Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui, jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan., rašoma pranešime spaudai.
Siuntos siuntimas
Siuntos siuntimas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš Kinijos atkeliavo daugiau nei 9 mln. siuntų, dažniausiai tai smulkūs ir nebrangūs daiktai perkami iš tokių elektroninių parduotuvių kaip „AliExpress“. Lietuvos paštas primena, kaip reikėtų tinkamai nurodyti adresą, kad siuntos sėkmingai pasiektų gavėjus.

„Teisingas adresavimas yra svarbiausias veiksnys, lemiantis sėkmingą siuntos kelionę. Tai, kad net trečdalis siuntų atkeliauja su nekorektiškai nurodytais adresais yra rimtas signalas, rodantis, kad svarbu skirti daugiau dėmesio tinkamam adresavimui. Didžiąją dalį netinkamai nurodytų adresų logistikos darbuotojams pavyksta patikslinti, pavyzdžiui, pagal pašto kodą. Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai negalime identifikuoti siuntos gavėjo, tuomet siuntą tenka grąžinti atgal“, – sako Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė.

Ji atkreipia dėmesį, kad pilnai perėjus prie automatizuoto skirstymo, didžiąją dalį laiškų ir siuntų skenuos įrenginiai, todėl teisingas adreso nurodymas taps dar svarbesniu. Jeigu sistema jo negalės atpažinti, siunta ar laiškas nebus pristatyta gavėjui.

„Norime paskatinti gyventojus perkant elektroninėse parduotuvėse, ypač iš Kinijos, skirti daugiau dėmesio teisingam adreso nurodymui, peržiūrėti išsaugotus adresus – ar jie tikrai teisingi, nepasikeitę, suvedus adresą, prieš paspaudžiant tvirtinimo mygtuką, dar kartą pasitikrinti duomenis. Taip pat labai svarbu rinktis patikimas elektronines parduotuves, kad būtumėte tikri, jog siunta bus išsiųsta“, – komentuoja įmonės atstovė.

Atsižvelgiant į teisingo adresavimo svarbą, Lietuvos paštas dalinasi rekomendacijomis, kaip teisingai adresuoti laišką ar siuntą, kaip tinkamai pateikti adresą perkant elektroninėse parduotuvėse.

Adrese būtina nurodyti (tiek siuntėjo, tiek gavėjo):

  • Vardą pavardę. Juos reikėtų nurodyti pilnus, rašyti lotyniškomis raidėmis, jeigu perkama užsienio šalies elektroninėje parduotuvėje, geriau rašyti be lietuviškų raidžių. Siuntą galima siųsti tik konkrečiam gavėjui į konkretų adresą, t. y. negalima rašyti paštomatų adresų, vietoje adreso nurodyti prekybos centrų ar įmonių pavadinimų, taip pat nereikėtų palikti tokių prierašų kaip „atsiims kitas asmuo“ – tokią informaciją, jeigu yra galimybė, reikia pateikti tam skirtame papildomame laukelyje;
  • gatvės pavadinimą;
  • namo bei buto numerį;
  • pašto kodą;
  • miesto / gyvenvietės pavadinimą, šalį;
  • mobilaus telefono numerį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis