Lietuvių sukurti inovatyvūs čiulptukai gydys kūdikių kandidozę

ES struktūrinių fondų priemonė „Inostartas“ padėjo žengti pirmuosius žingsnius daugybei inovatyvių startuolių. Vienas iš jų – mokslininkų komanda „Biofita“, susibūrusi sukurti unikalų produktą – funkcinį čiulptuką, skirtą gydyti kūdikių kandidozę.
Čiulptukas
Čiulptukas / Biofita

Kandidozė – viena dažniausių kūdikių ligų

Burnos kandidozė, arba kitaip dar vadinama pienligė, yra viena dažniausių kūdikių ir mažų vaikų ligų. Tai vietinė infekcija, kurią sukelia Candida albicans ir kiti mieliagrybiai. Ji pasireiškia net ketvirtadaliui visų vaikų. Nors sprendimų šiai infekcijai gydyti yra, tačiau dauguma jų nėra tinkamai pritaikyti kūdikiams bei sukelia nepageidaujamus šalutinius poveikius.

Siekiant atrasti natūralų šios problemos sprendimą, medžiagų inžinierė ir startuolio idėjos autorė dr. Agnė Balčiūnaitienė, pasinaudojusi struktūrinių fondų priemone „Inostartas“, įkūrė MB „Biofita“ ir pradėjo vystyti unikalų produktą – funkcinius čiulptukus.

– Kaip kilo idėja šiam išradimui?

– Idėją sugeneravome dar studijų laikais kartu su kurso kolegomis. Gerdami arbatą išsišnekėjome, kad reikia kažką daryti (juokiasi) ir atradome šią problemą. Jei gerai pamenu, būtent man kilo idėja gaminti čiulptukus, tad pasinaudoję priemone „Inostartas“ pradėjome startuolį.

– Kaip atrodo ir veikia jūsų produktas?

– Tai yra paprastas čiulptukas: vaikas jį čiulpia, o čiulpimo metu išsiskiria čiulptuko viduje esančios veikliosios medžiagos, kurios pasklinda burnytėje ir veikia prieš grybelį bei užkerta kelią grybelio atsinaujinimui.

Veikliosios medžiagos, kurios pasklinda burnytėje ir veikia prieš grybelį bei užkerta kelią grybelio atsinaujinimui.

Naudojame biopolinezino kompozitą. Kitaip nei kiti preparatai, šis nesukelia nepageidautinų šalutinių poveikių. Jo skonis visai nežymus, o pats kvapas primena švelnų medaus aromatą.

– Kokios veikliosios medžiagos yra čiulptuke?

– Tai – konfidenciali informacija, kurios negalime atskleisti. Tačiau galime garantuoti tai, kad čiulptukas pagamintas iš visiškai natūralių medžiagų, be jokių sintetinių priedų.

Natūralumas – viena svarbiausių mūsų įmonės vertybių. Jokiuose savo produktuose nenaudojame chemijos, viską darome tik natūraliais metodais, kuriuos, jei reikia, atrandame patys. Tikime, kad tai mūsų ateitis.

– Ar čiulptukas yra daugkartinis?

– Šis čiulptuko veikimas yra ilgalaikis, jo veikliosios medžiagos niekur nedingsta. Jį galima naudoti pasireiškus simptomams arba kaip prevencinę priemonę.

Moterys, kurios turi Candida grybelį, gimdant jį gali perduoti savo kūdikiui. Jei mama žino, kad turi Candida bakteriją ir natūraliai gimdė, čiulptuką vaikui gali duoti profilaktiškai, dar grybeliui nepasireiškus. Tik svarbu juo atsakingai rūpintis – kaskart po naudojimo nuplauti verdančiu vandeniu, kad ant čiulptuko nepasiliktų iš burnos patekę mikroorganizmai.

– Kaip vyko produkto kūrimo procesas? Kokiame etape esate dabar?

– Pats procesas buvo įvairialypis. Nors viskas skamba labai paprastai, dirbome ilgai, sunkiai ir nuoširdžiai. Naudojamos medžiagų kompozicijos yra sudėtingos, tad tikrai buvo ką veikti.

Kol atradom gerą skonį ir kvapą, prireikė nemažai laiko. Pirmuosius testavimus atlikau pati – (juokiasi), norėjau sužinoti skonį, paragauti ir suprasti, kas gali patikti kūdikiui.

Iš pradžių čiulptuko veiklioji medžiaga buvo česnakai, nes būtent jie labai gerai veikia grybelį, tačiau davus jį išbandyti savo vaikui, čiulptukas buvo nusviestas į šalį vos pauosčius (juokiasi). Užtruko gal net pusę metų surasti tokią medžiagą, kuri ir veiktų grybelį, ir maloniai kvepėtų bei neturėtų skonio.

Atlikome ikiklinikinius tyrimus. Jie nebuvo būtini, tačiau norėjome pasižiūrėti, kaip čiulptukas sąveikauja su ląstelėmis, įsitikinti, kad jis teigiamai veikia organizmą ir yra visiškai saugus naudoti.

Vėliau, pasinaudoję kita ES priemone (MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas) pradėjome produkto komercializaciją.

Šiuo metu tvarkome dokumentaciją, norime gauti patentą ir sertifikatus.

– Kada produktą bus galima įsigyti?

– Kol kas nėra aišku, kada produktas atsidurs rinkoje, tačiau, norime, kad tai įvyktų kuo greičiau. Domimės mokslo pasauliu ir matome, kad kuo toliau, tuo labiau poreikis šiam produktui didės.

– Kokia šio projekto ateities vizija?

– Produkto idėja yra pristatyta užsienio šalių atstovams, kurie ja labai susidomėjo, tačiau kol kas galvojame tik apie Lietuvos rinką. Dar nesame apsisprendę, ar čiulptukus gaminsime patys, ar licencijas parduosime.

Įgyvendinta 270 inovatyvių projektų

Idėjos iniciatorė dr. A. Balčiūnaitienė teigia, jog be ES struktūrinių fondų pagalbos idėjos išvystyti nebūtų pavykę – „Biofita“ projektui buvo skirtas 21 tūkst. Eur finansavimas.

Priemone „Inostartas“ siekiama, kad Lietuvoje įsikurtų kuo daugiau inovacijas diegiančių įmonių. Jų projektams skirta net 8 milijonai eurų, įgyvendinta 270 inovatyvių projektų.

Sekite naujienas internete http://www.esinvesticijos.lt/ ir www.eimin.lrv.lt.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ekonomikos ir inovacijų ministerija, jos skelbimas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis