Ko niekada neturėtų sakyti vadovas?

Jeigu esate vadovas ir kartais kyla pagunda ištarti vieną iš šių 16 frazių – geriau išvis patylėkite, nes jos duos visiškai priešingus rezultatus nei tikitės, rašo „Inc.“
Tyla
Tyla / 123rf.com nuotr.

1. „Mes visada taip darome“. Tai – ne priežastis ką nors daryti. Tai – dingstis vadovui išvengti darbo ir nesivarginti galvoti apie naujus problemos sprendimo būdus.

2. „Pats išsiaiškink“. Darbuotojai neklausia vadovo patarimo, jeigu gali patys viską išsiaiškinti. Padėkite jiems.

3. „Aš neturiu tam laiko“. Darbuotojų reikalavimai ir prašymai gali erzinti, tačiau pagrindinė vadovo pareiga – užtikrinti, kad darbuotojai gali atlikti jiems pavestus darbus.

„Tau pasisekė, kad išvis turi darbą“. Vos tai išgirdę geriausi darbuotojai pradės ieškotis kito darbo, o blogiausi – sustings iš baimės, kad nebūtų atleisti.

4. „Tu manai, kad TU jauti stresą?“ Bet kokia konkurencija, kas jaučia daugiau streso, yra psichologinių jėgų švaistymas.

5. „Ir tai – geriausia, ką gali padaryti?“ Na, taip – tikriausiai tai yra geriausia, ką sugeba tavo darbuotojas. O jeigu ne, negi tikrai manote, kad darbuotojas tą pripažintų?

6. „Tiesiog daryk taip, kaip aš sakau“. Tokia frazė gali tikti, kai kalbate su vaikais, tačiau darbuotojams reikia paaiškinimo – ne tik nurodymo.

7. „Atsiprašau, kad trukdau per atostogas, bet...“ Jeigu darbuotojo prireikia šiam atostogaujant, vadovas tegu kaltina save dėl nesugebėjimo planuoti.

8. „Prieš tave dirbantis užduotis atlikdavo geriau“. Tai – visiškai nepadedanti replika. Viskas, ko jūs pasieksite – priversite darbuotoją pasijusti blogai ir atimsite motyvaciją stengtis.

9. „Tau pasisekė, kad išvis turi darbą“. Vos tai išgirdę geriausi darbuotojai pradės ieškotis kito darbo, o blogiausi – sustings iš baimės, kad nebūtų atleisti.

10. „Visiškai kvaila idėja“. Tai ištaręs (ypač, jeigu repliką paleisite girdint kitiems) užsitikrinsite, kad darbuotojas niekada nepasiūlytų jums bet kokios savo idėjos.

11. „Labai prastai dirbi“. Jeigu darbuotojas susidūrė su sunkumais, vadovas turi jam numesti virvę, o ne pabrėžti, kad jie tuoj nugarmės į bedugnę.

12. „Atrodai labai gražiai šiandien“. Tiesiog neperženkite šios ribos. Niekada.

13. „Kas tau yra?“ Jau užtektinai įžeidžiama pasakyti, kad darbuotojas yra neteisus. Itin įžeidžiama – užsiminti, kad klaidų darymas – darbuotojo būdo dalis.

14. „Kodėl tu toks tinginys?“ Tam, kad būtų naudinga, kritika turi būti skirta elgesiui, kurį reikia pakeisti – o ne būdo bruožams ar asmeninėms savybėms.

15. „Taip ir žinojau, kad susimausi“. Jeigu vadovas žinojo, kad pavaldinys susimaus, tai kam skirti jam tą užduotį? Tam, kad darbuotojas jaustųsi blogai?

16. „Taip ir sakiau“. Net jeigu ir įspėjote darbuotoją, kad jo metodas gali nepasiteisinti, piktdžiugiavimui negali būti vietos darbe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų