Lietuvos gyventojai „Euroviziją“ mėgsta beveik taip pat kaip krepšinį, latviai liko abejingi

Praėjusią savaitę nuskambėjusią „Euroviziją“ prie TV ekranų bent trumpam priviliojo kone pusę Lietuvos – ją žiūrėjo apie 47,5 proc. arba beveik 1,3 mln. Lietuvos gyventojų. Laidos finalo reitingas siekė 20 proc. Tai, tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ teigimu, prilygsta geriausių krepšinio varžybų reitingams.
Ieva Zasimauskaitė
Ieva Zasimauskaitė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Šiųmetinis reitingas, kai Lietuvai atstovavo daug vilčių teikianti Ieva Zasimauskaitė, prilygo 2016 m. „Eurovizijos“ finalo reitingui (20,2 proc. auditorijos). Tuomet šaliai antrą sykį atstovavo Donny Montell (Donatas Montvydas), pelnęs aukštą 9 poziciją finale. Šiemet šalies atstovė užėmė 12 vietą. Tai trečias geriausias šalies rezultatas ne tik pagal užimtą poziciją, bet ir pagal „Eurovizijos“ TV reitingą“, – rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Kantar TNS“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė Lina Petraitienė teigia, kad „Eurovizija“ kasmet patenka į labiausiai žiūrėtų laidų reitingą: „Muzikinį konkursą „Eurovizija“ Lietuva tikrai mėgsta, čia kaip ir varžybose yra azarto elementas. Faktiškai kasmet ši laida patenka į metinį geriausiai žiūrėtų laidų TOP10. Šiemetinis renginys irgi, neabejotinai, pateks į metinį topą, vis dėlto, kol kas dar niekam nepavyko aplenkti LT United reitingo 2006 metais – finalo metu jis siekė apie 25 proc., o pusfinalio 23 proc.“

VIDEO: Ieva Zasimauskaitė - When We’re Old - Lithuania - LIVE - Grand Final - Eurovision 2018

Palyginus su estais – Lietuvoje nėra tokio didelio atotrūkio tarp finalo ir pusfinalio žiūrėjimo, o renginys sutraukia panašią auditoriją kaip ir Estijoje.

„Estai pusfinalį, kuriame patys dalyvavo, šiemet žiūrėjo maždaug tiek pat, kiek ir finalą (reitingai pasiekė apie 20 proc. auditorijos). Tuo tarpu pusfinalis, kuriame jų tėvynainė nedalyvavo, sutraukė dvigubai mažiau auditorijos – apie 10 proc. Lietuvius pusfinaliai paprastai domina mažiau nei finalas, bet šiemet tarpusavyje taip drastiškai nesiskyrė kaip estų – kai dalyvavo mūsų atstovė, „gyvai“ laidą žiūrėjo 13,9 proc., o kai nedalyvavo – 11,7 proc. auditorijos“, – dėsto L.Petraitienė.

Anot ekspertės, pernai Lietuvos finalo gyvo žiūrėjimo reitingas buvo kone dvigubai žemesnis nei šiemet (10,1 proc.), nes finale nebebuvo šalies atstovų.

Tuo tarpu latviai „Eurovizijai“ šiemet gan abejingi: geriausią reitingą turėjo pusfinalis, kuriame dalyvavo latviai – 7,5 proc. O šalies atstovei nepatekus į finalą – motyvacija stebėti reginį krito ir reitingas nesiekė 5 procentų.

Dauguma besidominčių „Eurovizija“ gyventojų stengėsi tiek pusfinalius, tiek finalą žiūrėti tiesiogiai – gyvo žiūrėjimo ir 3 dienų atidėto žiūrėjimo pasiekta auditorija skiriasi labai nedaug.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Estijos atstovė Elina Nečajeva
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Estijos atstovė Elina Nečajeva

„Eurovizija“, kaip ir sporto renginiai – toks įvykis, kurį gyventojai nori stebėti tiesiogiai, gyvai arba dar tą pačią dieną – kad rytoj jau galėtų su draugais ir kolegomis aptarti įspūdžius“, – komentuoja L.Petraitienė.

„Eurovizija“ Lietuvoje prikausto žiūrovus prie ekranų panašiai kaip krepšinis – laidos reitingai pastaraisiais metais, „Kantar TNS“ duomenimis, prilygo Europos vyrų krepšinio čempionato reitingams, o Rio olimpiados krepšinio varžybas, kuriose žaidė rinktinė su brazilais, pranoko.

Šįmet „Eurovizijos“ konkurse Lietuvai atstovavo atlikėja Ieva Zasimauskaitė. Ji užėmė 12-tą vietą. Konkursą laimėjo Izraelio atstovė Netta Barzilai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų