Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl „Lidl“ parduotuvėse apsipirkti galima taip greitai?

„Lidl Lietuva“ Prekių srautų valdymo departamento vadovė Vaida Šalnienė, ko gero, užsimerkusi rastų prekes bet kurioje „Lidl“ parduotuvėje. Mat jos darbas – išdėlioti prekes taip, kad į „Lidl“ atėjęs žmogus viską rastų greitai ir patogiai. Pasirodo, prekių išdėstymas yra atskiras menas, reikalaujantis atkreipti dėmesį į daugybę įvairių detalių.
„Lidl“
„Lidl“ / Partnerio nuotr.

– Vaida, kokios yra jūsų atsakomybės „Lidl Lietuva“?

– Mano veiklos laukas labai platus. Esu atsakinga už keturis skyrius, iš kurių vienas parengia parduotuvės įrengimo planus, prekių išdėstymą, naujų parduotuvių koncepcijas, įrangos testavimą. Antrasis – atsakingas už įrangos diegimą naujose parduotuvėse, rekonstrukcijų parduotuvėje įgyvendinimą. Trečias skyrius skaičiuoja akcijiniam laikotarpiui reikalingus prekių kiekius, seka prekių likučius. Ketvirtasis skyrius analizuoja prekių pardavimus, planuoja sezoninę prekybą. Mes esame tarpinė grandis tarp departamentų regioninėje bendrovėje ir centrinėje būstinėje, turinti užtikrinti sklandų ir, svarbiausia, laiku įvykstantį informacijos apsikeitimą.

LIDL nuotr./„Lidl Lietuva“ Prekių srautų valdymo departamento vadovė Vaida Šalnienė
LIDL nuotr./„Lidl Lietuva“ Prekių srautų valdymo departamento vadovė Vaida Šalnienė

– Kaip jūs pati mėgstate apsipirkti: parduotuvėms skiriate laiko ar perkate greitai?

– Dažniausiai apsiperku „Lidl“ parduotuvėje, kurios asortimentą ir išdėstymą gerai žinau, todėl ilgai neužsibūnu prie lentynų. Kitose parduotuvėse užtrunku šiek tiek ilgiau, bet greitai susidėlioju mintis, kur ieškoma prekė galėtų būti, ir einu patikrinti. Dažniausiai mano planas pasiteisina. Retai einu su pirkinių sąrašu. Žinau, ką mėgstu aš ir mano šeima, todėl eidama pro lentynas susirenku sau pirkinius. Visada ką nors naujo išbandau iš mūsų teminių savaičių. Dažniausiai organizuojame vieną didelį apsipirkimą savaitgalį. Savaitės dienomis aš parduotuvėje būnu dažniausiai darbo klausimais.

– Išduokite paslaptį, pagal kokius principus sudedate prekes, kad pirkėjai jas greitai randa?

– Yra daug principų, kurie svarbūs planuojant prekės pateikimą, bet patys svarbiausi – prekė turi būti gerai matoma ir lengvai pasiekiama pirkėjo. Pačios „Lidl“ parduotuvės suplanuotos labai paprastai, kad pirkėjai sugaištų kuo mažiau laiko apsipirkdami. Žinoma, panašių savybių prekės dedamos kartu. Stengiamės prekes išdėstyti taip, kad pirkėjas kuo greičiau rastų savo ieškomą prekę – juk niekas nemėgstame klaidžioti parduotuvėje, nerasdami reikalingo produkto. Mums taip pat svarbu, kad parduotuvių darbuotojams būtų nesudėtinga pildyti lentynas, todėl dauguma mūsų prekių į lentynas kraunamos kartu su dėžėmis. Be to, parduotuvių lentynos nėra gilios ar aukštos, todėl pirkėjai gali greitai pastebėti norimą prekę ir lengvai ją pasiimti.

– Ar patys pirkėjai gali daryti įtakos prekių išdėstymui?

– Prekei skiriamas plotas lentynoje stipriai priklauso nuo prekės paklausumo, populiarumo. Pavyzdžiui, pirkėjų labiausiai mėgstamoms prekėms skiriame daugiau vietos, tokios prekės dažnai yra dedamos ant palečių, kurios leidžia sutalpinti didelius prekių kiekius.

– Kokius pokyčius jau esate padarę pagal pirkėjų poreikius? Kokie atradimai labiausiai nustebino?

– Mane labiausiai nustebino duonos raikyklės pasisekimas. Ją pirkėjai priėmė labai greitai, ir dabar jau tikriausiai niekas nebeįsivaizduoja „Lidl“ be duonos raikyklės. Iš tikrųjų pokyčius darome atsižvelgdami į pirkėjų poreikius. Asortimentas plečiamas atsižvelgiant į tai, ko pageidauja pirkėjai, Prekių srautų valdymo departamentas stengiasi atrasti tinkamiausią sprendimą prekių išdėstymui. Dėl to parduotuvėse atsiranda papildoma arba nauja įranga.

– Visi šie patobulinimai kalba apie „Lidl“ pastangas, kad pirkėjai greičiau rastų tai, ko ieško. Ar tai spartaus gyvenimo tempo klausimas?

– Iš tiesų gyvenimo tempas labai greitas. Visi skuba, nori kuo efektyviau išnaudoti savo laiką. „Lidl“ stengiasi pirkėjui atrinkti tinkamas prekes ir jas išdėstyti taip, kad pirkėjas greitai, patogiai rastų viską, ko ieško, ir išeitų patenkintas savo apsipirkimo procesu. Nenorime, kad pirkėjas mūsų parduotuvėse gaištų laiką ieškodamas tam tikros prekės ar kategorijos.

Mūsų pirkėjui nesunku susiorientuoti bet kurioje parduotuvėje, bet kuriame mieste. Atėjęs į bet kurią parduotuvę, jis jaučiasi kaip toje, kur apsiperka dažniausiai ir lengvai randa visas jam reikiamas prekes, nes visos „Lidl“ parduotuvės yra itin panašaus išplanavimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai