2020 05 12 /15:20

Lietuviškos prekės parduotuvėse: „Maxima“ jas atpigina, „Iki“ taikys papildomas nuolaidas

„Maxima“ kartu su pusšimčiu didžiųjų Lietuvos gamintojų 15 proc. sumažina 500 populiarių lietuviškų produktų reguliarias kainas. O nuo šios savaitės „Iki“ parduotuvėse lietuviškoms prekėms pradedamos taikyti papildomos nuolaidos. Abu tinklai skelbia, kad tikslas – paskatinti rinktis lietuvišką prekę bei palaikyti vietos gamintojus.
Maxima
Parduotuvė / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Pranešime nurodoma, kad tarp atpiginamų 500 populiarių lietuviškų prekių daugiausia yra pieno produktų ir mėsos gaminių, duonos, sausos bakalėjos prekių, žuvies ir jos produktų, konditerijos ir kulinarijos gaminių, kosmetikos ir higienos priemonių. Dalį piginamų prekių sąrašo sudaro ir „Maximos“ užsakymu gaminami privatūs prekės ženklai. Sumažintų kainų lietuviškų prekių krepšelį parinko patys Lietuvos gamintojais. Šios prekės „Maximos“ parduotuvėse bus žymimos geltonomis etiketėmis ir ženkliuku „Išvien dėl Lietuvos“.

Skaičiuojama, kad per mėnesį bendrai pirkėjai sutaupys daugiau nei 1,5 mln. eurų. Trečdaliu – per 0,5 mln. eurų – prie kampanijos kuriamos naudos pirkėjams prisideda „Maxima“ ir du trečdalius – 1 mln. eurų – dengia kampanijos partneriai – 50 didžiųjų Lietuvos gamintojų.

Pažymima, kad 15 proc. nuolaida yra skaičiuojama nuo per pastaruosius 3 mėnesius (2020 m. vasario 11 d. – gegužės 11 d. laikotarpiu) galiojusių reguliarių kainų. Taip pat atpigintiems lietuviškiems produktams bus taikomos ir papildomos akcijų nuolaidos.

„Ilgalaikė partnerystė su Lietuvos gamintojais lemia abipusį supratimą ir šiuo sudėtingu laikotarpiu leidžia užsibrėžti Lietuvai svarbų ir naudingą tikslą – bendromis pastangomis suteikti didesnę naudą pirkėjams ir duoti rimtą pagrindą Lietuvos ekonomikai augti“, – pranešime teigia „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Vilma Drulienė
Arno Strumilos / 15min nuotr./Vilma Drulienė

V.Drulienė tikisi, kad kampanija Išvien dėl Lietuvos“ paskatins pirkėjus rinktis lietuviškas prekes ir palaikyti Lietuvos gamintojus, kad jų gamybos apimtys nemažėtų, taip būtų išsaugotos darbo vietos ir to rezultate – greičiau atsigautų Lietuvos ekonomika.

Lietuvos gamintojų atstovai akcentuoja, kad yra pasiryžę veikti surėmę pečius ir tęsti iniciatyvą, kol jaus vertę populiarinant Lietuvoje pagamintą produkciją, išsaugant darbo vietas įmonėse ir kol lietuviško prekybos tinklo klientai pirks šias prekes, jausdami kampanijos kuriamą vertę.

„Iki“' pardavinės daugiau lietuviškų prekių

Pirmadienį prekybos tinklas „Iki“ pranešime paskelbė, kad ėmėsi iniciatyvos paremti Lietuvos maisto produktų gamintojus – stiprinant bendradarbiavimą su jais, dar labiau plečiamas lietuviškos produkcijos asortimentas, o pirkėjai galės su papildomomis nuolaidomis įsigyti vietos gamintojų produktus

Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės Indrės Baltrušaitienės, sprendimą stiprinti bendradarbiavimą su Lietuvos gamintojais lėmė siekis juos palaikyti šiuo ekstremaliu laikotarpiu ir auganti lietuviškos produkcijos paklausa.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Iki“
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Iki“

„Plėsdami lietuviškų prekių asortimentą, padėsime vietos gamintojams, o pirkėjams pasiūlysime dar daugiau prekių“, - sako I.Baltrušaitienė.

Nuo šios savaitės „Iki“ parduotuvėse lietuviškoms prekėms pradedamos taikyti papildomos nuolaidos, siekiant paskatinti ir pirkėjus palaikyti vietos gamintojus. Šios prekės bus pažymėtos išskirtiniais ženklais.

Šiuo metu lietuviški produktai ir gaminiai „Iki“ parduotuvėse sudaro apie du trečdalius maisto prekių asortimento. Lietuviškų prekių dalis siekia apie 70 proc. šviežios mėsos ir mėsos gaminių produkcijos, 85 proc. – pieno gaminių, 90 proc. – duonos ir apie 25 proc. – vaisių ir daržovių.

Per pirmuosius šių metų mėnesius lietuviškos produkcijos paklausa „Iki“ parduotuvėse padidėjo beveik visose prekių kategorijose. Palyginus šių metų pirmojo ketvirčio rezultatus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, vietinių gamintojų mėsos produktų pardavimai augo apie 22 proc., pieno produktų – 8,5 proc., vaisių ir daržovių – 19 proc.

Prekybos tinklui „Iki“ šiuo metu produkciją tiekia daugiau kaip 100 Lietuvos gamintojų.

Kiti peržiūri kainas

„Lidl Lietuvos“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovo Valdo Lopetos teigimu, tinklo kainodara peržiūrima nuolat, dalies produktų kainos jau sumažintos.

„Pastaruoju metu mažinome kainas sviestui, šviežiai mėsai, mėsos gaminiams bei kiaušiniams“, – BNS sakė jis.

„Rimi Lietuvos“ komercijos skyriaus vadovės Ievos Gindrėnės teigimu, derybos su tiekėjais vyksta nuolat. „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pabrėžia, jog kainos svyruoja, jos nuolat peržiūrimos.

Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas sako, kad tokios iniciatyvos sveikintinos, jei padės labiau realizuoti lietuvišką produkciją, tačiau svarbu, kad dėl to nenukentėtų ūkininkai.

„Jeigu bus perkama daugiau lietuviškų vaisių, daržovių iš Lietuvos gamintojų, tai tikrai jiems yra geriau, nes produkcija realizuojama, nereikia ieškoti eksporto rinkų ir panašiai. (...) Tačiau reikia kalbėti apie tai, kokiomis sąlygomis bus ta produkcija perkama. Klausimas, ar ūkininkų produkcija supirkinėjama už rinkos kainą ar iš tikrųjų nėra spaudžiama dėl kiekių daryti dideles kainų nuolaidas ir panašiai“, – BNS sakė jis.

Didesnio masto kainų mažinimas paskutinį kartą vyko 2015 metais. „Maxima LT“ tuomet vidutiniškai 13 proc. sumažino daugiau kaip tūkstančio prekių kainas, „Rimi“ vidutiniškai 12 proc. – 600 prekių kainas, o „Iki“ žadėjo metus nedidinti apie 300 prekių kainas.

Be to, dėl Rusijos embargo 201 metais smukus lietuviškų pieno produktų eksportui bei šalies pieno gamintojams, perdirbėjams ir prekybininkams bandant sureguliuoti santykius, prekybininkai buvo sutarę su tiekėjais mažinti pieno produktų kainas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis