Dėl techninių kliūčių, susijusių su kasos aparatų sistemos konfigūraciniais pasikeitimais, pirmadienį beveik visą dieną neveikė 111 „Maxima“ parduotuvių, o likusiose 140 buvo galima apsipirkti tik savitarnos kasose.
Pirmadienį vakare „Maxima“ pranešė, kad šį rytą kilę kasos aparatų sistemos sutrikimai yra išspręsti ir visos „Maxima“ parduotuvės vėl dirba įprastu režimu.
„Identifikavę problemą ją išsprendėme kartu su IT įmone, kuri ir valdo kasų informacinę sistemą. Kasų veikimas jau yra atstatytas, todėl visos „Maxima“ parduotuvės vėl aptarnauja klientus. Atsiprašome klientų už patirtus laikinus nepatogumus“, – pranešime spaudai cituojama prekybos tinklo „Maxima“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė Julija Vasiljevienė.
Iki pavakarės dėl kilusio incidento klientus aptarnavo daugiau nei 140 „Maximos“ parduotuvių, kurios turi savitarnos kasas.
Iš viso prekybos tinklas „Maxima“ turi 251 parduotuvę.
Kasos aparatų veikimas atstatytas daugumai
Su problemomis susidūrė ir daugiau prekybininkų. „H&M” komunikacijos atstovė Ieva Butrimavičienė 15min anksčiau patvirtino, kad dėl techninių nesklandumų visos devynios Lietuvoje veikiančios fizinės parduotuvės laikinai nedirbo.
Pirmadienio vakarą H&M atstovė 15min sakė, kad šiuo metu tinklo parduotuvės šalyje yra „palaipsniui atidaromos“. I.Butrimavičienė vardijo, kad šiuo metu darbą atnaujino Vilniaus „Akropolio“, „Ozo“, G9 ir Panevėžio RYO prekybos centruose esančios „H&M” parduotuvės.
Tuo tarpu dalį parduotuvių dėl techninių nesklandumų turėjusio uždaryti „Drogas" tinklo atstovė sakė, kad kol kas tikslios informacijos neturi ir žadėjo ją pateikti vėliau.
Visiems šiems prekybininkams mažmeninės prekybos apskaitos sprendimus teikiančios įmonės „Universalios valdymo sistemos“ vadovas Igoris Ruginis 15min patvirtino, kad normalus kasos aparatų veikimas jau atstatytas 70-80 proc. klientų, patyrusių problemų. Kai kuriems bendrovės klientams toliau bus mėginama padėti šiandien, tuo tarpu kiti jau baigė darbą, todėl procesai tęsis „ir rytoj, ir poryt“.
„Šiandien atstatysime didžiajai daugumai klientų. Mes apie tai informavome ir Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI), ir klientus. Su jais derinome veiksmų planą. Deja, visų šiandien mums nepavyks atstatyti, nes kai kurie prekybininkai jau nedirba ir mes negalėsime patekti į patalpas“, – 15min teigė pašnekovas
Jis sakė, kad minėta problema pirmadienį buvo palietusi apie 30 proc. bendrovės klientų Lietuvoje. „Tai nebūtinai visi kliento kasos aparatai – pas vieną klientą galėjo sugesti vienas iš šimto, pas kitą ir 99“, – aiškino I.Ruginis.
Neveikė visoje Lietuvoje
Apie tai, kad prekybos centre „Panorama“ pirmadienį neveikė ir „H&M“ parduotuvė, 15min informavo skaitytoja.15min žurnalistei dieną paskambinus į parduotuvę ir prisistačius pirkėja, atsiliepusi darbuotoja patvirtino, kad neveikia ne tik ši, bet ir kitos Lietuvoje esančios „H&M“ parduotuvės.
„Visoje Lietuvoje ta pati problema, dabar mūsų technikai ją sprendžia. Patys laukiame žinių. Parduotuvės neveikia nuo ryto“, – sakė darbuotoja.
Pasak jos, parduotuvėje neveikė kasos – nei perkant, nei grąžinant drabužius.
Apie šią problemą patvirtino ir prekybos centro „Oze“ įsikūrusio „H&M“ darbuotoja.
„Visoje Lietuvoje neveikia nė viena „H&M“ parduotuvė. Labai tikimės šiandien atsidaryti“, – nurodė ji.
Vilniaus „Akropolyje“ lankęsis skaitytojas patvirtino, kad „H&M“ neveikia ir šiame prekybos centre.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė BNS teigė, kad kai kuriose kasose taip pat buvo laikinų sutrikimų.
„Naudojame to paties tiekėjo fiskalinį sprendimą, todėl kai kuriose tradicinėse kasose susidūrėme su laikinais sutrikimais, tačiau didžioji dalis kasų, taip pat ir savitarnos kasos, kurias turime visose parduotuvėse, veikia sklandžiai. Pavienius sutrikimus šiuo metu šaliname ir siekiame, kad klientai nepatirtų nepatogumų“, – BNS nurodė L.Skersytė.
