Populiariausi – ledai ir vaisiai
Prekybos centro „Iki“ viešųjų ryšių vadovės Bertos Čaikauskaitės teigimu, kaip ir kiekvienais metais vasaros sezono prekių paklausa pastebimai išauga visuose prekybos tinklo „Iki“ parduotuvėse.
„Lyginant šių metų ledų pardavimus su praėjusios vasaros, jų parduota dvigubai daugiau. Šiais metais žymiai didesnę įtaką nei orai pirkėjams darė akcijos ir nuolaidos. Žinoma, ledai išlieka viena labiausiai nuo orų priklausomų prekių kategorijų, todėl daugėjant saulės ir šilumos, galima tikėtis dar didesnės paklausos“, – laiške portalui 15min dėstė B.Čaikauskaitė.
Panašius pokyčius pastebi ir prekybos centro „Maxima LT“ komunikacijos vadybininkė Kornelija Sakalaitė. Pasak pašnekovės, šiuo metu „Maximos“ prekybos centruose populiariausi užkandžiai ir vaisiai, kurių šiemet parduota daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
„Šią vasarą tarp populiariausiųjų – smulkūs užkandžiai: uogos, krekeriai ir traškios lazdelės, amerikietiški zefyrai. (...) Kita itin populiari prekių grupė – vaisiai – ypač arbūzai ir melionai. Manome, kad pirkėjai buvo išsiilgę gaivos, todėl šiemet šie vaisiai kiek populiaresni nei praėjusią vasarą ir bene dvigubai populiaresni nei užpernai tuo pačiu metu“, – tikino K.Sakalaitė.
Padidėjusią vaisių ir ledų paklausą prekybos centruose „Lidl Lietuva“ išskiria ir bendrovės Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Dalia Gaižauskienė.
„Mūsų pasiūla aprėpia visas kasdienio vartojimo prekių grupes. O paklausą diktuoja vartojimo įpročiai, patraukli prekių kaina, kulinarinės tradicijos bei sezoniškumas. Todėl natūralu, jog šiuo metu daugiau parduodame šviežių vaisių ir daržovių, ledų, pieno produktų, griliui skirtų mėsos gaminių bei vaisvandenių“, – 15min dėstė A.D.Gaižauskienė.
Tuo tarpu prekybos centro „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė teigė, kad vasaros pagal sezoninių prekių pardavimus nejaučia.
„Ir maisto (ledų, vaisvandenių, kepsnių), ir ne maisto prekių parduodame tiek, kiek įprastai. Pasitaikius šiltesniems orams jaučiamas pagyvėjimas, tačiau iš tiesų vasaros sezono nejaučiame – nei Vilniuje, nei Palangoje“, – pažymėjo viešųjų ryšių vadovė.
Šalti orai sumažino vaisvandenių pardavimus
„Iki“ prekybos centro viešųjų ryšių vadovė priduria, jog nepaisant išaugusios maisto paklausos, gėrimų situacija „Iki“ prekybos centruose – priešinga.
„Nealkoholinių gėrimų kategorijoje tendencijos visai kitokios. Aiškiai matyti, kad šalti ir lietingi šios vasaros orai daro neigiamą įtaką gėrimų pardavimams. Šį birželį parduota 10 proc. mažiau vienetų vaisvandenių, gazuoto ir negazuoto vandens nei praėjusiais metais“, – teigė B.Čaikauskaitė.
Tuo tarpu, pasak „Maxima LT“ prekybos centro komunikacijos vadybininkės, „Maximos” prekybos centruose vyrauja priešinga situacija – nealkoholinių gėrimų paklausa išaugo.
„Palyginti su praėjusiais metais fiksuojame daugiau nei du kartus išaugusius nealkoholinių gėrimų – nealkoholinio vyno ir nealkoholinio alaus – pardavimus“, – tikino K.Sakalaitė.
Paklausa priklauso nuo oro ir akcijų
Kaip pastebi prekybos centrų atstovai, didžiausią įtaką sezoninių vasaros prekių pardavimams daro oras ir taikomos akcijos.
„Kuomet oras šiltas, saulėtas, tuomet daugiau parduodame saulės kosmetikos, paplūdimio prekių. Kai oras šaltesnis – padidėja repelentų, guminių batų, lietaus apsiaustų paklausa. Ar prekėms taikomos nuolaidos, taip pat labai priklauso nuo prekės. Pavyzdžiui, repelentus žmonės perka tada, kai šios prekės prireikia. Tuo tarpu, pavyzdžiui, paplūdimio prekes pirkėjai stengiasi įsigyti iš anksto, ypač jeigu planuoja atostogas“, – teigė „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė.
Jai antrina prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių atstovė, kokios prekės vasarą būna populiariausios, priklauso nuo oro temperatūros už lango ir taikomų akcijų.
„Šiais metais populiariausios prekės vaikams – smėlio žaislai, vandens šautuvai, kamuoliai bei grilio prekės – grotelės, iešmai, anglys. Iš ankstesnių metų patirties, galima prognozuoti, kad netrukus turėtų smarkiai išaugti ir konservavimui skirto inventoriaus paklausa – stiklainių, plastikinių indelių. Nors didžiausią įtaką sezoninių ne maisto prekių pardavimams daro orai, akcijų metu pardavimai išauga 20–30 proc.“, – teigė prekybos centro „Iki“ viešųjų ryšių atstovė.