Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos alaus rinka traukiasi dėl emigracijos ir akcizų politikos

Didžiausias alaus rinkos dalyvis Lietuvoje „Švyturys-Utenos alus“ šiemet, nepaisydamas prastos vasaros ir konkurencijos, šiek tiek pagerino lyderio pozicijas. Nuo praėjusių metų ŠUA rinkos dalis alaus kategorijoje šoktelėjo 0,1 proc. – iki 40,7 proc. visos rinkos kiekio. Tačiau visa šalies alaus rinka šiemet per sausį – rugpjūtį smuko 0,8 proc., rodo įmonės analitikų duomenys. Pagrindinės alaus rinkos traukimosi priežastys – emigracija ir akcizų politika.
Rolandas Viršilas
Rolandas Viršilas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Šalies alaus rinka šių metų pradžioje išlaikė pernai užgimusią augimo tendenciją, tačiau blogiausia per dešimtmetį vasara nutrynė visą buvusį pakilimą. Žvelgdami į rinkos situaciją, mes prognozuojame, jog šiemet visa alaus rinka trauksis 0,7 proc., o kitąmet turėtų mažėti dar 0,6 proc.“, – situaciją šalies alaus rinkoje komentuoja „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

„Akcizai ir emigracija yra pagrindinės priežastys, kodėl mažėja alaus rinka“, – aiškino R.Viršilas.

Šių metų rinkos situaciją lemia ir Vyriausybės akcizų politikos pasikeitimai – nuo kovo pirmosios akcizas alui padidėjo 14,8 proc.

Anot R.Viršilo, šių metų rinkos situaciją lemia ir Vyriausybės akcizų politikos pasikeitimai – nuo kovo pirmosios akcizas alui padidėjo 14,8 proc.

„Nielsen“ duomenimis, 2014 metais šalies alaus rinka augo 5,3 proc., 2013 m. smuko 6,5 proc., o 2012 taip pat fiksuotas 5,6 proc. kritimas.

Prognozuoja stiklinės taros populiarėjimą

Nors prasta vasara neaugino visos kategorijos apimčių, tačiau aludarius džiugina gerėjanti struktūra – vadinamojo kokybiško alaus dalis rugpjūtį siekė visų laikų rekordą – 68,5 proc. Pagrindinė to priežastis – dėl kainų karų sumažėjusi kokybiško alaus kaina.

Rugpjūtį skardinės net lenkė PET pardavimus – skardinių pardavimai siekė 42,9 proc., PET – 41,4 proc.

Per metus pasikeitė ir alaus taros vartojimo įpročiai – pernai skardinės sudarė 36,7 proc. visos alaus rinkos, o šiemet skardinės taros pardavimų augimo tendencija fiksuoja naujus rekordus – skardinės taros vartojimas išaugo iki 39 proc.

Rugpjūtį skardinės net lenkė PET pardavimus – skardinių pardavimai siekė 42,9 proc., PET – 41,4 proc.

„Tačiau manome, jog pakuočių tendencijas gali pakeisti depozito sistema. Prognozuojame, jog kitąmet daugės stiklinių pakuočių – nuo 15,4 iki 16,3 proc., bet mažės skardinių (nuo 38,5 iki 38 proc.) ir PET (nuo 46,1 iki 45,7 proc.)“, – komentuoja R.Viršilas.

Lietuviai renkasi nišinį alų

Alaus rinkoje toliau auga susidomėjimas ir paklausa kitokiam, nišiniam alui – craft, kvietiniam, nealkoholiniam ir tamsiajam.

Sparčiausiai auga craft ir kvietinis alus – craft alaus pardavimai per metus augo 64,3 proc., o kvietinio – 37,9 proc. Tamsusis alus kilo atitinkamai 21 proc., o nealkoholinis – 17,1 proc.

Šios tendencijos buvo palankios atitinkamoms „Švyturio“ bei „Utenos alaus“ rūšims. 

Alaus rinkoje toliau auga susidomėjimas ir paklausa kitokiam, nišiniam alui.

Ženkliai pakilo ir „Švyturio“ tamsaus alaus pardavimai – 11,6 proc.

„Šių metų pradžioje pristatytas „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ augino visą segmentą, o rugpjūtį buvo pasiektas nealkoholinio alaus segmento rekordas. Tą mėnesį „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ drauge su „Švyturio Nealkoholiniu“ įtvirtino daugiau nei 50 proc. segmento rinkos dalį“, – teigia „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorė Aušra Vasiljevienė.

Prastas sezonas paveikė ir sidrą

„Šiemet sidro rinka kol kas laikosi stabiliai – nei nuosmukio, nei kilimo nėra fiksuojama. Ji taip pat buvo paveikta prasto sezono – metų pradžioje fiksuotas ilgai lauktas atsigavimas nutrūko. Vis didinami akcizai kelia produkto kainą – tai irgi neleidžia kategorijai grįžti į augimo kelią“, – komentuoja R.Viršilas.

Nuo kovo 1 d. sidrui ir kitiems fermentuotiems gėrimams akcizai padidėjo 16,5 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?