Ji pabrėžė, kad dėl kasos aparatų problemų nebuvo uždaryta ne viena parduotuvė.
Neveikė 20 „Drogas“ parduotuvių
Šalyje sutriko ir dalies kosmetika bei namų apyvokos priemonėmis prekiaujančių parduotuvių „Drogas“ veikla.
„Yra problemų su kasų sistemomis. Neveikia 20 iš 56 mūsų parduotuvių”, – 15min anksčiai sakė „Drogas“ Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Loreta Noreikaitė-Ziezienė.
Ji nurodė, kad iš ryto buvo tikimasi, jog problemą pavyks sutvarkyti per pusdienį.
„Vis dar laukiame”, – sakė atstovė.
„Narvesen“ negalima papildyti „Vilniečio kortelės“
Tuo tarpu 15min skaitytojai praneša, kad nesklandumų patiria ir kai kurios „Narvesen“ prekybos vietos – esą ten negalima papildyti „Vilniečio kortelės“.
„Narvesen“ prekybos vietos, panašu, taip pat neveikia, bandžiau pasipildyti „Vilniečio kortelę“ , pardavėja pasakė „neveikia, niekur neveikia“, – 15min rašė Miroslavas.
„Reitan Convenience", valdančios „Narvesen“ prekybos vietas, marketingo ir komunikacijos vadovė Lina Kaminskaitė 15min informavo, kad visos prekybos vietos dirba, tačiau pirmadienį yra sutrikusi SĮ „Susisiekimo paslaugos“ sistema. Dėl to ir galėtų kilti problemų dėl „Vilniečio kortelės“ papildymo.
„Mūsų tinklas dirba kaip įprastai, bet šiandien yra sutrikusi SĮ „Susiekimo paslaugos“ veikla. Dėl šio gedimo reikėtų kreiptis į „Susiekimo paslaugas“, nes jie tiksliausiai galės įvardinti priežastis ir suteikti naujausią informaciją. Mūsų žiniomis, dėl šio gedimo paslauga klientams neteikiama ir kituose prekybos tinkluose", – teigė ji.
„Susisiekimo paslaugos“ 15min patvirtino, kad problemų pildydami „Vilniečio korteles“ iš tiesų patiria kai kurių „Narvesen“ kioskelių klientai. Tiesa, šį gedimą lėmė ne kasos aparatų, o „Susisiekimo paslaugų“ sistemos trikdžiai.
„Fiksuojami incidentai, kurių metų kai kurie klientai „Narvesen“ pardavimo vietose negali pasipildyti „Vilniečio kortelės“ viešojo transporto bilietais. Mūsų bendrovės specialistai aiškinasi priežastis, bendraujame su ryšio tiekėjais ir elektroninio bilieto sistemos diegėjais. Planuojame gedimą pašalinti per rytojaus dieną“, – 15min sakė „Susisiekimo paslaugų“ komunikacijos ir rinkodaros vadovė Neringa Žukauskaitė.
Ji pabrėžė, kad kitose bilietų platinimo vietose gyventojai „Vilniečio korteles“ gali pasipildyti be trikdžių.
Pasak N.Žukauskaitės, pirmieji gedimai fiksuoti dar savaitgalį, šeštadienį.
„Nėra tai pavieniai atvejai, bet nėra ir visiškas sistemų užlūžimas. Tai kažkokie trikdžiai, kurie neleidžia iš karto uždaryti operacijos“, – sakė N.Žukauskaitė.
Pasak jos, nesklandumai yra visiškai nesusiję su kasos aparatų trikdžiais, kuriuos pirmadienį patyrė prekybininkai.
Parduotuvėms apskaitos sprendimus teikiančios įmonės vadovas: problema šalinama
Mažmeninės prekybos apskaitos sprendimus teikiančios UAB „Universalios valdymo sistemos“ vadovas I.Ruginis 15min patvirtino, kad jo įmonė teikia paslaugas tiek „Maximai“, tiek „H&M“ parduotuvėms.
„Turime gedimą, kurį dabar šaliname. Kai jis bus pašalintas, tuomet pamatysite ir patys, nes tada parduotuvės pradės veikti. Mes jau žinome, kur yra problema ir ją sprendžiame. Galima tikėtis, kad problemą išspręsime [šiandien], bet garantijų suteikti negaliu. Gerai tai, kad mes žinome, kokia tai problema, sugebame ją atkartoti testiniuose stenduose ir sprendimas jau keliauja į parduotuves ir bus kažkuriuo metu bus įdiegtas“, – anksčiau 15min kalbėjo vadovas.
Jis pridūrė, kad problemą „Maximos“ ir „H&M” sistemoje greičiausiai lėmė tos pačios priežastys. „Mūsų įžvalgomis, tai yra ta pati problema, ji liečia daug mūsų klientų – ne visus. Mes dabar tą problemą šaliname“, – kalbėjo vadovas.
I.Ruginis nenorėjo įvardinti kitų bendrovės klientų, tačiau pažymėjo, kad su nesklandumais susiduria tik dalis bendrovės klientų Lietuvoje.