Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuo skiriasi darbas „Facebook“, „Google“ ir „Microsoft“?

Dima Korolevas dirbo didžiausiose technologijų bendrovėse pasaulyje – įskaitant ir visas tris gigantes „Facebook“, „Google“ ir „Microsoft“. Paragavęs darbo milžiniškose įmonėse, dabar jis atsidavęs startuoliams. „Business Insider“ jis papasakojo, kuo skiriasi ir kuo panašus darbas įmonėse, kuriose svajoja dirbti daugelis.
„Google“ biuras
„Google“ biuras / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

D.Korolevas 2007 m. pradėjo darbą „Google“ – pora metų jis dirbo su paieškų tobulinimu ir „Gmail“ patikimumu. Tuomet jį persiviliojo „Microsoft“, kur jis visas jėgas skyrė „Bing“ paieškos sistemos gerinimui. Nepraėjus nė metams jis nusprendė negalintis atsisakyti progos dirbti „Facebook“ – kurį laiką dirbo su elektroniniu šlamštu, tačiau nusprendė, kad jam jau gana milžiniškų įmonių ir pasiryžo žengti į nedidelių startuolių pasaulį.

 – Iš trijų gigantų – „Facebook“, „Google“ ir „Microsoft“ – kur yra geriausia dirbti?

 – Tai labai priklauso nuo lygio, kuriame dirbi – pradiniame lygmenyje, pažengusiųjų, o gal vadovaujančių ar net partnerių. Tai labai skiriasi. „Google“ yra puiki vieta pradedančiajam inžinieriui, kur jis gali daug ko išmokti. Jų darbo kultūra yra be galo nuostabi ir stipri – nesvarbu, kiek daug ar kiek mažai žinai, pirmieji 9–18 mėnesių ten bus neįkainojami. Tau teks dirbti su už tave žymiai protingesniais ir labiau patyrusiais žmonėmis, kurie labai nuoširdžiai nori tau padėti. Vos po kelių mėnesių jau pajusi, kiek daug naudos iš to galima gauti.

Dima Korolevas
Dima Korolevas

Kai kas nors mane paklausia, ar verta eiti į „Google“ iškart po studijų, iškart atsakau „Taip“. Dėl bet kurios didelės įmonės taip sakyčiau, bet „Google“ mane priverčia šypsotis. 

 – O kokia darbo kultūra „Facebook“?

 – Jie stengiasi kuo greičiau viską sukurti, ir iš tikrųjų tiek daug dėmesio neskiria procesams – o tai yra labai gerai ilguoju laikotarpiu. „Facebook“ labai stengiasi atrodyti kaip nedidelė organizacija, ir jiems tai pavyksta. Kultūrine prasme jautiesi lyg dirbdamas startuolyje. Inžinieriams nėra daug nustatytų taisyklių – kaip dirbti su kodais, su svetaine ir pan.

Apie „Facebook“ galima galvoti kaip apie daugelį nepriklausomų komandų, kurių kiekviena naudojasi skirtingais metodais. Kai kuriems žmonėms tai be galo patinka. Jeigu tavo tikslas yra suburti aplink save panašiai mąstančių programišių grupę ir kurti rytojų, „Facebook“ yra gera vieta.

 – Kaip nuo „Facebook“ ir „Google“ skiriasi „Microsoft“?

 – „Microsoft“ yra vieta, kuri tikrai tavimi rūpinasi. Tą gali kasdien jausti. Kai prisijungi prie įmonės, jie nori, kad tu joje ir liktum, ir jie visada bus šalia tavęs, kad galėtų tave paremti. Jie iš savo darbuotojų tikisi ilgalaikių rezultatų ir produktų.

„Facebook“ iš tavęs tikimasi greitai įsilieti į darbą – jau trečią mėnesį turėtum su kažkuo konkrečiai dirbti. „Google“ dažniausiai tai yra 5–6 mėnuo. „Microsoft“ žinau žmonių, kurie prie darbo greičio prisiderina tik po metų. Ir tai – visiškai priimtina. Tačiau jeigu tu nori vadovauti projektui, tau suteikiama ši laisvė ir galimybė iš tikrųjų daryti pokyčius.

Jeigu esi pakankamai ambicingas, kad stumtum savas idėjas, „Microsoft“ yra puiki vieta dirbti. Gal procesas gali užtrukti ilgiau, jie ne tokie greiti kaip „Facebook“ ar „Google“, tačiau ir darbo terminai yra kitokie. „Microsoft“ taip nejauti spaudimo kaip „Facebook“ ir „Google“.

 – Ar šiose trijose įmonėse skiriasi hierarchija ir organizacinė struktūra?

 – „Google“ ir „Facebook“ kiekvieną savaitę vyksta visuotiniai susitikimai su vadovais. Jeigu tau iškyla klausimas, visai nesunku, kad į jį atsakytų patys aukščiausi vadovai. „Microsoft“ įmonėje iš aukščiausiosios vadovybės sulaukti atsakymų yra gana sudėtinga. Jeigu mėgini klausti apie ateitį ir perspektyvas, tu jau turi būti pakankamai pakilęs karjeros laiptais, kad sulauktum atsakymo. Dažniausiai aukštesnio lygio vadovai nejaučia reikalo nuolat bendrauti su paprastais darbuotojais.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Kompanijos „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas.
AFP/„Scanpix“ nuotr./Kompanijos „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas.

 – Darbas startuoliuose visiškai skiriasi?

 – Jeigu visi supranta, kad yra projektas, kurį reikia įgyvendinti, darbo prasme iš tikrųjų nėra skirtumo tarp startuolio ir didelės korporacijos. Skirtumas tas, kad didelėje organizacijoje tau bus suteikti visi ištekliai. Startuolyje tu turi pasikliauti savo jėgomis. Tačiau jeigu žinai, ką ir kaip reikia daryti, procesas yra labai panašus.

Startuolyje paprastai žmonės yra labiau atsidavę. Tačiau dažnai tai yra ir prakeiksmas. 

Kai projektui nesiseka, kai jį reikia keisti, kai komanda ima byrėti, kai išeina žmonės, pasirodo naujų technologijų, į kurias reikia atsižvelgti, tuomet pasimato skirtumai. Didelėje įmonėje jeigu projektui reikia daugiau išteklių, vadovybė suvokia, kad juos reikia surasti ir suranda. Jeigu vadovai jaučia, kad projektą reikia uždaryti, jie taip ir padarys nejausdami didelio sąžinės graužimo. Jeigu reikia kažką koreguoti – irgi jokių problemų.

Startuolyje paprastai žmonės yra labiau atsidavę. Tačiau dažnai tai yra ir prakeiksmas. Atsakomybės sritys dažnai persipina. Jeigu kas nors nepavyksta, atsiranda didelis spaudimas dėl laiko, labai dažnai – finansinis spaudimas, beveik visada darbuotojai turi žymiai daugiau dirbti. Jiems tenka užsiimti darbais, kurių net negalvojo dirbti. Inžinieriams gali tekti užsiimti vadyba, reklama – viskas susipina. Dažnai tai kažkaip pavyksta, tačiau, žinoma, tai išsunkia komandą. Tačiau gana dažnai tiesiog viskas nepavyksta, ir tenka ieškoti naujo darbo. 

 – Kuri darbo kultūra jums labiau patinka – startuolių ar didelių organizacijų?

 – Iš profesinės pusės man labiau patinka startuoliai, nes mėgstu būti apsuptas žmonių, kurie dirba ne tik nuo 9 iki 17 val., jeigu nori padaryti darbus. Kalbant apie darbo sferas ir bendrą kultūrą bei stabilumą, didelės įmonės yra geriau. Su startuoliais labai sudėtinga planuoti metus, o tokiose įmonėse kaip „Microsoft“, „Google“ ir „Facebook“ viskas aišku. Ten tau nereikia žengti daugelio mažų žingsnelių – jie už tave jau padaryti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai