Lietuvių programėlė „TutoToons“ traukia viso pasaulio žaidimų kūrimo entuziastus

Jei antrą kartą per trejus metus ta pati komanda, tik su kiek pakeista idėja, laimi geriausios pradedančiosios technologijų įmonės – startuolio – konkursą, tikriausiai komanda nepaprasta. Vienas komandos narių, bilietą į Silicio slėnį konferencijoje „Silicon Valley Comes To Baltics“ laimėjusių idėjos „TutoToons“ autorių Mantas Kavaliauskas sako, kad jo komandai vienai pirmųjų pasaulyje pavyko sukurti platformą, kuri leidžia žaidimus mobiliesiems įrenginiams kurti bet kam.
„TutoToons“ laimėjo geriausio startuolio konkursą konferencijoje SV2B
„TutoToons“ laimėjo geriausio startuolio konkursą konferencijoje SV2B / TutoToons nuotr.

Programėlė visiems

„TutoToons“ – programėlė, kurią parsisiuntus galima susikurti savo kompiuterinį žaidimą. Svarbiausia – tam, kad būtų sukurtas žaidimas, nereikia jokių programavimo žinių – visas žaidimo kūrimo procesas vyksta objektų tempimo ir dėjimo (angl. „Drag and drop“) principu arba nupiešiant ir į žaidimą įkeliant savo veikėjus.

Pasak M.Kavaliausko, iš mikromokėjimų galima uždirbti ir tūkstančius – daugiausiai vienam „TutoToons“ kūrėjui iš žaidimo pavyko uždirbti 9 tūkst. dolerių.

Vėliau žaidimas išleidžiamas į aplikacijų parduotuves „Apple“, „Google Play“ ar „Amazon“ ir žaidimą gali parsisiųsti visi norintys, o žaidimo kūrėjai – užsidirbti pinigų.

„Mūsų tikslas sukūrus šį įrankį yra leisti užsidirbti autoriams – jie gali sukurti nemokamus žaidimo lygius, o vėliau – mokamus ir juos parduoti, pavyzdžiui, už eurą. Tokie mikromokėjimai leidžia žaidimą vystyti komerciškai. Mes irgi iš to uždirbame. Mūsų verslo modelis – pajamų dalinimasis su autoriumi“, – pasakojo vienas idėjos sumanytojų M.Kavaliauskas, kuris idėją sugalvojo kartu su Mantu Radvila.

Pasak M.Kavaliausko, iš mikromokėjimų galima uždirbti ir tūkstančius – daugiausiai vienam „TutoToons“ kūrėjui iš žaidimo pavyko uždirbti 9 tūkst. dolerių.

„TutoToons“ platformoje kasdien žaidimus žaidžia maždaug 100 tūkst. žmonių iš viso pasaulio. Beveik visi žaidimai nemokami, mokamas paprastai būna papildomas turinys – lygiai ar žaidėjai.

„Pagrindiniai žaidimai skirti vaikams – įvairios užduotys, vaikų priežiūra, lėliukų vystymas, maitinimas. Mus labai stebina tai, kad vaikams paėmus išmanų įrenginį labiau patinka siurbti kambarius ir plauti indus, negu žaidime nueiti į atrakcionų parką. Matome, kad kambarių tvarkymą renkasi dvigubai daugiau vaikų“, – kalbėjo M.Kavaliauskas.

Kūrė visoms Lietuvos mokykloms

Nors „TutoToons“ daugiausiai kuriami žaidimai vaikams, jie nėra tik šviečiamojo pobūdžio – programėlė leidžia sukurti pramoginius, veiksmo, kryžiažodžių ar dėlionių žaidimus. Tuo šis projektas skiriasi nuo ankstesnių.

Vienas komandos projektų buvo „Edukacinės sistemos“. Vaikinai dirbo su Lietuvos mokyklomis ir švietimo įstaigomis. Tuomet, pasak M.Kavaliausko, buvo sukurti populiariausi pradinukų edukaciniai žaidimai Lietuvoje.

„Edukacinės sistemos“ sukūrė platformą mokinukai.lt, kuria naudojasi maždaug 150 Lietuvos mokyklų. Mokyklos kasmet perka licenciją – prisijungimą prie sistemos, ir jų mokiniai gauna priėjimą prie žaidimų rinkinių, pritaikytų matematikai, lietuvių kalbai ar kitoms disciplinoms.

TutoToons nuotr./„TutoToons“ įkūrėjai Mantas Kavaliauskas (kairėje) ir Mantas Radvila yra sukūrę ir dar kelias sėkmingas įmones
TutoToons nuotr./„TutoToons“ įkūrėjai Mantas Kavaliauskas (kairėje) ir Mantas Radvila yra sukūrę ir dar kelias sėkmingas įmones

Kitas komandos vystytas ir tebevystomas projektas – „Tropic Mind“. Tai – tarsi mokinukai.lt versija, tik skirta užsienio rinkoms ir labiau orientuota į namų vartotojus.

Komanda su šiuo projektu ankčiau laimėjo konferenciją „Startup Monthly Vilnius“ 2012.

„Prizas irgi buvo bilietas į Silicio slėnyje vykstantį akceleratorių. Tąkart Silicio Slėnyje buvome du mėnesius ir dalyvavome įvairiuose susitikimuose. Šis laimėjimas nudžiugino, nes gauni galimybę susitikti su žmonėmis, kurie gali padėti išvystyti projektą užsienyje, o ten nuvažiuoti už savo pinigus – nemažos išlaidos“, – pasakojo M.Kavaliauskas.

Eis į užsienio rinkas

Dabar komanda visą dėmesį sutelkė į „TutoToons“ ir savo ateitį sieja su šiuo projektu. Lietuviai ketina skverbtis į užsienio rinkas ir išnaudoti šią nišą, nes, pasak M. Kavaliausko, kol kas tiesioginių konkurentų beveik nėra.

Tokių įrankių kaip mūsų, kurie žaidimą leistų susikurti paprastam vartotojui, nėra daug. Esame vieni iš pirmųjų ir tikimės jais būti, – pasakojo M.Kavaliauskas

„Visi dabartiniai žaidimų kūrimo įrankiai skirti programuotojams. O mes programuotojus išbraukiame iš savo tikslinės auditorijos. Programuotojui „TutoToons“ programos neužteks. O tokių įrankių kaip mūsų, kurie žaidimą leistų susikurti paprastam vartotojui, nėra daug. Esame vieni iš pirmųjų ir tikimės jais būti“, – pasakojo M.Kavaliauskas.

Prieš keletą savaičių laimėta kelionė į Silicio slėnį „Litexpo“ vykusioje konferencijoje SV2B, bus proga rasti plėtrai užsienyje reikalingų pažinčių, o galbūt investuotojų – iki šiol „TutoToons“ apsiėjo be rizikos kapitalo. Idėjos sumanytojai M. Radvila ir M. Kavaliauskas į užsienį greičiausiai vyks grudžio 13 – 19 dienomi kartu su „Startup Roadshow“ dalyviais. Iš viso „TutoToons“ komandoje yra 12 žmonių.

Be to, iškovoję pirmąją vietą SV2B startuolių konkurse lietuviai laimėjo ir bilietą į startuolių konkursą Bulgarijoje „Get in the Ring", kur atstovaus Lietuvai

TutoToons nuotr./„TutoToons“ komanda
TutoToons nuotr./„TutoToons“ komanda

Tiki žaidimų kūrimo šalies vizija

Pastaruoju metu, kai į Lietuvą atsikelia žinomos bendrovės, pavyzdžiui, „Game Insight“, pradėta kalbėti ne tik apie viziją Lietuvą paversti Rytų Europos Silicio slėniu, bet ir žaidimų kūrimo centru. Paklaustas, kaip vertina tokius mūsų šalies užmojus, M.Kavaliauskas atsakė, kad ši idėja jau virsta realybe.

„Kai tokios kompanijos kaip „Game Insight“ įsikuria Lietuvoje, jos atveža daug patirties. Be to, Lietuvoje turime daug universitetų – studijos juose gal ir ne pačios geriausios, bet sudaro sąlygas žaidimų kūrimui ir didina susidomėjimą, – pasakojo M.Kavaliauskas. – Jau atsiranda specialybės, kurios leidžia per paskaitas mokytis žaidimų kūrimo meno. Pažiūrėjus, kad už jūros Suomija, Švedija – šalys, kuriose daug garsių žaidimų kūrėjų, kyla klausimas – kuo mes prastesni? Manau, kad tas žaidimų kūrimo centras labai arti.“  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų