Kylant kainoms, brangsta ir alus: pinigines baruose teks atverti plačiau

Augant atlyginimams bei maisto ir žaliavų kainoms, brangsta ir alus. Barų vadovai pastebi, kad vidutiniškai bokalą alaus galima įsigyti už 3,50 euro. Tiesa, kai kurie sako kainų kol kas kainų nekeliantys. Kiti barai, neturintys lauko terasų, dar neatsidarė ir tai padaryti planuoja tik rudenį.
Alus
Alus / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Statistikos departamento duomenimis, šių metų birželį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, pilstomas alus kavinėse ir baruose pabrango 3 proc. Nealkoholinis alus per metus pabrango 0,3 proc.

Vilniuje įsikūrusio alaus baro „Local Pub“ vadovas Vidmantas Čičelis 15min sakė, kad bokalas alaus vidutiniškai pabrango 30 centų.

„Pigiausias kainuoja 3,60 euro, o brangiausias gali ir po 6, ir po 7 eurus kainuoti. Čia vienetiniai, išskirtiniai. Įprastinė kaina siekia plius minus 4 eurus”, – kalbėjo V.Čičelis.

Kalbėdamas apie priežastis, kodėl kyla alaus kainos, jis nurodė tiekėjų keliamas kainas, taip pat kylančius atlyginimus.

„Nenorėjome kelti kainų, bet kiekvieną savaitę gauname prekes vis brangiau ir brangiau arba prekių nėra. Pavyzdžiui, vienkartiniai indeliai maistui išsinešti yra visiška katastrofa, mokame dvigubai daugiau nei mokėdavome anksčiau. Susikrauna tokie dalykai ir nebeturi variantų, turi kelti kainas“, – dėstė baro vadovas.

Asmeninio archyvo nuotrauka/Vidmantas Čičelis, „Local Pub“ vadovas
Asmeninio archyvo nuotrauka/Vidmantas Čičelis, „Local Pub“ vadovas

V.Čičeliui antrino „Gringo Pub“ vadovaujantis Karolis Paliulis. Šiame bare už bokalą alaus teks pakloti apie 3,50 euro.

„Pagrindinės priežastys, kodėl brango – nes viskas brango. Žaliavos, atlyginimai kilo, komunalinių paslaugų kainos kilo. Dar turėtume paminėti, kad mes du tris metus labai neženkliai didinome kainas, tai taip sutapo, kad per šiuos metus buvo didesnis padidėjimas”, – akcentavo K.Paliulis.

Pasak jo, „Gringo Pub“ pigiausiomis alaus rūšimis neprekiauja.

„Mes prekiaujame belgiškais, airiškais, vokiškais alumis. Turime užsibrėžę kokybės kartelę – pigiausiomis rūšimis neprekiaujame, kokios yra rinkoje”, – nurodė pašnekovas.

Kai kurie kainų nekelia

Baro „Alaus studija“ vadovas Audrius Paukštė sakė, kad kainų beveik nekėlė, dauguma jų liko tokios pačios. Tiesa, ir čia kainos svyruoja nuo 3,50 iki 5 eurų už bokalą – tiek teks sumokėti už kraftinį alų.

„Kol kas laikomės taip. Labai brangsta maistas ir, aišku, darbuotojai. Čia turbūt pagrindinė priežastis, kodėl kyla alaus kaina kitur – tai yra grynai darbuotojų pabrangimas. Žmonės nori daug pinigų ir mums sudėtinga išlaikyti“, – kalbėjo A.Paukštė.

Jis neatmetė, kad kainos ateityje kils.

„Tiekėjai, kiek klausinėjau, žada pabrangimą. Kadangi tai ne nuo mūsų priklauso, mes turime labai daug importinio alaus, tai jis turi brangti. Turėsime kelti kainas“, – svarstė A.Paukštė.

„Scanpix“ nuotr./Alus
„Scanpix“ nuotr./Alus

„Alaus biblioteka“ vadovas Paulius Agintas taip pat teigė, kad vidutinės alaus kainos jo vadovaujame bare nepakilo.

„Mūsų verslo modelis toks, kad mes nuolat rotuojame savo gėrimus ir mes tokio pat alaus neturime. Jeigu mes vieną bačką alaus išleidžiame, tai kitą kartą perkame kitokį alų. Pas mus vidutinės alaus kainos nepakilo, nes alus yra rotuojamas ir pastovių pozicijų mes neturime“, – aiškino P.Agintas.

Žmonės grįžta į barus

V.Čičelis pasakojo, kad „Local Pub“ vasarai ruošėsi iš anksto – terasoje pasistatė dvigubai daugiau stalų nei pernai.

