Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos paštas: Kalėdų laikotarpiu paštomatų siuntų kiekis išaugo beveik pustrečio karto

Lietuvos pašto (LP) duomenimis, lyginant su praėjusių metų gruodžiu, LP paštomatais šių metų gruodį keliavo 2,4 kartus daugiau siuntų. O Kalėdinių siuntų kiekis 1,5 karto pralenkė rekordinius pavasarinio karantino piko kiekius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Lietuvos pašto logistikos centras
Lietuvos pašto logistikos centras / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Pranešime teigiama, kad paskutinius trejus metus kalėdiniu laikotarpiu paštomatų siuntų kiekis visuomet auga, tačiau praėjusį gruodį užfiksuotas didžiausias augimas, pavyzdžiui, lyginant 2018 m. ir 2019 m. gruodžio mėnesius, augimas buvo tik 1,4 karto.

Pašto atstovai pastebi, kad nuo pat pavasarinio karantino bendras paštomatų siuntų kiekis 2020-aisiais buvo ženkliai didesnis nei 2019 m.

Kalėdinių siuntų kiekis 1,5 karto pralenkė rekordinius pavasarinio karantino piko kiekius.

„Įdomu tai, kad lyginant 2020-ųjų balandžio mėn. siuntų kiekius su 2019 m. gruodžio mėn., praėjusio pavasario kiekiai taip pat didesni 1,5 karto – pagal siuntų srautus, Kalėdos Lietuvą ištiko jau pavasarį. Ši statistika atspindi, kad ženklus siuntų kiekio augimas fiksuojamas nuo pat praeitų metų pradžios“, – rašoma pranešime.

Didžiausi srautai – didžiuosiuose miestuose

LP nurodo, kad kaip įprasta, didžiausi paštomatų siuntų srautai per Kalėdas keliavo didžiuosiuose miestuose: 34 proc. bendro siuntų kiekio keliavo Vilniuje, 17 proc. – Kaune, kiek daugiau nei 6 proc. – Klaipėdoje.

Tarp mažesnių miestų aktyviausi buvo Alytus, Marijampolė, Mažeikiai, Plungė ir Palanga. Tačiau pagal pačiuose paštomatuose išaugusių siuntų kiekį rikiuojasi visiškai maži miesteliai – Rūdiškės (Trakų r.), Baisogala (Radviliškio r.), Venta (Akmenės r.) – čia siuntų kiekiai augo net 4 kartus. Tai tik įrodo jau pavasarį įvykusį lūžį, kai regionų gyventojai ėmė aktyviau pirkti internetu, o tuo pačiu, naudotis ir paštomatais.

LP atstovai taip pat pastebi, kad išaugo siuntų iš elektroninių parduotuvių kiekis.

Jų teigimu, susiformavusius naujus gyventojų pirkimo įpročius patvirtina ir faktas, kad beveik pusė visų gruodį paštomatais keliavusių siuntų buvo iš elektroninių parduotuvių, kurių dauguma – iš didžiųjų elektroninių parduotuvių Lietuvoje, prekiaujančių įvairiausiomis prekėmis – nuo drabužių iki statybos reikmenų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras
Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos pašto logistikos centras

„Dar viena populiari kategorija buvo knygos, jos irgi dažnai keliavo paštomatais. Lyginant tik iš elektroninių parduotuvių keliavusių siuntų srautą, 2020 m. jis buvo beveik 3 kartus didesnis“, – nurodoma pranešime.

Be to, kad išaugo siuntų skaičius, keitėsi ir siuntų dydis. Rašoma, kad ir toliau populiariausiu siuntų dydžiu išlieka pats mažiausias (XS) – tokios siuntos sudarė 50 proc. visų per paštomatus gruodį keliavusių siuntų, tačiau lyginant su 2019 m., ženkliai išaugo didelių siuntų (M, L ir XL) kiekis.

„2020-ųjų metų pabaiga buvo kaip niekada darbinga – buvo dienų, kai per paštomatus per dieną keliaudavo apie 50 tūkst. siuntų, siekiant gavėjams kuo greičiau pristatyti siuntas, pasiūlėme ne vieną alternatyvų siuntų atsiėmimo būdą. Bene ryškiausia tendencija – labiausiai išaugęs paštomatais keliavusių siuntų srautas.

Jo augimas fiksuojamas jau kelis pastaruosius metus, tačiau praėję metai buvo išskirtiniai – siuntų kiekis augo nuo pat metų pradžios, o kalėdinis laikotarpis patvirtino visus metus vykusius pokyčius – lietuviai įprato pirkti internetu bei naudotis paštomatais,“ – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų vadovas Norbertas Žioba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?