„Lietuvos geležinkelių“ įmonių valdybas norima papildyti nepriklausomais nariais

Siūloma, kad valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ antrinių įmonių valdybose turėtų dirbti ne tik šių įmonių ar pagrindinės bendrovės darbuotojai, bet ir nepriklausomi nariai. Geležinkelių atstovas sako, jog tokiu atveju svarbu išlaikyti bendrą nepriklausomų narių balansą.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ administracijos pastatas
AB „Lietuvos geležinkeliai“ administracijos pastatas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Naujos kadencijos valdybos po įstatymo (Geležinkelio transporto kodekso – BNS) projekto įsigaliojimo būtų formuojamos ne tik iš „Lietuvos geležinkelių“ vertikaliosios integracijos įmonių grupės darbuotojų“, – rašoma Susisiekimo ministerijos parengtame Vyriausybės nutarimo projekte.

Ministerija pritaria parlamentaro Virgilijaus Poderio siūlymui keisti „Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių valdybų formavimą, atsisakant kodekso nuostatos, kad jų nariai gali būti tik „Lietuvos geležinkelių“ ir antrinių įmonių darbuotojai.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Manto Dubausko, bendrovė neprieštarauja kodekso pataisai, tačiau pabrėžia, kad ją reikia vertinti kartu su kitomis V.Poderio siūlomomis pataisomis dėl valstybės strateginių įmonių valdybų – pagal jas pusė tokių bendrovių ir jų antrinių įmonių valdybų narių turėtų būti nepriklausomi.

„Manome, kad vertinant valdybų sudėtis antrinėse bendrovėse reikėtų įvertinti viso holdingo valdymo modelį. Svarbu, kad būtų išlaikomas bendras nepriklausomų valdybos narių balansas – jei holdingo valdyboje yra dauguma nepriklausomų narių, antrinėse įmonėse jų galėtų būti ir mažiau nei pusė“, – BNS sakė M.Dubauskas.

Pasak jo, pavyzdžiui, biržoje kotiruojamų bendrovių valdybose rekomenduojama turėti trečdalį nepriklausomų narių.

Susisiekimo ministerija vis dėlto nepalaiko V.Poderio siūlymo naujas valdybas paskirti iki gegužės pradžios. Anot jos, reikia užtikrinti įmonių darbų tęstinumą, sklandžią jų veiklą.

Ministerija pabrėžia, kad „Lietuvos geležinkelių“ grupės pertvarka, atskiriant naujas antrines įmones „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“, LG Keleiviams“ ir „LG Cargo“, vyko vienerius metus ir grupė baigta formuoti tik 2019-ųjų gruodį.

„Per šį laikotarpį buvo sukaupta unikali patirtis, kuri reikalinga užtikrinant sklandžią tolesnę „Lietuvos geležinkelių“ grupės veiklą, ypač pirmaisiais tik suformuotos grupės veiklos metais“, – teigia ministerija.

„Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių valdybų sudėtį apibrėžianti Geležinkelio transporto kodekso nuostata kartu su kitais pakeitimais Seime priimta 2018-ųjų gruodį ir įsigaliojo 2019 metų sausį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis