„Mano siunta jau 20 dienų įstrigusi pašto skirstymo centre Metalo gatvėje 5. Kitos pašto siuntos taip pat stringa šitam siuntų rūšiavimo centre. Jei Vilniaus regionas apkrautas, tai gal geriau siuntas, skirtas ne Vilniui, nukreiptumėte į Kauno siuntų skirstymo terminalą? Lietuvos paštas visiškai ignoruoja siunčiamus skundus jų el. paštu“, – piktinamasi 15min atsiųstame skaitytojos skunde.
Tai – tik vienas iš daugybės nusiskundimų šios valstybės valdomos bendrovės darbu. Apie siuntų pristatymo problemas 15min jau rašė kovo pradžioje, tačiau skundai dėl „Lietuvos pašto“ darbo tempų nesiliauja iki šiol. Problemas pripažįsta ir pati įmonė.
Didžiulis gyventojų pasipiktinimas dėl smarkiai vėluojančių arba iš viso nepristatomų siuntų kilo po to, kai kovo pradžioje Lietuvos paštas įdiegė robotizuotą siuntų pakirstymo liniją.
„Mano siunta nuo vasario 5 d. Lietuvoje, šiandien jau kovo 16 d., bet vis dar negavau. Lietuvoje jau 9-ios mano siuntos ir daugiau nei mėnesį negaunu siuntinių. Suprantu, vėluoja, bet jau ir laikas praėjo nuo siuntos pristatymui duoto termino. Nusivyliau pašto darbu!“ – tokį įrašą galima rasti bendrovei skirtoje rekvizitai.lt atsiliepimų skiltyje, kur klientai paliko ir gerokai aštresne leksika paskanintų nusiskundimų.
Kai kurie klientai atkreipia dėmesį, kad siuntų pristatymas vėlavo jau vasarį, todėl, jų teigimu, ši problema galėjo kilti dar iki automatinės skirstymo linijos darbo pradžios kovo 1 d.
Išeitis siuntų užverstam paštui: sekti britų pėdomis?
Laiku siuntų nepajėgiantis pristatyti Lietuvos paštas galėtų pasinaudoti kitų šalių pavyzdžiais.
Dėl pandemijos visame pasaulyje išaugus siuntų skaičiui, su pristatymo problemomis susiduria daugybė įmonių. Štai Jungtinės Karalystės nacionalinio statistikos biuro duomenimis, sausį ir lapkritį prekyba internetu šioje šalyje pasiekė naujus rekordus ir sudarė daugiau nei 36 proc. visos mažmeninės prekybos. Tai smarkiai išaugino ir kurjerių bei paštininkų darbo krūvius.
Reaguojant į susidarančias problemas, praeitą savaitę pranešta, kad Jungtinės Karalystės paštas „Royal Mail“ įgyvendins bandomajį siuntinių pristatymą sekmadieniais. Kaip ir Lietuvoje, ši diena visuomet laikyta „ne pašto“ diena. Tačiau nauji laikai pareikalavo atsisakyti tradicijų ir imtis neįprastų priemonių.
Karantino metu Lietuvoje siuntų kiekiai išaugo kelis kartus, todėl Lietuvos paštas taip pat vykdė pristatymus į paštomatus sekmadieniais ir valstybinių švenčių dienomis. Vis dėlto, tai buvo daroma ne nuolatos, o išskirtinėmis aplinkybėmis.
Lietuvos pašto atstovė 15min informavo, kad nuolatos dirbti sekmadieniais įmonė neplanuoja.
„Šventiniu laikotarpiu didžiuosiuose miestuose organizavome mobiliuosius punktus, kurie veikė ir sekmadieniais, taip pat sekmadieniais aptarnavome ir populiariausius paštomatus. Šią Kovo 11-ąją dirbo dalis pašto skyrių, didžiuosiuose miestuose ir laiškininkai. Šios priemonės padėjo suvaldyti siuntų srautus, tačiau jas taikėme išskirtinėmis aplinkybėmis. Rūpindamiesi savo darbuotojų gerove, darbo sekmadieniais neplanuojame paversti įprasta praktika“, – teigė Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė.
Kada problemos bus išspręstos, neaišku
Rudenį pristačius Lietuvos pašto naująjį Vilniaus logistikos centrą, girtasi, kad visiškai skaitmenizavus procesus per valandą bus galima išskirstyti apie 12 tūkst. siuntų. Planuota, kad dėl to Lietuvos pašto logistikos procesų sparta išaugs 2–3 kartus. Į šį projektą Lietuvos paštas investavo 24 mln. eurų.
Vis dėlto bent jau kol kas ne viskas vyksta kaip numatyta ir sparta atsilieka nuo planuotos. Problemas pripažįsta ir Lietuvos pašto atstovai.
„Nors didžioji dalis planuotų darbų vyko sklandžiai, pirmosiomis savaitėmis susidūrėme su nenumatytais iššūkiais, tobulinome procesus, identifikavome spręstinas problemas, darbuotojai mokėsi dirbti pagal naująsias tvarkas. Kartu vis dar fiksuojame didesnius nei įprasta siuntų srautus – net vasarį, kai paprastai siuntų srautas sumažėja, lyginant su praėjusiais metais, siuntų yra dvigubai daugiau.
Siuntų iš užsienio pristatymą vis dar veikia pandemijos sukelti tarptautiniai logistiniai nesklandumai. Šios priežastys lėmė, kad dalis siuntų pas klientus keliavo ilgiau nei įprastai“, – 15min atsiųstame atsakyme rašė U.Bartašiūtė.
Bendrovės atstovė nepatikslino, kada siuntos bus pristatomos be vėlavimų.
„Pirmiausia, nuoširdžiai atsiprašome klientų už patirtus nepatogumus. Dedame visas pastangas, kad siuntos ir laiškai būtų pristatyti kaip įmanoma greičiau – Vilniaus logistikos centre visą parą pamainomis dirba papildoma komanda. Nors vis dar pasitaiko smulkių nesklandumų, didžioji dalis procesų veikia sklandžiai“, – teigė U.Bartašiūtė.