Tiek farmacijos ir reklamos rinkų dalyviai, tiek šių veiklų kontrolieriai pavadinimą šiam verslo modeliui pasiskolino iš mažmeninės prekybos – „lentynos mokestis“, kurį susimoka vaistų gamintojai ar platintojai, kad jų produkcija būtų prekiaujama tinkle, rašo „Verslo žinios“.
„Panašių problemų pastebite prekybos centruose, kurie vykdo derybas su tiekėjais. Ten yra toks reiškinys, jau kone oficialiai vadinamas „lentynos mokesčiu“. Vaistinių tinkluose šis procesas organizuojamas panašiai“, – nurodo Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos viršininkas Gintautas Barcys.
Įmonės EVRC ir „Reklamos sklaida“, įsteigtos 2010 metais, kai dvi didžiausius vaistinių tinklus „Eurovaistinė“ ir „Camelia“ valdančios konkurentės viena po kitos įvykdė struktūrines pertvarkąs – atskyrė vaistinių reklamos ir rinkodaros departamentus ir įregistravo juos kaip atskiras bendroves. „Gintarinės“ vaistinės valdybos pirmininkė Rūta Bagdonavičienė dienraščiui teigė, kad panašios įmonės, kuri užsiimtų rinkodaros veikla, neturi.
2015 metais EVRC pardavimų pajamos siekė 20,9 mln. eurų, o „Reklamos sklaidos“ – 14 mln. eurų. Bendrovė lenkia visas didžiąsias rinkodaros ir komunikacijos įmones, nors šios planuoja, kuria reklamą net ir stambiausiems reklamos užsakovams Lietuvoje.