Investuotojų asociacijos valdybos narys Vaidotas Rūkas teigia, kad geležinkeliams logiškiau būtų rinktis banko garantiją.
„Manau, kad garantija yra pigesnis variantas nei sumokėti baudą. Tiksliai nežinau, kokie yra bankų išduodamų garantijų įkainiai, tačiau tai tikrai yra pigiau nei iš karto paėmus visą sumą“, – BNS sakė V. Rūkas.
BNS žiniomis, sumokėti baudą arba pateikti garantiją „Lietuvos geležinkeliai“ privalo iki kitų metų sausio 7 dienos. Jei bendrovė vis dėlto apsigalvotų ir neskųstų baudos, jai liktų vienintelis kelias – iki tol sumokėti baudą.
Anot V. Rūko, beveik 27,87 mln. eurų bauda turėtų atsispindėti jau šių metų ketvirtojo ketvirčio įmonės finansinėse ataskaitose.
„Net nusprendę nemokėti baudos (o pasirinkti garantiją – BNS), geležinkeliai turės įtraukti atidėjimą (baudos dydžio sumą – BNS). Ar bauda bus sumokėta, ar bus pateikta garantija, tai vienu ar kitu būdu tikrai atsispindės ataskaitose. Tai tikrai matysis pelno-nuostolio ataskaitose, o pinigų srautuose vienu atveju būtų atliktas mokėjimas, o kitu atveju – neatliktas. Bet kokiu atveju, tai atsispindės („Lietuvos geležinkelių“ – BNS) rezultatuose“, – tvirtino V. Rūkas.
Jo teigimu, EK skirta bauda į įmonės finansines ataskaitas turėtų būti įtraukta, atsižvelgiant į sprendimo paskelbimo datą.
„Jau ketvirtojo ketvirčio ataskaitose tikrai matysis. Baudos skyrimą galima grubiai palyginti su sąskaita – jei sąskaita yra išrašyta, turi ją ir apskaityti“, – aiškino V. Rūkas.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas BNS sakė, jog kol kas nenuspręsta, kuris variantas būtų pasirinktas – sumokėti baudą ar imti banko garantiją. Anot jo, tokią garantiją galėtų suteikti Europos Sąjungoje registruotas bankas, turintį reitingą AA. Tokius reikalavimus atitiktų Lietuvoje veikiantys didieji Skandinavijos bankai SEB, „Swedbank“, „Danske“.
2018 metų valstybės biudžeto projekte geležinkeliams pirmą kartą numatyta skirti lėšų keleivių vežimo nuostoliams kompensuoti – 35,752 mln. eurų.
V. Rūkas kiek anksčiau BNS neatmetė galimybės, kad sprendimui kompensuoti nuostolius galėjo turėti įtakos ir EK sprendimas, tačiau jis teigė netikintis, kad biudžeto lėšos gali būti panaudotos baudai sumokėti.
Bendrovės vadovas Mantas Bartuška trečiadienį pareiškė, kad bendrovė ketina skųsti EK spalio 2 dienos sprendimą skirti baudą už 2008 metais išardytą „Orlen Lietuvai“ svarbų geležinkelį iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.
EK sprendimas gali būti skundžiamas Europos Sąjungos teismui Liuksemburge.