Vartotojų teisių apsaugos tarnyba teigia, kad „Lidl Lietuva“ reklamoje lygino savo ir kitų parduotuvių prekių kainas, tačiau buvo lyginamos ne tuo pat metu buvusios kainos, todėl reklama nebuvo objektyvi ir klaidino vartotojus.
„Aktualios ir nebeaktualios kainos palyginimas gali atspindėti ne objektyvų, bet dirbtinai reklaminės veiklos subjekto sukurtą kainų skirtumą ir jų lyginimą“, – pranešė tarnyba.
Tuo metu „Lidl Lietuva“ teigia, kad lyginant produktų kainas su konkurentais buvo aiškiai nurodomas laikotarpis bei konkretus prekybos tinklas.
„Lyginamosios reklamos pateikimas ir turinys yra išsamus, aiškus ir neklaidina vartotojų. Tuo pačiu suprantame, jog lyginamosios reklamos principų taikymas kainų leidiniuose Lietuvoje nėra plačiai paplitusi praktika, todėl dėl neapibrėžtumo ir kyla tokios diskusijos“, – pranešime teigė „Lidl Lietuva“.
„Atsižvelgiant į tai svarstysime galimybę kreiptis į teismą siekiant suformuoti teisminę praktiką, pagal kurią būtų reglamentuoti vieningi klientų informavimo principai visiems rinkos dalyviams“, – rašoma įmonės komentare.
Tarnybos vertinimu, vartotojas galėjo susidaryti įspūdį, jog „Lidl Lietuva“ prekėms taikė nuolaidą, nors iš tiesų jų netaikė.
Tarnyba nurodė ne kartą informavusi įmonę, kad jos reklama galimai neatitinka reikalavimų. Bendrovė aiškino ketinanti ją teikti tinkamumai, tačiau, tarnybos vertinimu, jokių esminių pakeitimų neatliko.
Tarnybos nutarimas dar gali būti skundžiamas teismui.
Advokatė Indrė Barauskienė, kuri yra advokatų kontoros „TGS Baltic“ mažmeninės ir didmeninės prekybos industrijos grupės vadovė, pateikė žiniasklaidai komentarą.
„Džiugu, kad VVTAT pagaliau grįžta prie jau seniai Teismų suformuotos praktikos, kad kai bandai palyginti savo kainą su konkurento kaina, ir nori pasirodyti geresnis už konkurentą, turi būti itin tikslus.
Tikslumas šiuo atveju reiškia, kad kai sakai, kad “aš esu pigesnis„, iš tikrųjų turi būti pigesnis.
Dar 2012 teismai suformavo taisyklę, kad privalo būti lyginamos realios, egzistuojančios kainos. Todėl disclaimeriai, kai pardavėjas nurodo, kada ir iš kur pasiėmė konkurento kainą, niekaip negali atleisti tokio pardavėjo nuo prievolės nuolat tikrinti, ar jo skelbiamas kainų lyginimas yra vis dar aktualus.
Mažmeninės prekybos rinka yra ypatingai aktyvi ir reaguojanti į bet kokius pokyčius, todėl konkurentai stebi vieni kitus, ar atitinkamai keičia savo kainodarą siekiant suteikti vartotojui patį geriausią pasiūlymą.
Vakar fiksuota informacija šiandien gali būti, o dažnai ir būna, pasenusi. Todėl lyginimas su sena kaina negali būti niekaip toleruojamas, nes kainos komunikacijai vartotojas yra itin jautrus. Ir jokiu būdu teisiniai paaiškinimai mažomis raidėmis žurnaliuko gale, televizijos ekrane, ar kur kitur padėti, taip, kad negadintų bendro reklamos vaizdo, neturėtų apsaugoti pardavėjo ar sumažinti jam keliamo tikslumo standarto“, – kalbėjo I.Barauskienė.