Jeigu jums labai patiko drabužis, bet nesate tikras, kas jį pasiuvo, neskubėkite pirkti. Gali būti, kad internete rasite pigesnių to paties daikto tiekėjų.
15min įsitikino, kad to paties daikto kaina skirtingose internetinėse parduotuvėse gali itin smarkiai skirtis.
Šokiruojantys kainų skirtumai
Vilnietė Gintarė, ieškodama žiemai striukės, jai patinkantį drabužį rado lietuvių įkurtame „Boutique guru“ už 165 eurus. Būdama įtari, ji „butiko“ nuotrauką įmetė į „Google“ vaizdų paiešką ir rado analogišką drabužį Kinijos „AliExpress“ parduotuvėje jau tik už 107 JAV dolerius.
Štai „Boutique guru“ parduodamas paltas.
O štai šiuo prekiauja „AliExpress“. Skirtumas yra tik vienas – kaina.
„AliExpress“ lietuviams yra gerai žinoma elektroninė parduotuvė. Iš Kinijos tautiečiai pigiau perka ir siunčiasi ne tik drabužius, bet ir įvairią elektroniką, kosmetikos priemones, namų apyvokos ir kitas prekes.
Atidžiau paieškojus, „AliExpress“ galima rasti ir kitų „Boutique guru“ pardavinėjamų drabužių. Tereikia išsisaugoti bendrovės pateikiamą nuotrauką ir įkelti ją arba jos URL kodą į „Google“ vaizdų paiešką.
Gintarė tokią taktiką naudoja jau seniai, ieškodama patikimų pardavėjų ir nenorėdama permokėti už prekę.
Štai dar vienas suknelės tipo paltas, kurį lietuviai pardavinėja už 195 eurus.
Kinai tą patį siūlo beveik perpus pigiau.
Tuo metu „Boutique guru“ tikina, kad su Kinijos parduotuve nebendradarbiauja ir netgi meta jai kaltinimus dėl klastočių.
Štai dar vienas pavyzdys. „Įspūdingas pūkinis paltas“ lietuviškoje parduotuvėje už 235 eurus.
Ir Pietų Korėjos parduotuvėje „Mizmin“ – už 199 JAV dolerius.
Beje, pavyko rasti ir dar vieną įdomų pavyzdį. Štai Lietuvos įmonė paltą parduoda už 229 eurus.
Tuo metu mados lyderiais save vadinantis „ShoppaDeal“ tą patį drabužį jums pabandys parduoti jau už 946 JAV dolerius.
Beje, visos parduotuvės skuba pasigirti, kad daiktas yra kokybiškas, kartais – autentiškas, sumąstytas profesionalaus dizainerio ir pasiūtas geroje siuvykloje.
Tačiau nė viena parduotuvė nei Lietuvoje, nei užsienyje nenurodo, kokios tai konkrečios siuvyklos prekė ar koks dizainerio vardas.
„Butikas“: nuotraukas naudoja, kas nori
„Pirmiausiai norėtume pabrėžti, jog žmogus, kuris rašo tokią informaciją, nėra mūsų klientas, nes turime daug patenkintų klienčių, puikiai žinančių, kokia mūsų prekių kokybė. Todėl, jei tai būtų mūsų klientė, nebūtų rašiusi Jums su tokiais „kaltinimais“. Deja, žmonių, kurie ieško, kaip apnuodyti kitiems gyvenimus, visada yra ir bus“, – taip laišką 15min pradėjo neprisistačiusi „Boutique guru“ atstovė/atstovas.
Toliau jame rašoma, kad įmonės produkcijos skiriamasis bruožas yra „kokybė ir nenuobodus, įdomus dizainas, išsiskiriantis iš dažniausiai pilkose gatvės miniose sutinkamų drabužių“.
Teigiama, kad bendrovės darbuotojai žino, kas yra kokybiškas gaminys, kaip jis yra pagaminamas, koks audinys yra aukštos kokybės, o kada tai yra prastas pakaitalas.
