LB slapto pirkėjo tyrimas atskleidė nelegalias investicines paslaugas

Lietuvos banko (LB) šiemet atliktas slapto pirkėjo tyrimas atskleidė nelegaliai teikiamas investicines paslaugas.
Lietuvos banko pastatas Vilniuje
Lietuvos banko pastatas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tyrimas, kurio metu LB vertino tam tikrų įmonių ir asmenų, siūlančių mokymus ir konsultacijas taupymo ir investavimo klausimais, veiklą, parodė, kad konsultacijų ir mokymų metu galimai buvo siūlomos ir reklamuojamos konkrečių finansų maklerio įmonių teikiamos investicinės paslaugos.

Tokias paslaugas turi teisę siūlyti ir reklamuoti tik asmenys, įrašyti į Viešąjį finansų maklerio įmonių priklausomų tarpininkų sąrašą, tačiau renginių vedėjai nebuvo įrašyti į tokį sąrašą ir neturėjo teisės siūlyti ir reklamuoti atstovaujamų įmonių paslaugų.

Siekdamas užkirsti kelią galimiems įstatymų pažeidimams, LB su asmenimis susisieks tiesiogiai.

„Slapto pirkėjo tyrimas yra svarbi priežiūros priemonė, suteikianti informacijos apie faktinę padėtį rinkoje, kai to negalima pasiekti taikant įprastines priežiūros priemones – patikrinimus, apklausas ir panašia“, – pranešime sakė LB Finansų rinkos priežiūros tarnybos direktorė Jekaterina Govina.

Slapto pirkėjo tyrimas gali būti atliekamas siekiant išsiaiškinti, ar teikiamos finansinės paslaugos atitinka teisės aktus, nustatyti sritis, kuriose dažniausiai pasitaiko pažeidimų, įvertinti, kaip finansų rinkos dalyviai įgyvendino neseniai įsigaliojusius teisės aktų reikalavimus.

Tyrimo metu stebimos finansų rinkos dalyvių ar kitų asmenų teikiamos ar siūlomos investicinės, draudimo ir pensijų kaupimo, kitos finansinės paslaugos bei produktai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis