„Šalies alaus rinka šių metų pradžioje išlaikė pernai užgimusią augimo tendenciją, tačiau blogiausia per dešimtmetį vasara nutrynė visą buvusį pakilimą. Žvelgdami į rinkos situaciją, mes prognozuojame, jog šiemet visa alaus rinka trauksis 0,7 proc., o kitąmet turėtų mažėti dar 0,6 proc.“, – situaciją šalies alaus rinkoje komentuoja „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.
„Akcizai ir emigracija yra pagrindinės priežastys, kodėl mažėja alaus rinka“, – aiškino R.Viršilas.
Šių metų rinkos situaciją lemia ir Vyriausybės akcizų politikos pasikeitimai – nuo kovo pirmosios akcizas alui padidėjo 14,8 proc.
Anot R.Viršilo, šių metų rinkos situaciją lemia ir Vyriausybės akcizų politikos pasikeitimai – nuo kovo pirmosios akcizas alui padidėjo 14,8 proc.
„Nielsen“ duomenimis, 2014 metais šalies alaus rinka augo 5,3 proc., 2013 m. smuko 6,5 proc., o 2012 taip pat fiksuotas 5,6 proc. kritimas.
Prognozuoja stiklinės taros populiarėjimą
Nors prasta vasara neaugino visos kategorijos apimčių, tačiau aludarius džiugina gerėjanti struktūra – vadinamojo kokybiško alaus dalis rugpjūtį siekė visų laikų rekordą – 68,5 proc. Pagrindinė to priežastis – dėl kainų karų sumažėjusi kokybiško alaus kaina.
Rugpjūtį skardinės net lenkė PET pardavimus – skardinių pardavimai siekė 42,9 proc., PET – 41,4 proc.
Per metus pasikeitė ir alaus taros vartojimo įpročiai – pernai skardinės sudarė 36,7 proc. visos alaus rinkos, o šiemet skardinės taros pardavimų augimo tendencija fiksuoja naujus rekordus – skardinės taros vartojimas išaugo iki 39 proc.
Rugpjūtį skardinės net lenkė PET pardavimus – skardinių pardavimai siekė 42,9 proc., PET – 41,4 proc.
„Tačiau manome, jog pakuočių tendencijas gali pakeisti depozito sistema. Prognozuojame, jog kitąmet daugės stiklinių pakuočių – nuo 15,4 iki 16,3 proc., bet mažės skardinių (nuo 38,5 iki 38 proc.) ir PET (nuo 46,1 iki 45,7 proc.)“, – komentuoja R.Viršilas.
Lietuviai renkasi nišinį alų
Alaus rinkoje toliau auga susidomėjimas ir paklausa kitokiam, nišiniam alui – craft, kvietiniam, nealkoholiniam ir tamsiajam.
Sparčiausiai auga craft ir kvietinis alus – craft alaus pardavimai per metus augo 64,3 proc., o kvietinio – 37,9 proc. Tamsusis alus kilo atitinkamai 21 proc., o nealkoholinis – 17,1 proc.
Šios tendencijos buvo palankios atitinkamoms „Švyturio“ bei „Utenos alaus“ rūšims.
Alaus rinkoje toliau auga susidomėjimas ir paklausa kitokiam, nišiniam alui.
Ženkliai pakilo ir „Švyturio“ tamsaus alaus pardavimai – 11,6 proc.
„Šių metų pradžioje pristatytas „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ augino visą segmentą, o rugpjūtį buvo pasiektas nealkoholinio alaus segmento rekordas. Tą mėnesį „Švyturio Baltas Nealkoholinis“ drauge su „Švyturio Nealkoholiniu“ įtvirtino daugiau nei 50 proc. segmento rinkos dalį“, – teigia „Švyturio-Utenos alaus“ pardavimų direktorė Aušra Vasiljevienė.
Prastas sezonas paveikė ir sidrą
„Šiemet sidro rinka kol kas laikosi stabiliai – nei nuosmukio, nei kilimo nėra fiksuojama. Ji taip pat buvo paveikta prasto sezono – metų pradžioje fiksuotas ilgai lauktas atsigavimas nutrūko. Vis didinami akcizai kelia produkto kainą – tai irgi neleidžia kategorijai grįžti į augimo kelią“, – komentuoja R.Viršilas.
Nuo kovo 1 d. sidrui ir kitiems fermentuotiems gėrimams akcizai padidėjo 16,5 proc.