„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Lidl“ toliau taupo popierių – jau padėjo išsaugoti apie 70 tūkst. medžių

„Lidl“ prekybos tinklas Lietuvoje nuo šių metų gegužės 1 d. atsisako spausdinto kassavaitinio maisto produktų kainų leidinio – tai viena iš keleto įmonės iniciatyvų, skirtų mažinti popieriaus vartojimą. „Lidl“ veiksmai popieriaus tausojimo srityje jau padėjo išsaugoti dešimtis tūkstančių medžių, o šiemet tikimasi sutaupyti dar daugiau medienos išteklių.
Lidl kainų leidinys - visada tavo telefone
Lidl kainų leidinys - visada tavo telefone / Lidl Lietuva nuotr.

Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė, pažymi, kad popieriaus taupymas yra svarbus ne tik kalbant apie medžių išsaugojimą, bet ir bendrai apie jo gamybos įtaką aplinkai. Nors popierius tam tikrais atžvilgiais yra draugiškesnis aplinkai, nes ženkliai lengviau suyra gamtoje nei, pavyzdžiui, plastikas, jo gamyba vis tiek daro žalą aplinkai.

„Gaminant ir gabenant popierių yra naudojami vandens, energijos ištekliai, kertami medžiai. Gera žinia ta, kad gyvenant skaitmenizacijos amžiuje tiek individualūs žmonės, tiek verslai gali daugeliu atvejų nesudėtingai atsisakyti popieriaus vartojimo. Dėl to mes mažiname šio ištekliaus poreikį įvairiose mūsų veiklos srityse: nuo reklamos ir leidinių iki dokumentų bei kainų etikečių parduotuvių lentynose“, sako R.Didjurgytė.

Lidl Lietuva nuotr./Elektroniniai kainolapiai
Lidl Lietuva nuotr./Elektroniniai kainolapiai

Pasak ekspertės, įdomu tai, kad atsisakydami popieriaus dažnai ne tik taupome išteklius, bet ir veikiame patogiau bei efektyviau.

„Pavyzdžiui, mes įmonės biure visus atostogų, komandiruočių prašymus ir įvairius kitus dokumentus pildome ir pasirašome elektroniniu būdu. Be to, nuo 2020 metų el. parašais pasirašome ir daugelį sutarčių. Taip ne tik sutaupome popieriaus ir gamtos išteklių, bet ir laiko“, – sako R.Didjurgytė.

Patogesnis skaitmeninis formatas

„Lidl“ sprendimas nuo gegužės 1 d. atsisakyti spausdinto kassavaitinio maisto produktų leidinio taip pat buvo priimtas atsižvelgus ne vien į tvarumo aspektus, bet ir į pasikeitusius vartotojų įpročius bei poreikius.

„Jau kurį laiką dalis klientų informacijos apie „Lidl“ maisto produktų kainas ir vykstančias akcijas ieško ne spausdintuose leidiniuose, o savo mobiliuosiuose telefonuose. Ši tendencija itin sustiprėjo atsiradus patogiai „Lidl Plus“ programėlei, tad spausdintų kainų leidinių poreikis dar labiau sumažėjo. Dėl to buvo nuspręsta maisto kainų leidinių atsisakyti ir daugiau investuoti į tvaresnį ir patogesnį skaitmeninį leidinių formatą“, sako R.Didjurgytė.

Nuo šių metų gegužės mėnesio maisto prekių kainų leidiniai bus pasiekiami tik skaitmeniniu būdu: įmonės internetinėje svetainėje, programėlėse „Lidl“ ir „Lidl Plus“ bei nuskenavus parduotuvėse ant leidinių stovo esantį QR kodą. Ne maisto prekių kainų leidiniai bus spausdinami ir toliau, tačiau jie bus ketvirtadaliu trumpesni, o tiražas – dvigubai mažesnis.

Viename skaitmeninio maisto prekių leidinio puslapyje nuo šiol yra rodoma mažiau prekių, todėl pirkėjai gali aiškiau matyti svarbią informaciją. Taip pat pamatę reikiamą produktą, jie gali paspausti ant jo širdelės ikonėlę ir tokiu būdu įtraukti prekę į skaitmeninį pirkinių sąrašą. Tai padeda klientams atvykus į parduotuvę apsipirkti greičiau ir patogiau.

Popieriaus sunaudojimą mažina palaipsniui

R.Didjurgytė pasakoja, kad siekdamas veikti tvariau, „Lidl“ prekybos tinklas pirmuosius žingsnius link popierinių maisto prekių kainų leidinių atsisakymo žengė dar prieš kelis metus.

2020 m. tinklas pirmasis Lietuvoje nustojo platinti šiuos leidinius į gyventojų pašto dėžutes, taikydamas išimtis tik naujai atidaromoms parduotuvėms. Praėjusiais metais spausdintų maisto prekių kainų leidinių buvo atsisakyta ir dalyje tinklo parduotuvių. Įmonė taip pat sumažino ir spausdinamų leidinių tiražus, o jiems spausdinti pradėjo naudoti plonesnį popierių.

„Per trejus metus, nuo 2019 iki 2022 m., kainų leidiniams naudojamo popieriaus kiekį sumažinome beveik penkis kartus. Remiantis apytiksliais skaičiavimais, tai padėjo išsaugoti apie 70 tūkst. medžių. Lyginant su 2022-aisiais, 2023 finansiniais metais popieriaus sunaudojimą kainų leidiniams planuojame sumažinti dar 76 proc.“, – sako „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.

R.Didjurgytė priduria, kad nuo šiol leidiniams gabenti taip pat reikės mažiau transporto, nes bus vežami tik ne maisto kainų leidiniai, tad mažės ir į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekis.

Popierių taupančių iniciatyvų yra ir daugiau

Tausoti medienos išteklius padeda ir kitos „Lidl“ prekybos tinklo iniciatyvos. Pavyzdžiui, praėjusių metų pabaigoje keturiskart sumažintas ir popieriaus naudojimas reklaminiams plakatams ant parduotuvių sienų, o dar anksčiau buvo pradėtos naudoti elektroninės kainų etiketės vaisių ir daržovių skyriuose.

„Taupydami popierių kartu taupome ir darbuotojų laiką, elektroniniai kainolapiai taip pat leidžia sumažinti galimą žmogiškosios klaidos riziką ir užtikrinti tikslesnę prekių kainų informaciją klientams“, – teigia R.Didjurgytė.

Ekspertė pratęsia, kad visas „Lidl“ parduotuvėse susidarančias popieriaus ir kartono atliekas įmonė rūšiuoja, o vėliau perduoda atliekų tvarkytojams, kurie pasirūpina jų perdirbimu. Siekdama, kad visos atliekos būtų tinkamai sutvarkytos, tuo užsiimančius paslaugų teikėjus „Lidl Lietuva“ renkasi ypač atsakingai: tikrina jų patikimumą, vykdo praktinius patikrinimus.

„Taip pat nuolatos siekiame, kad kuo didesnę dalį mūsų suvartojamo popieriaus sudarytų perdirbtos medžiagos. Pavyzdžiui, 2021 m. perdirbto popieriaus dalis mūsų leidiniuose sudarė 64 proc. “, – sako R.Didjurgytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“