Vasarą atsidarysianti „Lidl“ Lietuvoje vien šiemet sukurs tūkstantį darbo vietų. Administracijai darbuotojų jau pakanka, dabar įmonė ieško kasininkų ir logistikos sandėlio darbuotojų.
Nors su sunkumais dar nesusidūrė, R.Roussevas-Peine puola visaip vilioti darbuotojus – kalba apie gerą atlyginimą, karjeros galimybes, lankstų darbo grafiką ir pan.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kova su „Lidl“: „Norfa“ darbuotojus išlaikys didžiausiais atlyginimais, „Maxima“ – nemokamais pietumis
Dirbs, kada norės
Kasininko darbas Lietuvoje tikrai nėra pats prestižiškiausias. Negana to, kiti mažmeninės prekybos tinklai taip pat ieško darbuotojų, vadinasi, „Lidl“ darbo rinkoje susidurs su konkurencija.
Tad ką tokio žmonėms pasiūlys „Lidl“, kas nublanks prieš kitų konkurentų pasiūlymus?
„Žmonės galvoja, kad jiems reikės dirbti pagal modelį, kuris čia yra labai prigijęs, o mes esame labiau lankstūs“, – sakė „Lidl“ direktorius.
Omenyje jis turėjo tokį pamaininį darbo grafiką, kai yra dirbama keturias dienas per savaitę iš eilės, o likusias tris – ilsimasi.
Mes nenorime priversti žmonių dirbti 10–12 valandų. Mes galime pasiūlyti darbą studentams, motinoms su vaikais, kurios negali dirbti 8 valandų per dieną, – aiškino bendrovės direktorius.
„Žmonės galės dirbti, kiek norės – po 4, 5, 6, 7, 8 valandas per dieną. Mes nenorime priversti žmonių dirbti 10–12 valandų. Mes galime pasiūlyti darbą studentams, motinoms su vaikais, kurios negali dirbti 8 valandų per dieną“, – aiškino jis.
Darbo grafikus žmonės gaus ne mažiau nei prieš savaitę. Jie galės pasirinkti, kaip nori dirbti, pavyzdžiui, vieną dieną dirbti, kitą – ilsėtis, dirbti tik savaitgaliais ir pan.
„O visi, ateinantys į darbo pokalbį, tikisi dirbti keturias dienas iš eilės ir ilsėtis tris. Mes tokio modelio nesuprantame“, – kalbėjo R.Roussevas-Peine.
Jis neslėpė ir atlyginimo, kurį mokės darbuotojams.
Sumokės už kiekvieną viršvalandžio minutę
„Lidl“ jau anksčiau skelbė, kad apmokės kiekvieną viršvalandžio minutę. Kaip?
Kiekvienas darbuotojas turės po žetoną, kurį turės priglausti prie specialaus aparato, vos atėjęs į darbą. Jis taip pat registruosis ir pertraukai, turės pažymėti žetoną ir išeidamas. Tokiu būdu „Lidl“ žinos, kiek laiko dirba jos darbuotojai, ir apmokės už kiekvieną darbo minutę. Kiek?
Mažiausias „Lidl“ atlyginimas – 3,33 Eur/val., neatskaičius mokesčių. Jis skirsis priklausomai nuo regiono, kur yra parduotuvė. Tarkime, kasininkas Vilniuje gaus kiek daugiau nei kiti – 3,48 Eur/val.
Logistikos centro Ramučiuose darbuotojai uždirbs 4,03 Eur/val., o tie, kurie dirba sunkesnėmis sąlygomis, tarkime, sandėlio šaldytuvuose, gaus po 4,33 Eur/val., neatskaičius mokesčių.
Statistikos departamento duomenimis, pernai ketvirtąjį ketvirtį didmeninės ir mažmeninės prekybos bei automobilių remonto sektoriaus darbuotojų valandinis atlyginimas siekė 4,11 Eur/val., neatskaičius mokesčių.
Darbas švenčių dienomis apmokestinamas dvigubai, taip pat dukart daugiau bus mokama ir pavaduojantiems darbuotojams, kurie į darbą bus iškviesti netikėtai.
Bendrovės direktorius taip pat pabrėžė, kad trūkumai parduotuvėse nebus išskaičiuojami iš atlyginimo. Tiesa, jeigu kažkokių prekių trūks nuolatos ir skirtumas bus didelis, „Lidl“ aiškinsis to priežastis.
Vienoje parduotuvėje dirbs iki 25 žmonių. Labiausiai bendrovė mylės motyvuotus ir lojalius darbuotojus.
Atlyginimo augimas – kas metus
Visų darbuotojų, sakė R.Roussevas-Peine, atlyginimas bus peržiūrimas kas metus. Lojaliems žmonėms, tai yra dirbantiems 2 metus ir dar daugiau, atlyginimas augs dar sparčiau.
Parduotuvės darbuotojai dirbs ne tik prie kasų – reikės suktis ir prekybos salėje.
Į logistikos centrą darbuotojus veš nemokamas autobusas, apie transportą parduotuvių darbuotojams kol kas „Lidl“ negalvoja.
„Kol kas nežinome, ar tai bus problema“, – sakė bendrovės direktorius.
Žmones „Lidl“ samdys trimis etapais, mat visų išsyk nesugebėtų mokyti.
„Kiekvienas kasininkas turi suprasti, ką mums reiškia šviežumas. Mūsų požiūris į šviežumą yra visiškai kitoks nei tas, kurį mes matome šioje rinkoje. Mes norime parodyti, kad mums šviežia produkcija yra labai svarbi, taip pat labai svarbus yra kliento aptarnavimas, mandagumas, šypsena. Tai užtruks“, – sakė jis.