Lietuviai vis dar randa gudrybių, kaip nemokėti už plastikinį maišelį parduotuvėje: „Turime pasitempti“

Praėjo daugiau nei pusė metų nuo liepos 1 dienos, kai visiems šalies prekybininkams buvo uždrausta nemokamai dalinti vienkartinius plastiko maišelius. Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ skaičiuoja šio pokyčio rezultatus – antrąjį 2023-ųjų pusmetį labai lengvų vienkartinių plastiko maišelių pirkėjai sunaudojo 50 milijonų mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2022-aisiais, kai ši, vadinamoji „tautos prekė“, buvo dalijama nemokamai.
Labai lengvi vienkartiniai plastiko maišeliai
Labai lengvi vienkartiniai plastiko maišeliai / „Maxima“ nuotr.

Pasak prekybos tinklo, įstatymo reikalavimas nedalinti nemokamai labai lengvų vienkartinių plastiko maišelių padėjo ugdyti pirkėjų atsakomybę – „Maximos“ parduotuvėse šių maišelių naudojimas krito perpus.

Daugiau nei prieš pusmetį apmokestinus labai lengvą vienkartinį plastiko maišelį ir jam tapus įprasta preke, kurios kaina siekia 1 ct, didelę dalį pirkėjų tai privertė susimąstyti ar šis pirkinys jiems išties reikalingas.

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, 2022 metų antrąjį pusmetį pirkėjai sunaudojo beveik 100 milijonų ypač lengvų vienkartinių plastiko maišelių.

Beje, ne visi sunaudoti maišeliai buvo parduoti – dalis maišelių sunaudojama šviežiai mėsai bei žuviai pakuoti ir už juos mokėti nereikia, taip pat, už dalį maišelių pirkėjai susimokėti pamiršta. Parduotų maišelių skaičius „Maximose“ sudaro apie 43 proc.

Anot prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovės Indrės Trakimaitės-Šeškuvienės, daugiau nei prieš pusmetį puoselėti lūkesčiai – sumažinti plastiko naudojimą parduotuvėse perpus – pasiteisino.

„Jei pirkėjai buvo įpratę naudoti maišelius net tada, kai prekės papildomai apsaugoti nereikia, pavyzdžiui, perkant bananų kekę ar sūrelius, dabar skaičiai byloja apie pakitusią pirkėjų elgseną – jie pamatė, kad yra galimybių apsieiti ir be maišelio. Tam įtakos, žinoma, turėjo, kad ir simbolinė – 1 ct kaina, tačiau neabejojame ir išaugusiu pirkėjų sąmoningumu: pirkėjai nešėsi savo maišelius iš namų, taipogi mūsų asortimente atrado aplinkai draugiškų plastiko maišelių alternatyvas. Vien 2023-ųjų antrąjį pusmetį daugkartinių maišelių, skirtų susidėti vaisiams ir daržovėmis, gyventojai įsigijo dešimtimis tūkstančių daugiau. Jų naudojimas palyginti su 2022 metų antruoju pusmečiu išaugo net 3 kartus“, – pasakoja I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė

Randa būdą apeiti tvarką

Kita vertus, prekybos tinklo pastebėjimu, išaugo popierinių pakavimo maišelių naudojimas. Vis dėl to, jų sunaudojamas kiekis kitaip nei labai lengvų vienkartinių plastiko maišelių – nepalyginamai mažesnis. Todėl ženkliai sumažėjus labai lengvų vienkartinių plastiko maišelių sunaudojimui, pernai antrąjį pusmetį bendras – ir plastiko, ir popierinių, skirtų duonos ir konditerijos gaminiams susidėti, maišelių naudojimas sumažėjo 42 proc.

„Nors ypač lengvų vienkartinių plastiko maišelių naudojimo tendencijos išties gerą žadančios, kai bendromis pastangomis galime sukurti sveikesnę, mažiau taršią aplinką ne tik sau, bet ir ateitiems kartoms, visgi pasitempti ir žengti ekstrą mylią to link – dar galime. Skaičiai rodo, kad popierinių maišelių, kuriais nemokamai pirkėjai naudojasi įsigydami, pavyzdžiui, duoną ar bandeles, naudojimas išaugo 2 kartus. Tad pirkėjams primename ir raginame naudoti juos pagal paskirtį – duonos ar konditerijos gaminiams susidėti“, – pabrėžia I.Trakimaitė-Šeškuvienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų