Žvakių reklama taip pat yra draudžiama, jei tos žvakės primena vyno butelius. Su tokia logika susidūrė kūrėja Miglė Rimeikė.
„Mes puoselėjame rūšiavimą, pakartotinį panaudojimą ir perdirbimo vertybes. Todėl vyno butelius perdirbame į žvakes, tačiau jų reklamuoti neleidžia feisbukas“, – pasakojo žvakių linijos BlueSparrow gamintoja M.Rimeikė.
Remiantis alkoholio reklamos draudimu, feisbukas automatizavo apribojimus Lietuvos auditorijai, todėl įkelti nuotrauką, kurioje matyti tuščias butelis, tapo neįmanoma.
Žvakių kūrėja iš barų ir vyninių surenka tuščius vyno butelius, juos perpjauna, nušlifuoja, pripila kvapnaus vaško ir pardavinėja. Tačiau reklamuoti šių dirbinių negali.
„Remiantis alkoholio reklamos draudimu, feisbukas automatizavo apribojimus Lietuvos auditorijai, todėl įkelti nuotrauką, kurioje matyti tuščias butelis, tapo neįmanoma. Net palikti įrašą, kad žvakės pagamintos iš perdirbtų vyno butelių, yra neįmanoma“, – stebisi kūrėja.
Ji mano, kad feisbukas automatizuotai blokuoja bet kokius įrašus su alkoholinių gėrimų rūšimis ar vaizdu. „Aš iki šiol nežinau, kas užkliuvo – žodis vynas ar nupjauto butelio nuotrauka“, – sakė ji.
Ji apgailestavo, kad dėl tokių apribojimų kenčia lietuviškas smulkusis verslas. „Jau nekalbant apie tai, kad blokuojamos žaliavų perdirbimą ir pakartotinį naudojimą skatinančios idėjos. Vyno butelių taromatai nepriima, tad jie išmetami tiesiog lauk, o mes bandome juos perdirbti“, – pasakojo Miglė.
Rinką prižiūrinčios Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) atstovai sako, jog jie niekuo dėti dėl to, kad socialiniai tinklai blokuoja bet kokį užsiminimą apie alkoholinius gėrimus, net jei tai būna padaroma per klaidą.
„Su feisbuko administracija mes nesame bendravę, dėl blokavimo politikos reikia kreiptis į juos tiesiogiai“, – sakė NTAKD Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėjas Jurgis Kazlauskas.
Alkoholio reklama Lietuvoje visiškai uždrausta nuo šių metų sausio 1 dienos.