Bendrovės „Euromonitor International“ duomenimis, 2020 metais lietuviai suvartojo 218,6 mln. litrų, kai 2019 metais – 215,7 mln. litrų. Tiesa, 2018 metais Lietuvoje nupirkta 229,5 mln. litrų alaus.
„Euromonitor International“ pastebi, kad Lietuvos alaus rinkoje išryškėjo dvi tendencijos. Pirma, Lietuvoje populiarėja mažų vietinių alaus daryklų alus (angl. „craft beer“), kuris kelia konkurenciją stambiesiems gamintojams.
Matydami šią tendenciją, didieji alaus gamintojai pradėjo investuoti į savo vietinio alaus daryklas, taip sulaukdami nepasitenkinimo iš mažųjų aludarių.
Kita tendencija, pastebima Lietuvos alaus rinkoje, yra išaugusi nealkoholinio alaus paklausa. Nealkoholinio alaus vartojimas Lietuvoje 2020 m. augo labiausiai iš visų alaus rūšių – beveik 24 proc.
Tam įtakos turėjo kelios priežastys. Pirma, išaugęs nealkoholinio alaus vartojimas pastūmėjo alaus gamintojus gerinti jo skonį. Dėl naujos rūšies mielių ir geresnių technologinių procesų, naudojamų alaus gamyboje, nealkoholinio alaus skonis tapo panašus į alkoholinį alų. Antra, didėjanti sveikatingumo tendencija skatino vartotojus atsisakyti alkoholio ir dažniau rinktis nealkoholinį alų.
Trečia, alkoholio reklamos draudimai privertė gamintojus ieškoti naujų reklamos būdų. Padidėjęs nealkoholinio alaus reklamos skaičius turėjo įtakos vartojimo augimui, apibendrina „Euromonitor International“.