„Tai koncepcinis vyriausybės sprendimas – „Air Baltic“ galės gauti pinigus, kai Europos Komisija užbaigs valstybės pagalbos vertinimo procedūrą ir pateiks teigiamą atsakymą“, – pažymėjo jis.
Pasak ministro, „Air Baltic“ yra pasirengusi augimui ir bendrovė turi didelį konkurencinį pranašumą – naują ir šiuolaikišką orlaivių parką.
„Latvijos valstybei svarbu plėtoti Rygos oro uostą kaip Šiaurės Europos aviacijos centrą ir mes tai užtikriname, remdami nacionalinę oro bendrovę“, – pažymėjo T.Linkaitis.
„Mes greitai reagavome į COVID-19 pandemiją ir Europos Komisija šią paramą aviacijos sektoriui įvertino kaip pagrįstą. Kadangi pandemija tęsiasi, bendrovė turi prisitaikyti ir rengti naujus verslo plėtros scenarijus, kurie leis naujomis sąlygomis išsaugoti bendrovės veiklą ir ją vystyti, o po to, kai bus pradėta prekyba akcijomis biržoje, grąžinti valstybei šias iš esmės pasiskolintas lėšas“, – pridūrė jis.
Pasak T.Linkaičio, prekyba „Air Baltic“ akcijomis biržoje bus pradėta tuomet, kai tarptautinėse kapitalo rinkose susiklostys tinkama padėtis. Jis taip pat pažymėjo, kad šiek tiek laiko reikės pasirengimui, bet „Air Baltic“ debiutas biržoje yra „kitų dvejų trejų metų reikalas“.
Susisiekimo ministerija naujienų agentūrai BNS pareiškė, kad „Air Baltic“ yra strateginė Latvijos ekonomikos varomoji jėga, užtikrinanti daugiau kaip 2,5 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP). Dėl COVID-19 pandemijos oro bendrovės skraidintų keleivių skaičius 2020 metais sumažėjo 73 proc. ir tai padarė didelį poveikį jos veiklos rezultatams. Siekdama paremti šalies ekonomiką, vyriausybė rėmė ir toliau remia visus nuo krizės smarkiai nukentėjusius sektorius.
2020 metais prasidėjus pandemijai, oro bendrovė įgyvendino plataus užmojo išlaidų mažinimo programą ir išsaugojo daugiau kaip 1 tūkst. darbuotojų, atsakingų už bendrovės veiklos palaikymą. Pernai gautas finansavimas buvo panaudotas veiklos palaikymui ir būtinų išlaidų padengimui.
2020 metų liepos pradžioje Europos Komisija leido Latvijos vyriausybei į pagrindinį „Air Baltic“ kapitalą investuoti 250 mln. eurų ir taip paremti bendrovę krizės sąlygomis. Šios lėšos bendrovei buvo pervestos 2020 metų rugpjūčio 4-ąją.
„Air Baltic“ vadovybė 2020 metų finansinėje ataskaitoje buvo nurodžiusi, kad oro vežėja šiemet gali prašyti papildomos 50–100 mln. eurų valstybės pagalbos.
Latvijos valstybė šiuo metu valdo 96,14 proc. „Air Baltic“ akcijų, o likę 3,86 proc. priklauso Danijos verslininko Larso Thuesen bendrovei „Aircraft Leasing 1“.