„Mes atsakingai renkame savo asortimentą, sudarome sutartis su siuvyklomis, gamintojais, dizaineriais ir kūrėjais, taip galėdami tendencingai keisti savo pasiūlą ir turėti naujų madingų modelių drabužių, kurie atitiktų šiandienines mados kryptis ir dizainą. (…) Tie patys kriterijai ir diktuoja sąlygas kainodaros politikai“, – rašoma laiške.
Iš „AliExpress“ lietuviška įmonė aiškino produkcijos neperkanti, ir apskritai apie šį Kinijos prekybininką atsiliepė itin skeptiškai.
„Nei jums, nei man nėra naujiena, kokią produkciją ten galima įsigyti bei kokios nuotraukos iš nusivylusių pirkėjų sklando netgi tos pačios lietuviškos spaudos straipsniuose. Nelabai norime komentuoti jų prekių, nes tai jau ne mūsų atsakomybė kalbėti už tuos gaminius ir jų kainas, tik norime pabrėžti, jog kai kurie vartotojai iš ten siunčiasi „Chanel“ ir „Apple“ klastotes bei kitas atmainas, tokiu būdu iškraipydami ne tik rinkos kainas, sakydami, jog tie patys gaminiai parduodami kelis kartus mažesnėmis kainomis, bet ir dažnai drąsiai teigia, jog jų kelias yra vienintelis teisingas. Ką jau kalbėti apie laisvai prieinamas nuotraukas internete, kurias naudoja kas nori ir kur nori niekam net nepaklausus ar jos atspindi tikrąjį produktą“, – rašoma laiške.
„Boutique guru“ tikina, kad pateikia tik tas nuotraukas, kurias tiesiogiai gauna iš siuvyklų arba gamintojų, kartais fotosesijas rengia patys.
„Dabar yra XXI amžius, kai visi keliai atviri, ir jie, džiugu, tikrai nėra orientuoti visi į vieną saitą. Tai tik dalis vartotojiškos visuomenės kelių rasti „daug ir pigiai“. Jeigu klausiate, ar mes klientams siūlome prekes iš to saito – galime Jums tiesiai atsakyti – NE“, – rašoma atsakyme 15min.
Prekės – kaip du vandens lašai
Viena jauna mama su 15min pasidalijo vaikiškų kepurių kainų skirtumais. „AliExpress“ jos kainuoja po 12–16 JAV dolerių, o lietuviška įmonė „Birbyzas“ jau prašo po 40 eurų.
Tiesa, įmonė 15min parodė įsigijimo dokumentus – kepurės, akivaizdu, yra pirktos Lenkijoje.
Kodėl tuomet lietuviai prekę parduoda taip brangiai?
„Pirmiausia į jūsų klausimą galėtume atsakyti, kad terminas „brangi prekė“ apskritai nevartotinas. Kiekviena prekė turi savo kainą priklausomai nuo kokybės ir naudojamų medžiagų. Ar kyla klausimas kodėl Audi ar Mersedesas yra brangesnė nei Hyundai?
Mes prekiaujame tik patikimų, patikrintų gamintojų prekėmis, kurioms naudojamos kokybiškos, sertifikuotos medžiagos, audiniai ir siūlai kaip ir minimo (Baby Bear) gamintojo. Tai deklaruoja ir „BabyBear“, gaminanti šias kepures ir tiekianti jas mums. Dėl panašumų su „Aliexpress“ neturim jokių kitų komentarų išskyrus tą, kad tenai galima rast beveik visų Europos gamintojų kopijų“, – laiške 15min rašo „Birbyzą“ valdančios bendrovės „Nilida“ atstovė/atstovas.
Bendrovė pasakojo, kad savo veiklos pradžioje taip pat pardavinėjo kiniškas prekes, tačiau greitai suprato, kad produkcija yra nekokybiška. Dabar įmonė tikino atstovaujanti Lenkijos, Vokietijos, Izraelio, Australijos, Amerikos gamintojams.