Tuo metu Lietuvos rinka jau veikiančioms elektroninėms parduotuvėms augti tampa per maža, ir jos dairosi į kaimynines valstybes.
Maža konkurencija svetur
Kavos aparatų, jų priedų ir kavos parduotuvių internete „Kavos draugas“ veikia visose trijose Baltijos šalyse, taip pat Lenkijoje ir Suomijoje.
„Plėstis į kaimynines valstybes nusprendėme įvertinę patogias ir lanksčias užsakymų pristatymo galimybes ir klientų poreikius. Kaimyninėse šalyse konkurencija nėra didelė“, – teigia parduotuvės vadovas Aurimas Vainauskas.
Artimiausiu metu planuoja atidaryti elektroninę parduotuvę Švedijoje. Taip pat bendrovė ketina atidaryti specializuotas parduotuves Varšuvoje ir Helsinkyje.
Prieš šešerius metus į elektroninės prekybos rinką įžengusios „Vinyl shop“ – garso technikos profesionalams parduotuvės – sprendimą plėstis į kaimynines Latviją ir Estiją nulėmė ankšta vietinė rinka.
„Lietuvos rinka yra per maža augti ir plėstis. Mūsų parduodamų prekių rinka taip pat nėra didelė, – sako jos įkūrėjas Vincas Vaidaugas. – Turime sandėlį ir palankias sąlygas greitai ir efektyviai pristatyti prekes. Be to, savo srityje pastebėjome, kad pirkėjai pažįsta kaimynines šalis, todėl atsiranda saugumo ir pasitikėjimo jausmas – kitaip nei perkant prekę, pvz., iš Didžiosios Britanijos pardavėjų“.
Jis pastebi, kad rinkoje apstu tokios plėtros pavyzdžių – lietuviai sėkmingai dirba Latvijoje, nemažai kompanijų dirba visose trijose Baltijos šalyse.
Pirmas žingsnis – logistika
„Vinyl shop“ vadovas pabrėžia, kad norint vykdyti plėtrą į užsienio šalis prieš tai svarbu įsitikinti, ar pavyks sukurti patogų ir greitą prekės įsigijimo procesą. Neatsiejamas dalykas – sklandi logistika.
„Mūsų prekės yra brangios, nelaikome didelių jų kiekių, sandėlio asortimentas nuolat keičiasi. Todėl svarbu, kad prekės būtų pristatytos greitai, jų kelionės pas klientą nestabdytų su logistika susijusios problemos“, – teigia V. Vaidaugas.
„Vinyl Shop“ ketina pradėti veiklą Skandinavijos šalyse – Švedijoje, Suomijoje – šį rudenį.
Smulkiųjų siuntų bendrovės „DPD Lietuva“ rinkodaros ir pardavimo vadovo Baltijos šalyse Gabrieliaus Bilevičiaus nuomone, didėjanti konkurencija šalies elektroninės prekybos rinkoje pardavėjus skatins vis aktyviau vykdyti plėtrą į kaimynines valstybes. Tačiau, augant prekybai internetu, didėja vartotojų poreikiai: „Kiekvienoje šalyje pirkėjas nori gauti kokybišką prekę už konkurencingą kainą, pristatytą saugiai ir laiku. Kai visas šias užduotis pavyksta įvykdyti, į užsienio šalis besiplečianti el. parduotuvė gali pelnyti pirkėjų pasitikėjimą ir sėkmingai konkuruoti su vietos rinkos dalyviais.“