LB atstovė: artimiausiu metu vartojimas gana sparčiai augs

Artimiausiu metu gyventojų vartojimas sparčiai išaugs, nes žmonės nebetaupys, o leis per pandemiją sukauptus pinigus, tačiau kol kas vartojimas į 2019 metų lygį dar negrįš, prognozuoja Lietuvos banko (LB) atstovė Kotryna Tamoševičienė.
Instaliacija „Portalas“
Vilnius / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.

„Per pandemiją namų ūkiams smarkiai susitaupė, nes buvo apribotos vartojimo galimybės – nebuvo, kur išleisti (pinigų – BNS). Taupymo norma, ta dalis, kurios nuo pajamų vartotojai neišleidžia, o pasilieka sutaupyti, buvo smarkiai išaugusi. Tai svarbu todėl, kad prognozuojant į ateitį, darome prielaidą, kad taupymo norma mažės ir tai lemia, kad vartojimas turėtų išaugti“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete sakė LB Ekonomikos departamento direktorė.

Pasak K.Tamoševičienės, vartojimą skatins ir mažėjantis nedarbas bei augantys atlyginimai.

„Apie 5 proc. mažiausiai (augs darbo užmokestis – BNS) beveik visose veiklose“, – prognozavo LB atstovė.

Anot jos, spaudimą darbo užmokesčio didėjimui skatins ir tam tikrų sričių darbuotojų trūkumas. K.Tamoševičienė tuo pačiu įspėjo, kad Lietuvoje darbuotojų atlyginimai auga sarčiau negu produktyvumas.

„Mūsų atlyginimai mažesni už Europos Sąjungos vidurkį ir tas atotrūkis yra didesnis nei produktyvumo. Tai reiškia tas spartesnis atlyginimų augimas kaip ir uždarinėja tą skirtumą tarp produktyvumo ir atlyginimo dydžio“, – aiškino ji.

Pasak Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovo Ričardo Sartatavičiaus, skirtumas tarp minimalios algos ir darbo našumo augimo pasiekė keturis kartus.

„Atlyginimas auga keturis kartus daugiau nei darbo našumas“, – skaičiavo jis.

K.Tamoševičienės teigimu, LB planuoja šalies darbo jėgos produktyvumo rodiklius įvertinti pagal sektorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų