sklandžiai perimti laivo nuosavybę bei užtikrinti saugią ir patikimą terminalo veiklą”, – pažymi Darius Šilenskis, „KN Energies” generalinis direktorius.

Susitarime numatytas maksimalus sutarties periodas apima dešimt metų, o maksimali įmanoma panaudoti šiam laikotarpiui sutarties suma – 225 mln. eurų. Ją sudaro fiksuoti ir kintami laivo-saugyklos eksploatacijos kaštai.

Fiksuotoji kaštų dalis, kurią sudaro įgulos atlygis bei išlaikymo kaštai, neskaitant Lietuvoje taikomų mokesčių, mokestis operatoriui už laivo priežiūrą, sudarys apie 5 mln. eurų per metus.

Kintami kaštai, kaip ir iki šiol, priklausys nuo laivo-saugyklos remonto poreikių, išdujinimo apimčių bei su jomis tiesiogiai susijusių apyvartinių taršos leidimų kainos ir kitų dedamųjų. Kintami kaštai, susiję su technine laivo priežiūra ir remontu, pakankamo kiekio atsarginių dalių užtikrinimu, taršos leidimų poreikiu, bus planuojami kasmet ir kompensuojami pagal faktą.

Kintami kaštai tiesiogiai koreliuoja su SGD terminalo užimtumu. Todėl numatyta maksimali sutarties vertė yra indikatyvi, o faktiškai patiriamos išlaidos bus skaičiuojamos pagal realią situaciją.

Perėmus laivą-saugyklą „KN Energies“ nuosavybėn ir užtikrinant jo eksploatavimą su išorine paslauga, paslaugų kaina terminalo naudotojams iš esmės nesikeis. 2025-2033 prognozuojamas vidutinis išdujinimo tarifas siekia 1,77 Eur/MWh (apie 0,02 Eur už išdujintą gamtinių dujų kubinį metrą) ir yra mažesnis nei 2024 patvirtintas tarifas - 1,83 Eur/MWh.

2022 m. įtvirtinus kaštais grįstą SGD terminalo kainodarą ir paskirsčius pajėgumus ilgajam laikotarpiui, apie pusę pajamų Klaipėdos SGD terminalas surenka iš klientų užsienyje, kas jau antrus metus iš eilės lemia, jog SGD saugumo dedamojoje KN dalis lygi nuliui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų