„Tai labai svarbus projektas – ERTMS sistema (signalizacija) diegiama visoje Europoje. Matyt, prašysime iš naujo, bet žiūrėsime, ar tai darysime per bendrą trijų Baltijos šalių įmonę („RB Rail“ – BNS), ar „Lietuvos geležinkelius“. Kol kas nežinome priežasčių, kodėl projektas neįtrauktas“, – BNS sakė „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovas Domas Jurevičius.
Europos Komisija pirmadienį paskelbė, kad skirs 106 mln. eurų (85 proc.) paramą 125 mln. eurų „Lietuvos geležinkelių“ projektams, susijusiems su „Rail Baltica“. Tačiau bendrovė prašė paramos daugiau nei 200 mln. eurų vertės projektams.
85 proc. paramą EK siūlo skirti 109,2 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ atkarpai nuo Jiesios iki Kauno, 2,78 mln. eurų vertės Lenkijos sienos-Kauno ruožo elektrifikavimo studijai ir 12,948 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos paruošiamiesiems darbams.
EK pirmadienį pasiūlė skirti 459 mln. eurų paramos (82 proc.) bendrai Baltijos valstybių įmonei „RB Rail“. Jos įgyvendinamų projektų bendra vertė siekia 540 mln. eurų. Pasiūlymą dar turi oficialiai patvirtinti Europos infrastruktūros tinklų priemonės komitetas, kuris posėdžiaus liepos 10 dieną.
Kovo viduryje „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė ERTMS sistemos diegimo rangovo konkurso technines specifikacijas, tačiau konkurso dar nepaskelbė. Pasak D.Jurevičiaus, buvo laukiama, kol EK patvirtins finansavimą.