29. Mažiausiai tiek darbų į „Kanų liūtus“ – prestižiškiausią reklamos festivalį pasaulyje – pateikė lietuviškos agentūros, ir tai yra rekordinis skaičius. Tačiau darbus renka ir lietuviškasis „Adrenalinas“, pasimokęs iš klaidų ir keičiantis taisykles.
Konkursą ir boikotavo
Po praėjusių metų skandalų ir nesusipratimų „ADrenalinas“ šiais metais startuos pakitusiomis taisyklėmis. Vienas jo organizatorių, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos direktorius Gintaras Šeputis 15min teigė, kad keičiasi konkurso taisyklės.
„Ilgai diskutavome, kokios jos turėtų būti. Manau, kad šįmet jau nebekils nesusipratimų dėl taisyklių traktavimo“, – sakė G.Šeputis.
Praėjusiais metais „ADrenaliną“ boikotavo viena didžiausių agentūrų „Milk“, kuri buvo konkurso laureatė 2014 metais.
Vienas apdovanojimas „Kanų liūtų“ festivalyje yra vertesnis nei tūkstantis apdovanojimų „ADrenaline“. Todėl lietuviškame kaimo lygio konkurse mes nedalyvausime“, – sakė P.Senūta.
Dar viena rinkos stambuolė – „Not Perfect“ pernai apkaltino festivalio organizatorius, kad šie nesugebėjo net tiksliai suskaičiuoti taškų ir paskelbė neteisingą „ADrenalino“ nugalėtoją. Ginčas nusikėlė į teismą, kur istorija narpliojama iki šiol.
„Vienas apdovanojimas „Kanų liūtų“ festivalyje yra vertesnis nei tūkstantis apdovanojimų „ADrenaline“. Todėl lietuviškame kaimo lygio konkurse mes nedalyvausime“, – 15min rėžė agentūros „Not Perfect“ vadovas Paulius Senūta.
Siekia sau kelti kartelę
Ši agentūra šiais metais į „Kanų liūtų“ konkursą pateikė net 26 darbus – to dar nėra buvę. Beje, „Not Perfect“ kartą jau yra gavę apdovanojimą Kanuose. „Mes galvojame, kad laikas išlipti iš juokingo kiemo lygio ir pereiti į kitą lygį“, – sakė P.Senūta. „Not Perfect“ nutarė neteikti darbų lietuviškajam „ADrenalinui“.
P.Senūta negaili karčių žodžių vieninteliam Lietuvos reklamos festivaliui, kaltina jį organizaciniais trūkumais. Tačiau ar ne per brangu lietuviams pateikti tiek darbų Kanų festivaliui?
„Nusprendėme nedalyvauti jokiuose kiemo lygio konkursuose, kuriuose lengva laimėti. Taip ir sutaupėm pinigų Kanams“, – pusiau juokais kalbėjo P.Senūta. Pasak jo, dalyvavimas tokiame festivalyje verčia pasitempti, kitaip vertinti save, nors tai negarantuoja nei pergalės, nei papildomo klientų rato.
„Smagu yra kelti sau kartelę“, – įsitikinęs „Not Perfect“ vadovas.
Balsavimas – internete
Vienas iš lietuviškojo „ADrenalino“ rengėjų G.Šeputis pripažįsta, kad anksčiau buvo „mažai aptartos taisyklės“.
„O dabar mes jas pakeitėm, suderinom su juristais. Manau, kad naujos taisyklės jau ilgai nesikeis“, – teigia G.Šeputis.
Viena naujovių – už kandidatus pirmajame etape bus galima balsuoti internetu. Konkurso žiuri susirinks tik nuspręsti dėl prizų. Bus ir daugiau pokyčių, pavyzdžiui, atsiras kelios naujos kategorijos, taip pat bus vertinamos fotografijos reklamoje.
Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos direktorius teigė, kad šiemetiniame „ADrenaline“ dalyvauja beveik visos didžiosios reklamos agentūros. Niekas apie boikotą esą nekalba.
Bet ar jis nebijo, kad ateis diena, kai reklamos agentūros savo darbus siųs į tarptautinius konkursus, kuriuose daugiau šansų būti pastebėtam?
„Mūsų tikslas – kelti reklamos rinkos kokybę. Todėl sąmoningai darome tik vietinį konkursą, nekviečiame užsieniečių. O kad lietuviai dalyvauja tarptautiniuose konkursuose – sveikintina. Taip gali pasitikrinti save, pasižiūrėti, kaip sekasi“, – sakė G.Šeputis.
Pribloškė konkurso mastai
Reklamos agentūra „New!“ nusprendė dalyvauti tiek „ADrenaline“, tiek „Kanų liūtų“ konkurse. Žinoma, juos lyginti yra neįmanoma, pastebi agentūros kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas.
Juk ne kartą buvo, kai „ADrenalino“ laureatai iš Kanų grįžo tuščiomis. „O „ADrenalino“ ateitis priklauso tik nuo jo paties – kaip augs ir tobulės“, – svarstė T.Ramanauskas.
Vienas didžiausių festivalių – „Kanų liūtai“, pasak jo, visada liks patrauklus reklamos agentūroms, norinčioms būti pastebėtoms tarptautiniuose vandenyse. Konkurencija šiame konkurse, pasak T.Ramanausko, didėja, nepigu jame ir dalyvauti.
„Tačiau labai teigiamai vertinu lietuviškų agentūrų norą dalyvauti Kanuose. Gyvename labai mažoje rinkoje ir didelės konkurencijos sąlygomis. Lietuvos agentūros jau dirba su Rytais, tačiau su Vakarais – ne. Tad „Kanų liūtai“ – didelė ambicija, nors ir brangi“, – samprotavo „New!“ kūrybos vadovas.
Šio festivalio mastai pribloškė T.Ramanauską: „Ten suguža visas pasaulis, tad ką nors laimėti pavyko tik vienam kitam lietuviui“, – pridūrė reklamos agentūros kūrybos vadovas.