Šis nutarimas priimtas gavus Biodegalų asociacijos skundą, paremtą Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atlikto dyzelino savybių tyrimo išvadomis, kad visos tirto dyzelino rūšys pasižymi panašiomis savybėmis. Tuo tarpu „Neste Lietuva“ skleidžiamoje reklamoje pabrėžiama, kad šio tinklo parduodamas dyzelinas pranašesnis už kitus.
„Sveikintina, kad valstybės institucijos atsakingai įvertino mūsų pateiktą informaciją ir pasiryžo iš esmės išsiaiškinti, ar „Neste“ produktų reklama nėra klaidinanti. Tikimės, kad pradėtas tyrimas bus atliktas principingai“, – teigia Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.
Pasak jo, valstybė turi garantuoti vienodas konkurencines sąlygas visiems rinkos dalyviams ir nutraukti Lietuvos biodyzelino gamintojų diskrimiciją, pasitelkiant klaidinančią reklamą.
Biodegalų asociacijai ir bendrovei „Neste Lietuva“ atsiųstame Konkurencijos tarybos vadovo Šarūno Keserausko rašte nurodoma, kad atsižvelgus į skunde pateiktas aplinkybes ir vadovaujantis Reklamos įstatymo nuostatomis, yra pagrindo įtarti, kad „Neste Lietuva“ skleidžiama informacija apie parduodamo dyzelino savybes gali turėti klaidinančios reklamos požymių.
Todėl bus atliktas tyrimas dėl dyzelino „Futura D“ ir produkto NEXBTL reklamos atitikties Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimams.
Jau skelbta, kad išvada, kurią padarė VGTU mokslininkai, atlikę dyzelinio variklio energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimus varikliui veikiant įvairiais sūkiais ir apkrovomis bei naudojant „Viados“ parduodamus „Ecto“, „Circle K“ – „Miles“ ir „Neste Lietuva“ – „Futura“ ir „Pro Diesel“ degalus, patvirtino, jog visų tirtų degalų sąnaudų litrais skirtumas neviršija matavimo paklaidos (1,25 proc.). Todėl negalima teigti, kad vienų ar kitų degalų sąnaudos yra didesnės ar mažesnės.
Po to, kai rugpjūtį Biodegalų asociacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą, sukruto ir Lietuvos vartotojų asociacija. Gavusi degalų pirkėjų skundų ir įvertinusi viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją, ji pareikalavo, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Ūkio ministerija sudarytų komisiją, kuri ištirtų informaciją dėl skirtingų rūšių dyzelino savybių palyginimo.
Tyrimo tikslas būtų išsiaiškinti ir pateikti vartotojams objektyvią, nešališką informaciją apie šiuos produktus bei ekonominę naudą naudojant vieną ar kitą produktą.