2015 03 24 /15:05

Konkurencijos taryba išsiaiškino – pirkėjai buvo mulkinami elektroninėje parduotuvėje PIGU.lt

Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Pigu“, užsiimanti elektronine prekyba internetu, nuo 2013 kovo mėn. iki 2014 rugpjūčio mėn. skleidė klaidinančią įvairių prekių reklamą, kurioje nurodė nepagrįstą naudą vartotojams. Konkurencijos tarybos vertinimu, tokios reklamos klaidino vartotojus, galėjo sudaryti įspūdį apie reikšmingai sumažintą kainą ir taip pažeidė LR Reklamos įstatymą, pranešime rašo Konkurencijos taryba.
Pirkimas internetu
Pirkimas internetu / Fotolia nuotr.

Tyrimo metu buvo analizuojama atsitiktinai parinktų Pigu.lt interneto parduotuvėje siūlomų prekių – kvapniojo vandens, miegamojo komplekto, sukimosi lėkštės, detoksikacinių pleistrų, arkinio šiltnamio, kabelio, kirvio, maršrutizatoriaus, sandėliavimo lentynos bei sodo žibinto reklama.

Konkurencijos tarybos ekspertai nustatė, kad parduotuvė pateikė neteisingą informaciją apie pasiūlymų realią naudą pirkėjams. Tai bendrovė darė palyginimui naudodama pakankamai seniai, pavyzdžiui, prieš 1,5 metų ar net 3 metus taikytas reikšmingai didesnes prekių kainas arba prekių reklamoje naudojamos palyginamosios kainos galiojo santykinai trumpai, kai kuriais atvejais vos kelias valandas, taip sukuriant vartotojui naudos iliuziją. 

Pigu.lt taip pat nesugebėjo pagrįsti įrodymais sandėliavimo lentynos OBI reklamoje naudotos palyginamosios kainos.

Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes ir tai, kad el. parduotuvės elgesys dirbtinai padidino parduodamų prekių patrauklumą bei klaidino vartotojus apie gaunamą naudą, skyrė jai 7630 eurų baudą. 

Konkurencijos tarybos inforgrafikas/Konkurencijos tarybos tyrimo juosta
Konkurencijos tarybos inforgrafikas/Konkurencijos tarybos tyrimo juosta

Taryba atkreipė dėmesį ir į tai, kad ekspertai nagrinėjo tik 10 atsitiktinai parinktų prekių reklamą, tai nereiškia, kad likusių prekių reklama atitinka Reklamos įstatymo reikalavimus, tad iš Pigu.lt tikimasi, kad bus atsižvelgta į pastabas. 

Konkurencijos tarybos ekspertai 2014 m. išnagrinėjo 284 pranešimus dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams net 132 įspėjimus, siūlančius pakeisti reklamą arba nutraukti galimai klaidinančios reklamos sklaidą. Konkurencijos tarybos nutarimas skelbiamas institucijos svetainės skiltyje Naujausi nutarimai.

„Pigu.lt“ su sprendimu nesutinka

Pigu.lt nuotr./Dainius Liulys
Pigu.lt nuotr./Dainius Liulys

Antradienio popietę į Konkurencijos tarybos išįplatintą infrmaciją sureagavo ir „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys. 

„Reaguodami į Konkurencijos tarybos sprendimą norime užtikrinti visus savo pirkėjus, kad nuo pat savo veiklos pradžios dirbame vadovaudamiesi visais Lietuvoje galiojančiais teisės aktais, taip pat – geriausia pasauline praktika ir etiško verslo taisyklėmis, visuomet elgiamės sąžiningai tiek savo klientų, tiek konkurentų atžvilgiu. 

Kartu apgailestaujame, kad Konkurencijos tarybai galėjo susidaryti klaidingas įspūdis apie internetinėje parduotuvėje skelbiamas prekių kainas. Darome viską, kad informacija apie prekių kainas būtų skelbiama dar aiškiau ir suprantamiau.

E. parduotuvėje visuomet aiškiai pateikiame informaciją apie parduodamas prekes ir jų pristatymo sąlygas. Prireikus mūsų pirkėjai visais rūpimais klausimais gali pasikonsultuoti telefonu arba parašyti e. laišką.

Esame tikri, kad Konkurencijos tarybos sprendimas yra neteisingas. Mes su juo nesutinkame“ , – cituojamas Dainius Liulys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų