Kyla rizika dėl „Rail Baltica“ neįgyvendinimo laiku, rodo auditas

Estijos, Latvijos ir Lietuvos auditorių atliktas auditas europinės vėžės geležinkelio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinime nustatė valdymo trūkumų, dėl kurių kyla rizika, jog bus viršytas sutartas biudžetas, o pats projektas nebus įgyvendintas laiku iki 2026 metų.
Paskelbti „Rail Baltica“ infrastruktūros elementų eskizai
Paskelbti „Rail Baltica“ infrastruktūros elementų eskizai / „RB Rail“ vizualizacija

Valstybės kontrolės pranešime teigiama, kad projektų vykdytojams iki šiol nepavyko laikytis sutarto veiklos laiko grafiko ir numatyto biudžeto. Pasak institucijos, nuo sutarto laiko grafiko viso projekto atskirų veiklų įgyvendinimas atsilieka vidutiniškai pusantrų metų.

Projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos bendrovė „RB Rail“ tvirtina, kad jau imtasi veiksmų, kurie padėtų pasiekti pokyčių srityse, kurias įvardino auditoriai.

Pasak laikinojo „RB Rail“ vadovo Agnio Driksnos, siekiama, kad projektas būtų užbaigtas laiku.

„Audite pabrėžiamos grafiko ir biudžeto rizikos, tačiau mūsų tikslas – užbaigti projektą 2026-aisiais. Esame įvardinę tam būtinas sąlygas, įskaitant ir geresnį sprendimų priėmimo procesą projektavimo ir statybos metu bei laiku skiriamą finansavimą. Jei šios sąlygos bus įgyvendintos efektyviai, „Rail Baltica“ projektas bus užbaigtas laiku“, – pranešime sakė A.Driksna.

Valstybės kontrolė nustatė, kad pirmojo pasirašytojo dotacijos susitarimo biudžetas bus viršytas 59,3 mln. eurų, nors antrojo dotacijos susitarimo biudžetas yra 231 tūkst. eurų mažesnis už nustatytąjį.

Kalbėdamas apie „Rail Baltica“ kaštų augimą, „RB Rail“ vyriausiasis finansininkas Ignas Degutis teigia, kad kuo ilgiau vyksta geležinkelio projektavimas, tuo daugiau techninės informacijos tampa prieinama planuotojams ir tuo aiškesni tampa suinteresuotųjų šalių poreikiai.

„RB Rail“ nuotr./Ignas Degutis
„RB Rail“ nuotr./Ignas Degutis

„Rail Baltica“ kaina visose šalyse bus perskaičiuota 2021-aisiais užbaigus detalųjį techninį projektavimą ir atlikus papildomas keleivių ir krovinių srautų studijas. Tačiau yra ir daug galimybių konsoliduoti projekto kaštus pasitelkiant bendrus pirkimus ir išmanius inžinerinius sprendimus“, – pranešime sakė I.Degutis.

Valstybės kontrolė taip pat nustatė, kad nors visos trys Baltijos šalys yra įtraukusios „Rail Baltica“ į valstybės biudžeto planavimą, tačiau nė viena iš jų nėra pasitvirtinusi ilgalaikio finansavimo planų iki projekto pabaigos.

Institucija rekomenduoja visais lygmenimis susitarti dėl sprendimų priemimo mechanizmo, pokyčių ir rizikos valdymo planų, įvertinti ilgalaikį nacionalinį finansavimą.

„Rail Baltica“ yra europinio standarto (1435 mm) elektrinė geležinkelio vėžė, skirta keleiviams ir kroviniams vežti, kuri drieksis nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio.

Geležinkelio ilgis sieks 870 kilometrų. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis