Lietuvos elektroninės parduotuvės nebeišsitenka vietos rinkoje

Šiandien prekyba internetu tampa daugumai įprastu ir prieinamu apsipirkimo būdu. Elektroninės rinkos dalyviai pastebi, kad naujų elektroninių parduotuvių antplūdis slūgsta, o pasirinkimas pradėti tokį tampa labiau apgalvotas ir pasvertas nei prieš kelerius metus.
Pirkimas internetu
Pirkimas internetu / Fotolia nuotr.

Tuo metu Lietuvos rinka jau veikiančioms elektroninėms parduotuvėms augti tampa per maža, ir jos dairosi į kaimynines valstybes.

Maža konkurencija svetur

Kavos aparatų, jų priedų ir kavos parduotuvių internete „Kavos draugas“ veikia visose trijose Baltijos šalyse, taip pat Lenkijoje ir Suomijoje.

„Plėstis į kaimynines valstybes nusprendėme įvertinę patogias ir lanksčias užsakymų pristatymo galimybes ir klientų poreikius. Kaimyninėse šalyse konkurencija nėra didelė“, – teigia parduotuvės vadovas Aurimas Vainauskas. 

Artimiausiu metu planuoja atidaryti elektroninę parduotuvę Švedijoje. Taip pat bendrovė ketina atidaryti specializuotas parduotuves Varšuvoje ir Helsinkyje.

Prieš šešerius metus į elektroninės prekybos rinką įžengusios „Vinyl shop“ – garso technikos profesionalams parduotuvės – sprendimą plėstis į kaimynines Latviją ir Estiją nulėmė ankšta vietinė rinka.

„Lietuvos rinka yra per maža augti ir plėstis. Mūsų parduodamų prekių rinka taip pat nėra didelė, – sako jos įkūrėjas Vincas Vaidaugas. – Turime sandėlį ir palankias sąlygas greitai ir efektyviai pristatyti prekes. Be to, savo srityje pastebėjome, kad pirkėjai pažįsta kaimynines šalis, todėl atsiranda saugumo ir pasitikėjimo jausmas – kitaip nei perkant prekę, pvz., iš Didžiosios Britanijos pardavėjų“. 

Jis pastebi, kad rinkoje apstu tokios plėtros pavyzdžių – lietuviai sėkmingai dirba Latvijoje, nemažai kompanijų dirba visose trijose Baltijos šalyse. 

Pirmas žingsnis – logistika

„Vinyl shop“ vadovas pabrėžia, kad norint vykdyti plėtrą į užsienio šalis prieš tai svarbu įsitikinti, ar pavyks sukurti patogų ir greitą prekės įsigijimo procesą. Neatsiejamas dalykas – sklandi logistika.

„Mūsų prekės yra brangios, nelaikome didelių jų kiekių, sandėlio asortimentas nuolat keičiasi. Todėl svarbu, kad prekės būtų pristatytos greitai, jų kelionės pas klientą nestabdytų su logistika susijusios problemos“, – teigia V. Vaidaugas.

„Vinyl Shop“ ketina pradėti veiklą Skandinavijos šalyse – Švedijoje, Suomijoje – šį rudenį.

Smulkiųjų siuntų bendrovės „DPD Lietuva“ rinkodaros ir pardavimo vadovo Baltijos šalyse Gabrieliaus Bilevičiaus nuomone, didėjanti konkurencija šalies elektroninės prekybos rinkoje pardavėjus skatins vis aktyviau vykdyti plėtrą į kaimynines valstybes. Tačiau, augant prekybai internetu, didėja vartotojų poreikiai: „Kiekvienoje šalyje pirkėjas nori gauti kokybišką prekę už konkurencingą kainą, pristatytą saugiai ir laiku.  Kai visas šias užduotis pavyksta įvykdyti, į užsienio šalis besiplečianti el. parduotuvė gali pelnyti pirkėjų pasitikėjimą ir sėkmingai konkuruoti su vietos rinkos dalyviais.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis