„Change Partners“ pokyčių konsultantė Lina Mieliauskienė konferencijos metu pristatys 2018 metų pokyčių valdymo tendencijas Lietuvos įmonėse. Anot jos, pagrindinis konferencijos tikslas yra pristatyti įvairių skirtingų sektorių organizacijų tyrimo rezultatus.
„Konferencija skirta visiems vadovams, organizacijų lyderiams, atsakingiems už strategines iniciatyvas ir organizacijos vystymą. Bus kalbama apie išmoktas pamokas bei siekiama atrasti naujų įžvalgų efektyvesniam ir sklandesniam pokyčių įgyvendinimui“, – sakė L. Mieliauskienė.
Konferencijos „Pokyčių evoliucija: keiskis arba mirk“ metu vadovai gaus atsakymus į kiekvienai šiuolaikinei įmonei svarbius klausimus:
- Kokios yra naujos pokyčių valdymo tendencijos ir įrankiai, padėsiantys juos įgyvendinti?
- Kaip sėkmingas pokyčių valdymas yra susijęs su rezultatais?
- Ar darbuotojų pasipriešinimas pokyčiams vis dar nesuvaldomas?
- Kaip pokytis veikia darbuotojų efektyvumą?
Pranešėjai dalinsis ir pozityviąja praktika
„Kai keiti variklį važiuojančiai mašinai“ – taip skambės didžiausią šalyje mažmeninės prekybos tinklą valdančios bendrovės „Maxima LT“ generalinės direktorės Kristinos Meidės pranešimas. Anot pranešėjos, pokyčiai įmonei padeda augti ir keistis.
Ar pokytis bus sėkmingas, priklausys ne tik nuo strateginio plano, bet ir nuo įdėtų vadovo pastangų įkvėpti komandą tuo pokyčiu patikėti
„Skirtumas tik tas, kad pokyčius galime kurti patys arba mus keistis priverčia aplinkybės. Pirmuoju atveju, emocija yra kur kas geresnė, nes esi pokyčio šeimininkas. Pokyčiai svarbūs kiekvienai organizacijai. Vienoms verslo įmonėms – tai išlikimo nuožmioje konkurencinėje kovoje sąlyga, kitoms – varomoji jėga, nes atveria visiškai naujas galimybes. Visgi, ar pokytis bus sėkmingas, priklausys ne tik nuo strateginio plano, bet ir nuo įdėtų vadovo pastangų įkvėpti komandą tuo pokyčiu patikėti. Kas yra pokyčių sėkmės garantas? Tai yra pokyčiais tikinti komanda“, – įsitikinusi K. Meidė.
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas pasidalins praktine patirtimi, kaip iš dviejų skirtingų kultūrų galima sukurti vieną naują. Pasak specialisto, įmonių sujungimas nuo kitų pokyčių skiriasi tuo, kad tenka dirbti su dviem skirtingomis kultūromis.
„Komandai ne iš karto pavyksta kvėpuoti vienu ritmu. Reikia kantrybės ir labai daug komunikacijos. Pirmoji išmokta pamoka – komunikacijos nebūna per daug. Sujungimo metu turi būti pasirengęs nenuilsdamas kalbėtis su žmonėmis, juos drąsinti ir įkvėpti. Antra pamoka – kuo terminai glaustesni, tuo geriau. – sakė M. Jundulas, pridūręs apie savo asmeninę patirtį. – Mes privalėjome per 6 mėnesius pakeisti pavadinimą ir prekės ženklą viename plačiausių draudimo pardavimo tinklų. Teko labai tikslingai paskirstyti savo energiją. Ir mums pavyko. Trečia pamoka – tempą palaikyti padeda gerai organizuotas darbas“, – komentuoja M. Jundulas.
Turėjome keistis labai greitai, juk įgyvendinome tokį projektą, kokio iki šiol nebuvo Europoje
Buvęs Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris konferencijoje pasidalins praktine patirtimi, kaip pavyko sėkmingai taikyti pokyčius įgyvendinant unikalų Lietuvos oro uostų projektą.
„Turėjome keistis labai greitai, juk įgyvendinome tokį projektą, kokio iki šiol nebuvo Europoje. Organizacija privalėjo išmokti dirbti greičiau, prisiimant daugiau atsakomybės ir ieškant būdų įgyvendinti užduotis, o ne ieškant priežasčių jų neįgyvendinti“, – sako D. Voveris. Konferencijos pranešėjo teigimu, tam, kad įmonėje prasidėtų pokyčiai, būtinas aukščiausio lygio vadovų įsitraukimas ir pavyzdys.
„Change partners“ konsultantė L. Mieliauskienė siūlo prieš pradedant bet kokį projektą, įvertinti tris – lyderystės/paramos, projektų valdymo bei pokyčių valdymo kompetencijas. Tuomet „siurprizų“ projekto vykdymo metu bus mažiau. Taip pat svarbu nuolatos komunikuoti apie pokyčius visiems darbuotojams, nes komunikacijos trūkumas yra viena iš didžiausių pokyčio valdymo klaidų.
„Tik atsakius į klausimą kodėl tas projektas yra svarbus vadovams ir darbuotojams, tikimybė džiaugtis rezultatais yra didesnė“, – sakė „Change partners“ konsultantė.
Prekės ženklą praėjusiais metais pakeitusios bendrovės „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius Skirmantas Mačiukas teigia, kad pirmiausia patiems reikia šimtu procentų tikėti pokyčiu. Jei pats nors truputį suabejoji – kiti pamato tai iškart. Savo pranešime S. Mačiukas pasidalins patirtimi, kaip svarbu tinkamai parduoti pokyčius, vykstančius organizacijoje, tinkamai pasiruošti jiems, įtraukti į pokyčių procesą komandą ir klientus.
„Dažnai vadovaujuosi siekiu, kad pirmiausiai keistųsi DNR, patys žmonės nebijotų pokyčių, norėtų dalintis idėjomis ir jas įgyvendinti. Tik tuomet pokyčiai, kaip naujos tapatybės dalis, bus įskiepyti į įmonės organizacinę kultūrą“, – sako S. Mačiukas.
„Pokyčių evoliucija: keiskis arba mirk“ konferencija jau gegužės 23 dieną, 8.30 val. Vilniuje
Apie organizatorius: „Change Partners“ šiais metais tapo JAV kompanijos „Prosci“ oficialiais partneriais. „Prosci“ veikia 45 šalyse, bendradarbiauja su 80% „Fortune 100“ kompanijų ir jau 20 metų tiria pokyčių valdymą. Tapę šio tinklo dalimi, „Change Partners“ savo klientams gali pasiūlyti sistemingą ir tyrimais paremtą pokyčių valdymo metodiką bei lengvai naudojamus įrankius – visa tai padeda efektyviai įgyvendinti pokyčius ir pasiekti verslo rezultatų.