Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

​Lietuvos parduotuves užplūdo ukrainietiškas prezidentinis šokoladas

Prekybos centruose pastaruoju metu išaugo ukrainietiškų saldumynų pasiūla, todėl ūgtelėjo ir ukrainietiškų prekių pardavimas. Tuo metu rusiškos produkcijos klientai pamažu atsisako, nors pigiausi produktai iš Rusijos vis dar lieka nepakeičiami.
„Roshen“
„Roshen“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Dėl muitų sistemos pasikeitimų, taip pat dėl ukrainiečių sprendimo kur kas daugiau produkcijos realizuoti Europos rinkoje, mūsų klientai taip pat gali džiaugtis didesne ukrainietiškų saldainių ir šokolado pasiūla“, – 15min.lt sakė „Maximos“ Komunikacijos vadybininkė Milda Januškevičienė.

Dėl didesnės produkcijos pasiūlos, išaugo ir ukrainietiškų saldumynų paklausa. Pavyzdžiui, pastaruoju metu sveriamų ukrainietiškų šokoladinių saldainių pardavimas padidėjo beveik dukart,  sveriamos karamelės – 12 proc., sveriamų  irisų – 4,5 karto, o saldainių dėžučių pardavimas išaugo daugiau nei du kartus.

Prekybos centrai siūlo daug „Roshen“ – Ukrainos prezidento Petro Porošenkos kompanijos – produkcijos. „Rimi“ taip pat pažymėjo, kad pastaruoju metu šios kompanijos produkcijos pasiūla yra didesnė.

„Roshen“ nuotr./„Roshen“
„Roshen“ nuotr./„Roshen“

„Produkcijos padaugėjo. Kadangi neliko importo mokesčių, galime pasiūlyti pirkėjams kokybišką produktą už patrauklią pirkimo kainą“, – 15min.lt sakė „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

Šimtai skirtingų ukrainietiškų prekių

„Maxima“ atstovė pasakojo, kad prekybos tinkle yra apie 380 skirtingų pavadinimų produktų iš Ukrainos. Prekiaujama šokolado gaminiais, miltine konditerija, makaronais, kruopomis, padažais, kečupais, druska, aliejumi. „Rimi“ taip pat siūlo nemažai ukrainietiškos produkcijos, tačiau tiksliai įvardinti, kiek jų yra, negalėjo, nes produktų pagal kilmės šalis neskirsto.

Didžioji dalis tautiečių prioritetus teikia mūsų šalyje pagamintai produkcijai. Stebėdami šią tendenciją, mes savo ruožtu taip pat pirmenybę teikiame vietinių gamintojų produkcijai, – sakė M.Januškevičienė.

Nors šokolado pardavimai ir šoktelėjo, didesnės kitų prekių paklausos augimo prekybininkai nepastebi.

„Ryškesnių pokyčių ukrainietiškų prekių pardavimuose pastaruoju metu nepastebime. Jų paklausa priklauso nuo prekės rūšies, kainos, skonio bei vartojimo tradicijų. Šių produktų paklausa nėra labai didelė. 2013 metų liepos mėnesį, palyginti su šių metų tuo pačiu periodu, matyti, kad šių metų liepą bendri ukrainietiškų prekių pardavimai yra sumenkę maždaug penktadaliu.  

Didžioji dalis lietuvių prioritetus teikia mūsų šalyje pagamintai produkcijai. Stebėdami šią tendenciją, mes savo ruožtu taip pat pirmenybę teikiame vietinių gamintojų produkcijai“, – sakė M.Januškevičienė.

Pigių rusiškų produktų neatsisako

„Maxima“ tikina, kad rusiškų prekių paklausa smarkiai sumenko. Prekybos tinkle yra apie 1 000 skirtingų pavadinimų rusiškų produktų.

„Pastebime, kad rusiškų prekių paklausa mažėja, tačiau to priežastys gali būti įvairios – galbūt dalis klientų rusiškų prekių atsisako ir dėl pastarųjų įvykių Ukrainoje, tačiau viena iš svarbiausių priežasčių, lemiančių šių prekių pardavimų mažėjimą, yra mūsų sprendimas mažinti jų pasiūlą, klientams pasiūlant alternatyvą – lietuviškus produktus“, – sakė M.Januškevičienė.

Paklausos mažėjimas pastebimas beveik visose kategorijose. Rusiškų produktų  pardavimai, priklausomai nuo produktų rūšies, sumažėjo nuo kelių iki kelių dešimčių procentų – mažiau parduodama žuvies produktų, ikrų, arbatos, sriubų ir marinatų, vandens, lengvų alkoholinių gėrimų, vaisvandenių, buitinės chemijos, kosmetikos.

Prekybos tinkle „Iki“ pastaruoju metu sumažėjo aliejaus, arbatos pardavimai, tačiau parduota daugiau užpilamų sriubų, majonezo.

„Iki“ parduoda rusiškas greitai paruošiamas sriubas, dribsnius, arbatą, alkoholinius gėrimus, rafinuotą saulėgrąžų aliejų, majonezą.

Prekybos centro atstovo spaudai Andriaus Petraičio teigimu, pastaruoju metu sumažėjo aliejaus, arbatos pardavimai, tačiau parduota daugiau užpilamų sriubų, majonezo.

„Sunku pasakyti, ar sumažėjusiems kai kur rusiškų prekių pardavimo kiekiams turėjo įtakos Rusijos agresija Ukrainoje. Manome, kad pardavimams daugiau įtakos turėjo sezoniškumas, orai bei mūsų tinklo parduotuvėse vykdomos akcijos ir specialūs pasiūlymai pirkėjams“, – 15min.lt sakė A.Petraitis.

„Maxima“ pastaruoju metu pardavė daugiau majonezo, kečupų, pomidorų padažo, šokolado gaminių.

„Šie produktai sėkmingai konkuruoja žema kaina, o kaina Lietuvoje yra vienas iš svarbiausių kriterijų pirkėjams renkantis produktus“, – sakė „Maxima“ atstovė.

Tuo metu prekybos tinklas „Rimi“ nepastebi didelių rusiškos produkcijos pokyčių: „Pasikeitimai pastebimi nebent tik tarp prekių kategorijų, kurios analizuojamu periodu dalyvavo akcijose, tačiau tai visiškai normalus procesas. Kalbant apie rusiškų prekių paklausą, pokyčių irgi nesimato, pardavimai išlaiko vyraujančias tendencijas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų