Užblokavo neperspėjus
„Sausio 27 dieną jie tiesiog užblokavo kortelę. Tada dingo visi funkcionalumai telefono ekrane ir atsirado tik viena galimybė – susirašinėti su jų konsultantu“, – 15min pasakojo ilgametis „Revolut“ klientas vilnietis Audrius.
Jis skundėsi, jog finansinių paslaugų bendrovė „Revolut“ užblokavo sąskaitą visiškai netikėtai, be jokio perspėjimo. O tai jam sukėlė nepatogumų. Vienas iš jų – Audrius nebegalėjo prekiauti akcijomis.
„Nutiko toks sutapimas, kad kaip tik tą dieną krito akcijų kaina. Aš nieko negalėjau padaryti“, – apgailestavo jis.
Nepaisant to, kad sausio 29 dieną Audriaus sąskaita buvo aktyvuota, jis tikino prašysiantis kompensacijos.
„Aš norėčiau kompensacijos, nes po trijų dienų akcijų kainos nukrito, o anksčiau aš jas būčiau pardavęs. (…) Norėčiau, kad pats „Revolut“ paskaičiuotų, kiek nukrito mano akcijų kaina per tas tris dienas ir padengtų tą skirtumą“, – sakė Audrius.
Norėčiau, kad pats „Revolut“ paskaičiuotų, kiek nukrito mano akcijų kaina per tas tris dienas ir padengtų tą skirtumą, – sakė Audrius.
Jis atviravo, kad „Revolut“ laiko santaupas artimoms atostogoms, tačiau dabar jam neramu, kad pinigai ir vėl bet kada gali būti nepasiekiami.
„Dabar labai neramu darosi. Pavyzdžiui, esu atsidėjęs pinigų atostogoms ir jau atsiranda toks nepasitikėjimas, kad gali vėl bet kada užblokuoti sąskaitą“, – kalbėjo vilnietis.
Panašu, kad į tokią situaciją patekęs Audrius nėra vienintelis.
„Revolut“ užblokavo sąskaitą su visais pinigais. Rašo, kad čia tik laikina, [bet] be jokio perspėjimo, be nieko. Ar yra kas su tuo susidūręs?“ – feisbuko grupėje „Revolut Lietuva“ rašė vienas gyventojas. Šia tema įrašų bei komentarų yra ir daugiau.
Kodėl blokuojamos sąskaitos?
„Revolut“ atstovas Baltijos šalyse Vaidotas Cucėnas aiškino, kad klientų tikrinimas yra nuolatinis procesas, ypač pastaruoju metu, kai griežtėja keliami saugumo, pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos reguliaciniai reikalavimai.
„Mes laikomės ir vadovaujamės tiek tarptautiniais, tiek vietiniais teisės aktais, todėl kartais klientams apribojame finansinių paslaugų teikimą arba lėšas įšaldome“, – teigė jis.
Nors minėto konkretaus atvejo V.Cucėnas negalėjo pakomentuoti dėl asmens duomenų apsaugos, jis aiškino, kad Lietuvoje dažniausiai sąskaitos yra užšaldomos, kai klientai atlieka neįprastas operacijas ir įmonei kyla įtarimų, jog kažkas naudojasi kliento sąskaita neteisėtai, kai kyla rimtų įtarimų dėl kliento sukčiavimo, gaunama informacija dėl pavogtų klientų sąskaitų arba yra atliekamos neįprastos operacijos, pavyzdžiui, gan dažnai savo asmeninę sąskaitą klientai naudoja vykdydami įvairią komercinę veiklą.
„Pagal mūsų nuostatas, to daryti negalima – tam yra sukurta verslo sąskaita ir verslui skirtos paslaugos“, – akcentavo jis.
Pagal mūsų nuostatas, to daryti negalima – tam yra sukurta verslo sąskaita ir verslui skirtos paslaugos, – teigė V.Cucėnas.
Pasak „Revolut“ atstovo, dėl griežtėjančio saugumo nepatogumus patiria ir visiškai nekalti žmonės, bet tokia yra naujoji pasaulio tvarka ir panašu, kad daugelyje sričių saugumo reikalavimai ateityje tik griežtės.
Lietuvos bankas: dėl „Revolut“ nusiskundimų gauname
Lietuvos banko Priežiūros tarnybos 15min atsiųstame komentare teigiama, kad Lietuvos bankas (LB) dėl „Revolut“ nusiskundimų gauna, tačiau jų kiekis nėra toks, kad keltų įtarimų dėl įstaigos veiklos.
„Galimai skaitytojų nusiskundimai yra susiję su finansų rinkos dalyviams keliamais reikalavimais, įtvirtintais Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme“, – aiškino LB atstovai.
Kaip žinia, minėtame įstatyme nustatyta, kad finansų įstaigos privalo tinkamai pažinti savo klientus: nustatyti kliento ir galutinio naudos gavėjo asmens tapatybę, gauti informaciją apie dalykinių santykių tikslą ir pobūdį, nuolat atnaujinti turimą kliento pažinimo informaciją, atlikti nuolatinę kliento dalykinių santykių stebėseną.
„Finansų įstaigos privalo užtikrinti, kad jų turima informacija apie klientą yra tinkama ir aktuali, t.y. privalo būti laiku atnaujinama. (...) Tais atvejais, kai klientas vengia bendrauti su finansų įstaiga arba atsisako jos nustatytais terminais pateikti prašomą papildomą informaciją, finansų įstaiga turi teisę apriboti finansinių paslaugų teikimą klientui, ar iš viso atsisakyti tęsti dalykinius santykius su tokiu klientu. Atskirais atvejais lėšos gali būti ir įšaldomos.
Žinoma, finansų įstaigų taikomos priemonės turi būti proporcingos kliento galimai keliamai pinigų plovimą ir teroristų finansavimo rizikai“, – teigė LB atstovai.