Laivų statykla Puloje, Kroatijos Adrijos jūros pakrantėje, yra viena iš dviejų statyklų, priklausančių sunkumų slegiamai bendrovei „Uljanik“, kurios darbininkai didesnę praėjusių metų dalį praleido nuolat rengdami streikus dėl nesumokėtų atlyginimų.
Kroatijos vyriausybė kelis kartus mėgino išgelbėti bendrovę, kurioje valstybei priklauso 25 proc. akcijų paketas. Tačiau kovo mėnesį ministrų kabinetas atsisakė paremti bendrovės restruktūrizavimo planą, kurio įgyvendinimas, vyriausybės vertinimais, pernelyg brangiai atsieis.
„Valstybė aiškiai nusprendė atsukti nugarą „Uljanik“, kuri egzistuoja jau 163 metus“, – po teismo sprendimo paskelbimo pareiškė profsąjungos lyderis Borisas Čerovačas, kurį cituoja agentūra „Hina“.
Šis sprendimas iš esmės reiškia „laivų statybos Kroatijoje galą“, pridūrė jis.
Skolų krizės ištikta „Uljanik“ buvo viena pagrindinių kadaise klestėjusio Kroatijos laivų statybos sektoriaus dalyvių. O ši Kroatijos pramonė savo geriausiais laikais 9-ajame dešimtmetyje sėkmingai varžėsi su didžiausiais pasaulio laivų statytojais.
Tačiau per kelis pastaruosius dešimtmečius sektorius dėl sudėtingo šalies perėjimo prie rinkos ekonomikos, prasto valdymo ir pasenusių technologijų užleido savo pozicijas.