„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška teigia, kad visos grupės bendrovės išgyvena neapibrėžtumą – tiek dėl geopolitinių įtampų su Baltarusija, tiek dėl COVID-19 pandemijos padarinių.
„Tačiau mūsų bendrovės demonstruoja atsparumą ir gebėjimą prisitaikyti prie sąlygų – panašias krovinių vežimo apimtis mums pavyko išlaikyti nepaisant nutrūkusių azoto trąšų ar naftos vežimo iš Baltarusijos. Tai pozityvus ženklas“, – pranešime sakė M.Bartuška.
Pasak jo, galimus didesnius grupės nuostolius pavyko suvaldyti efektyviai naudojant resursus.
„Plėsime klientų krepšelį, diversifikuosime veiklas, dar sparčiau žengsime į naujas rinkas Europoje. Šiuo etapu labai svarbu būti dinamiškais ir turėti įrankius prisitaikyti prie aplinkybių“, – sakė M.Bartuška.
Grupės teigimu, 1 proc. mažiau – iš viso 24 mln. tonų (pernai – 24,3 mln. tonų) – krovinių šiemet pervežė bendrovė „LTG Cargo“, o tai turėjo įtakos ir mažesnėms infrastruktūros valdytojos „LTG Infra“ pajamoms. Tuo metu keleivių skaičius augo 2 proc. iki 1,64 mln. (1,61 mln.).
Sumažėjusias baltarusiškų krovinių apimtis bendrovei pavyko kompensuoti didinant pervežimus šalies viduje, taip pat – intermodaliniais pervežimais. Artimiausiu metu bendrovė žada iš naujo vertinti savo portfelį.
„LTG Cargo“ pajamos šiemet mažėjo 3 proc. iki 176,7 mln. eurų (pernai – 181,8 mln. eurų), „LTG Infra“ – 2 proc. iki 98,2 mln. eurų (100,5 mln. eurų). Tačiau augo „LTG Link“ pajamos – jų gauta 23,7 mln. eurų, arba 21 proc. daugiau (19,6 mln. eurų).
Tačiau vasarą augantys krovinių vežimai, didesni keleivių srautai ir istoriškai didesnės visų bendrovių antrojo pusmečio pajamos leidžia daryti prielaidą, kad didesnių nuostolių šiais metais bus išvengta, teigia grupė.
Rodiklis, parodantis, kiek ir kokio svorio traukiniai važiavo bėgiais, šiemet buvo 4 proc. mažesnis ir siekė 13,8 mlrd. tonų kilometrų (pernai – 14,4 mlrd. tonų km).
LTG grupės investicijos šiemet siekė 65,1 mln. eurų.