„Pirmas sėkmės faktorius, kad turime didelę terasą, kur galime įsirengti. Mes anksti ruošėmės ir pasistatėme labai daug stalų. Supratome, kad turėsime vasarą trumpą laiką, kada galėsime šiek tiek užsidirbti ir sugrąžinti skolas, nes kito kelio nėra, viduje vangiai žmonės sėdi, nes kai toks oras, visi nori lauke būti. O lauką turėti Vilniaus mieste yra problematiška“, – kalbėjo V.Čičelis.

„Alaus bibliotekos“ vadovas P.Agintas taip pat tikino, kad šią vasarą buvo nuspręsta vietoje stacionarios vietos atidaryti lauko kavinę.

„Yra pirmi metai, kai „Alaus biblioteka“ turi savo lauko kavinę, todėl palyginti klientų srautų su kitais metais negaliu, bet, kiek matome dabar rezultatus, jie ganėtinai džiuginantys, žmonės tikrai sugrįžta“, – patikino V.Agintas.

Tiesa, neturintiems lauko terasų, sudėtingiau. „Gringo Pub“ vadovas taip pat pastebėjo, kad klientų grįžimui įtaką daro ir pandemija, ir karštas oras.

„Tiems, kas turi lauko terasą, yra šiek tiek kitaip. Mes turime pakankamai nemažai staliukų lauke. Anksčiau turėdavome tik kelis, bet pagal Vilniaus mesto savivaldybės skatinimo programą gavome jų daugiau, tik galbūt jie nelabai patogiai išsidėstę – tokia linija”, – nurodė K.Paliulis.

123RF.com nuotr./Alkoholis
123RF.com nuotr./Alkoholis

O ar barai labai nusivylė, Lietuvos krepšinio rinktinei nepatekus į Tokijo olimpines žaidynes? Juk paprastai nemažai sirgalių rinkdavosi stebėti varžybų baruose. P.Agintas sutiko, kad tai būtų prisidėję prie apyvartos.

„Jeigu būtume patekę, būtų atsidariusios dar kelios valandos darbo laiko. Varžybos bet kokiu atveju būtų vykusios ryte, tai yra toks laikas, kai barai dažniausiai neveikia. Dėl krepšinio mes tikrai būtume veikę ir tai tikrai būtų pridėję nemažai apyvartos. Deja, nepavyko“, – apgailestavo pašnekovas.

V.Čičelis pastebėjo, kad jo vadovaujamo baro klientai nėra sporto fanai.

„Mes nuo pradžių rodydavom sportą, bet paskui pamatėme, kad mūsų klientai nelabai žiūri sporto. Tie, kurie ateina, jie pasiima dažniausiai vieną arba du alaus, visą vakarą prasėdi ir išeina apie 21—22 valandą, kada žmonės jau sunkiai renkasi. Mūsų klientai ne sporto fanai, tai mes to neakcentavome“, – užtikrino pašnekovas.

Nealkoholinis alus – populiarus

Kalbinti pašnekovai pastebėjo, kad kuo toliau, tuo labiau populiarėja nealkoholinis alus. Jo rūšių asortimente atsiranda vis daugiau.

„Turime nealkoholinio alaus ir pilstomo, ir buteliukuose. Sakyčiau, kad tai dabar yra viena iš populiaresnių prekių“, – teigė A.Paukštė.

Tuo tarpu „Gringo Pub“ galima rasti apie 6 nealkoholinio alaus rūšis.

„Tai didėjančią rinkos dalį užimantis alus ir kuo toliau, tuo daugiau žmonių domisi. Prašo ir švelnesnio skonio, ir kartesnio skonio”, – nurodė K.Paliulis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Baro atidarymo akimirka
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Baro atidarymo akimirka

Jam antrino ir P.Agintas.

„Anksčiau turėdavome dvi nealkoholinio alaus rūšis ir to užtekdavo, šiuo metu turime apie 5–6 savo elektroninės parduotuvės asortimente“, – sakė pašnekovas.

Ne visiems pavyko atnaujinti veiklą

Baro Kaune „Sandėlis“ vadovė Jurgita Urbonaitė sakė, kad įstaiga šią vasarą durų neatvėrė, nes neturi lauko terasos.

„Normaliai nesame dirbę turbūt nuo praėjusių metų kovo, kai uždarė į karantiną. Paskui dirbome rudenį ir viskas – nuo tada nesame atsidarę. Mes neturime lauko terasos ir kai yra tokie orai, visi nori sėdėti lauke. Į barų vidų eiti iš pradžių buvo negalima, po to labai atšilo, tai vėl visi nori būti lauke“, – aiškino J.Urbonaitė.

Laisvės alėja
Laisvės alėja

Jos teigimu, šiuo metu baras dirba su privačiais renginiais.

„Jeigu viskas bus gerai ir leis dirbti normaliai, be jokių ribojimų, be gąsdinimų ir taip toliau, tai planuojame atsidaryti rudenį, rugsėjo pabaigoje“, – sakė J.Urbonaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis